Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 26-Ιουλ-2017 07:59

    Τι συζήτησαν 30 CEOs και επιχειρηματίες με τη ΝΔ

    Τι συζήτησαν 30 CEOs και επιχειρηματίες με τη ΝΔ
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Σήμερα ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποιεί περιοδεία στην Καβάλα και τη Δράμα και στην κορυφή της ατζέντας του βρίσκονται επισκέψεις και επαφές με παραγωγικούς φορείς και επιχειρήσεις που στηρίζουν την τοπική οικονομία και ανάπτυξη. Το ίδιο έχει συμβεί και σε άλλες παρόμοιες "εξορμήσεις”, του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με ιδιαίτερη συμβολική και ουσιαστική σημασία (επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, φορείς της παραγωγής κλπ) καθώς σηματοδοτούν το άνοιγμα προς τις παραγωγικές τάξεις. 

    Άλλωστε αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να κυριαρχήσει ιδεολογικά και πολιτικά αποτελώντας τον φορέα εκπροσώπησης του δυναμικού παραγωγικού ιστού της ελληνικής κοινωνίας.

    Και έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι το άνοιγμα αυτό, δεν πραγματοποιείται εν κενώ, αλλά υπάρχει και παράλληλη εργασία του κόμματος μέσω της Γραμματείας Παραγωγικών Τομέων. Ένα άνοιγμα που γίνεται με απευθείας συναντήσεις, επαφές και ζυμώσεις απευθείας με τους ανθρώπους της αγοράς.

    Οι ζυμώσεις αυτές έχουν κρατηθεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας ακριβώς γιατί αποτελούν τη μαγιά για την παραγωγή πολιτικής με στόχο την αυθεντική ιδεολογική εκπροσώπηση των παραγωγικών τάξεων από τη Νέα Δημοκρατία. Για παράδειγμα τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει πραγματοποιηθεί πλήθος στοχευμένων εκδηλώσεων, συναντήσεων και επαφών.

    Πρόκειται κατά κύριο λόγο για κλειστές εκδηλώσεις που έγιναν με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων, επιχειρηματίες, επαγγελματίες, με στόχο ακριβώς να χτιστούν ακόμη πιο γερές βάσεις στις σχέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης με την αγορά. 

    Συγκεκριμένα τους τελευταίους 17 μήνες έχουν πραγματοποιηθεί 19 εκδηλώσεις (πρωινά εργασίας, γεύματα εργασίας, θεματικές εκδηλώσεις, κομματικές εκδηλώσεις) με στόχο ακριβώς να αποτυπωθούν καλύτερα τα προβλήματα, τα "θέλω” και οι ανάγκες της αγοράς. 

    Οι συναντήσεις που έγιναν χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 
    Η πρώτη κατηγορία είναι τα κλειστά πρωινά εργασίας, όπου ομάδες 10 -15 επιχειρηματιών, μετόχων επιχειρήσεων, Ceos είχαν την ευκαιρία να δώσουν το στίγμα των προβλημάτων της αγοράς και να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις για την ανάπτυξη, τη δημιουργία φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος και την επίλυση προβλημάτων. 

    Μεταξύ άλλων έχουν γίνει κλειστά πρωινά εργασίας με επιχειρηματίες του λιανεμπορίου, της ενέργειας, με διευθύνοντες συμβούλους μεγάλων πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά κλπ.

    Η δεύτερη κατηγορία είναι οι θεματικές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή 80 – 120 εκπροσώπων κλάδων, φορέων κλπ οι οποίες είναι πιο ανοιχτές και στις οποίες επίσης αποτυπώνονται προβλήματα και προτάσεις για την αγορά. Εδώ έχουν γίνει μεταξύ άλλων εκδηλώσεις για τα start ups και το πολιτιστικό επιχειρείν κλπ.

    Η δομή των συναντήσεων αυτών, που διοργανώθηκαν από τη Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων και τον επικεφαλής της Βασίλη Ξυπολυτά είναι συγκεκριμένη και σαφώς οριοθετημένη κατά το πρότυπο των debates.

    Μετά τον χαιρετισμό του Γραμματέα της ΝΔ Λευτέρη Αυγενάκη, γίνονται 10λεπτες τοποθετήσεις είτε από τον αντιπρόεδρο Κ. Χατζηδάκη είτε από την τομεάρχη Ανάπτυξης Ν. Μπακογιάννη, ενώ στη συνέχεια ακολουθούν αυστηρά 5λεπτές τοποθετήσεις – ερωτήσεις από τους συμμετέχοντες.

    Στη συνέχεια η Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων καταγράφει τα προβλήματα και τις προτάσεις και μετά από σχετική προεργασία τις καταθέτει, στον υπεύθυνο για το πρόγραμμα της ΝΔ Γ. Στεργίου.

    Τι είπαν οι επιχειρηματίες

    Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων αυτών η γραμματεία παραγωγικών τομέων είχε την ευκαιρία να καταγράψει συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες και ο παραγωγικός ιστός της χώρας στην καθημερινότητά του. Δεν είναι τυχαίες άλλωστε οι συνεχείς αναφορές του Κ. Μητσοτάκη στην πραγματική οικονομία καθώς ήδη στο διάστημα που έχει προηγηθεί έχουν καταγραφεί αναλυτικά τα θέματα και τα προβλήματα της αγοράς. 

    Πέραν των γνωστών θεμάτων που βαρύνουν το επιχειρηματικό κλίμα (φορολογία, εισφορές, γραφειοκρατία, αντιεπενδυτικό περιβάλλον κλπ) η Νέα Δημοκρατία είχε την ευκαιρία να ακούσει συγκεκριμένα πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας του επιχειρείν:

    Για παράδειγμα εκπρόσωπος εισαγωγικής επιχείρησης ανέφερε ότι για προϊόντα που εισάγονται από τρίτες χώρες, όπως για παράδειγμα γυαλιά ηλίου, είναι τέτοια η φορολογική - γραφειοκρατική επιβάρυνση αλλά και τα κόστη των υπηρεσιών στην Ελλάδα, που συμφέρει η εισαγωγή να γίνεται από την Ιταλία, ακόμη και για προϊόντα που προορίζονται για την ελληνική αγορά.

    Άλλος επιχειρηματίας αναφέρθηκε στην άσκοπη γραφειοκρατική και οικονομική επιβάρυνση που προκαλείται για να κλείσει μια εταιρεία, ενώ εκπρόσωπος νεοφυούς επιχείρησης αποκάλυψε ότι για επιχειρηματικό δάνειο ύψους 5000 ευρώ του ζητήθηκαν προσωπικές εγγυήσεις και προσημείωση σε ακίνητο αξίας 500 χιλιάδων ευρώ. 

    Ήδη η γραμματεία παραγωγικών τομέων έχει καταγράψει δεκάδες παραδείγματα καθημερινής επιχειρηματικής τρέλας, προβλημάτων που δημιουργεί το εχθρικό περιβάλλον για το επιχειρείν και  αρνητικής αντιμετώπισης επενδυτών.

    Επισκέψεις 

    Ταυτόχρονα η γραμματεία παραγωγικών τομέων επισκέφθηκε 24 εταιρείες, κυρίως μεγάλες ή πολύ μεγάλες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Είναι η πρώτη φορά που η ΝΔ επισκέπτεται θεσμικά ως κόμμα πολυεθνικές ή μεγάλες βιομηχανίες, όπου οι εργαζόμενοι σε αυτές αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της μεσαίας τάξης και του μεσαίου χώρου. Για πρώτη φορά λοιπόν αποκτήθηκε άμεση πρόσβαση και επικοινωνία με έναν χώρο που παρότι είναι ιδεολογικά συγγενής και προνομιακός για τη Νέα Δημοκρατία, είχε "αφεθεί” σε άλλους πολιτικούς χώρους. 

    Ενδεικτικό των αποτελεσμάτων των δράσεων από τις επαφές με την αγορά είναι ότι η γραμματεία παρήγαγε 25 προτάσεις που κάποιες φορές οδήγησαν σε ερωτήματα κοινοβουλευτικού ελέγχου ή βοήθησαν την επεξεργασία του προγράμματος του κόμματος ή την επεξεργασία νομοσχεδίων. 

    Τέλος άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ, έχει εισάγει... "ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια” στη λειτουργία του, εφαρμόζοντας KPIs , με στόχους, καταγραφή δραστηριοτήτων και απολογισμό δράσεων, κατά το πρότυπο των σοβαρών επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα. 

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων