Toorbee: Η start up που φέρνει πιο κοντά τους Κινέζους τουρίστες
Τρίτη, 05-Σεπ-2017 07:49
Ο αριθμός τους αναμένεται να εκτοξευτεί τα επόμενα χρόνια, όπως και τα χρήματα που ξοδεύουν στις διακοπές τους. Δύο νέοι επιχειρηματίες, τα αδέρφια Γιώργος και Νίκος Παπαχρήστος, είδαν την ευκαιρία και δημιούργησαν μια πλατφόρμα- γέφυρα" μεταξύ των μεγαλύτερων online travel agents της Κίνας και τουριστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Σήμερα ετοιμάζονται για έναν ακόμη γύρο χρηματοδότησης από venture capital funds
Τη χρονιά που πέρασε, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που ταξίδεψαν στο εξωτερικό άγγιξε τα 130 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 14% σε σύγκριση με το 2015 και ξεπερνώντας τις αμερικανικές αφίξεις. Από αυτούς, πάνω από 12,5 εκατ. επέλεξαν την Ευρώπη για τις διακοπές τους. Την ίδια ώρα, οι δαπάνες των Κινέζων είναι με διαφορά οι μεγαλύτερες, καθώς πέρσι άγγιξαν τα 260 δισ. δολάρια (από 73 δισ. δολ. το 2011).
Ο ρυθμός αύξησης της κινεζικής τουριστικής δύναμης είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακός. Οι εκτιμήσεις λένε πως οι κινεζικές τουριστικές δαπάνες στο εξωτερικό θα φτάσουν τα 430 δισ. δολ. το 2021, ενώ ο αριθμό των επισκεπτών από τη "χώρα του Δράκου” θα ξεπεράσει τα 200 εκατ.
Στην Ελλάδα η επισκεψιμότητα από την Κίνα ακολουθεί παρόμοιους ρυθμούς αύξησης, αν και σε απόλυτα νούμερα παραμένει χαμηλή. Το 2016 ήρθαν στην Ελλάδα 160 χιλ. Κινέζοι τουρίστες, σε σύγκριση με 25 χιλ. το 2015. Εντούτοις, οι προοπτικές είναι κάτι παραπάνω από θετικές. Με το "Νέο Δρόμο του Μεταξιού”, την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, την ανάπτυξη της κρουαζιέρας (με στόχευση στην αγορά της Κίνας), την επένδυση της Fosun στο Ελληνικό, τη Folli Follie κ.α. υπολογίζεται πως η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια θα μπορέσει να προσελκύσει 1,5 εκατ. Κινέζους τουρίστες.
Μια νέα καινοτόμος εταιρεία, η Toorbee, είδε την ευκαιρία πίσω από την έκρηξη του κινεζικού τουρισμού. Η start up δημιούργησε μια πλατφόρμα που παρέχει B2B υπηρεσίες και σκοπό έχει να αποτελέσει τη "γέφυρα" μεταξύ μεγάλων online travel agents της Κίνας και τουριστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 2016, η προεργασία όμως για την είσοδο στην κατά τα άλλα δύσκολη και απαιτητική κινεζική αγορά είχε ξεκινήσει 7 χρόνια νωρίτερα. Όπως εξηγεί στο Capital.gr o 36χρονος CEO και συνιδρυτής της εταιρείας Γιώργος Παπαχρήστος, η πρώτη επαφή με την Κίνα είχε γίνει ήδη κατά την περίοδο των σπουδών του στο Stanford στις ΗΠΑ, ενώ πριν τον τουρισμό δοκιμάστηκαν και άλλοι τρόπου συνεργασίας, όπως το διμερές εμπόριο, η ενέργεια και το real estate.
Η Toorbee ξεκίνησε να φέρνει τους πρώτους Κινέζους τουρίστες στην Ελλάδα πριν δύο χρόνια. Ήταν μικρά γκρουπ, υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, που ζητούσαν "κάτι ιδιαίτερο”. Τα ταξίδια συνεχίστηκαν και πλέον η εταιρεία έχει συνεργασία με τους μεγαλύτερους online travel agents στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων πρακτορείων.
Όπως αναφέρει ο Γιώργος Παπαχρήστος, CEO της Toorbee, "η κινέζικη κατανάλωση αποτελεί έναν από τους κύριους drivers της μελλοντικής ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας και ο τουρισμός είναι έναν από τους κλάδους-κλειδιά προς αυτή την κατεύθυνση. Τα εντυπωσιακά μεγέθη και οι αριθμοί που βλέπουμε σήμερα δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτό που έρχεται τα επόμενα χρόνια. Όσο η Κίνα θα αναπτύσσεται και θα γίνεται εξωστρεφής, τόσο θα μεγαλώνει η μεσαία τάξη και θα αυξάνεται το διαθέσιμο εισόδημα και, κατά συνέπεια, η κατανάλωση”.
Τι κάνει η Toorbee
Η Τοοrbee είναι μια B2B πλατφόρμα στην οποία μπορούν να εγγραφούν μικρές και μεσαίες Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες ‘’in-destination’’, όπως εκδρομές, εισιτήρια αξιοθέατων, φαγητό και ψώνια. Αφού εγγραφούν, στη συνέχεια ανεβάζουν τα προιόντα/υπηρεσίες τους, οι οποίες μεταφράζονται στα Κινέζικα. Παράλληλα, προσφέρει στους προμηθευτές, μέσω της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει, τα εργαλεία για να φτιάξουν εύκολα, γρήγορα και φθηνά, video & audio content στα κινέζικα. Στη συνέχεια, όλα αυτά τα προϊόντα/υπηρεσίες διανέμονται σε Κινέζικα Οnline Travel Agencies, που έχουν συνδεθεί με την πλατφόρμα της Τοorbee. Η παροχή του κινέζικου video & audio content στα Κινέζικα OTA αυξάνει ραγδαία το conversion rate και τις κρατήσεις. Με άλλα λόγια, η Toorbee αποτελεί μια γέφυρα που ενώνει το τουριστικό προϊόν της Ευρώπης με την ανερχόμενη ζήτηση από την Κίνα. Οι προορισμοί που δραστηριοποιείται κυρίως είναι η Σαντορίνη, η Αθήνα, η Μύκονος, η Ζάκυνθος και η Κρήτη.
Η αρχική επένδυση για τη δημιουργία της πλατφόρμας έγινε με ίδιους πόρους, σε συνδυασμό με ένα angel investment από υψηλό στέλεχος της Baidu στην Κίνα. Ωστόσο, στη συνέχεια, η Toorbee άντλησε κεφάλαια ύψους 350 χιλ. ευρώ από επενδυτές προερχόμενους από την Κίνα, τη Ρωσία, την Ευρώπη και την Ελλάδα, ενώ ετοιμάζεται για έναν ακόμη γύρο χρηματοδότησης από venture capital funds, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
"Σήμερα βλέπουμε Κινέζικες εταιρείες να βγαίνουν προς τα έξω και να επενδύουν στο εξωτερικό. Τα κεφάλαια αυτά θα ακολουθήσουν μετέπειτα κι άλλες κινέζικες εταιρείες, επαγγελματίες και βέβαια τουρίστες. Όλα αυτά εντάσσονται και επίσημα στην υψηλή στρατηγική της Κίνας, μέσω του ‘’One Belt, One Road Initiative’’, του νέου Δρόμου του Μεταξιού. Τώρα που η Κίνα ξαναβρίσκει τη θέση της στον κόσμο, πολλά πράγματα παγκοσμίως θα επηρεάζονται από την οικονομία της. To μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος θέλει να προσφέρει προϊόντα και υπηρεσιες σε αυτή την μεγάλη αγορά δεν μπορεί να το κάνει με τον ίδιο τρόπο και τα ίδια χαρακτηριστικά που το κάνει στον υπόλοιπο κόσμο. Πρέπει να υπάρχει μια ξεκάθαρη ‘’κινεζική προσέγγιση’’, ακριβώς όπως κάνει η Toorbee" συμπληρώνει ο CEO της Toorbee.
Πλέον η start up έχει φυσική παρουσία στη Σανγκάη (η εταιρεία έχει 10 άτομα προσωπικό στην Αθήνα και 2 στην κινεζική πόλη) και, εκτός από την Ελλάδα, έχει επεκταθεί στην Κύπρο, την Τουρκία, την Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία και την Αυστρία. Σύμφωνα με τον κ. Παπαχρήστο, ετοιμάζεται το άνοιγμα σε τέσσερις ακόμη ευρωπαϊκές χώρες: στη Γαλλία, την Ισπανία την Ιταλία και τη Γερμανία.
Ο έτερος συνιδρυτής της εταιρείας Νίκος Παπαχρήστος αναφέρει για τις προοπτικές του τουρισμού στην Ελλάδα: ‘’Ο τουρισμός αποτελεί τον πιο δυναμικό τομέα της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος παρουσιάζει μεγάλες ευκαιρίες, ιδιαίτερα μετά τον αποπληθωρισμό που επέφερε η κρίση και την γεωπολιτική αναταραχή στη ΝΑ Μεσόγειο. Η χρήση νέων τεχνολογιών αποτελεί το κλειδί για την είσοδο σε νέες αγορές και την παροχή διαφοροποιημένων υπηρεσιών’’.
Βασιλική Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr