Ασφυκτιά ο κατασκευαστικός κλάδος
Τετάρτη, 24-Μαϊ-2017 17:31
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η δημοπράτηση, άμεσα, νέων έργων υποδομής είναι απαραίτητη προκειμένου να "ανασάνει" ο εγχώριος κατασκευαστικός κλάδος, όπου, μετά και την ολοκλήρωση των νέων οδικών αξόνων, το νέο κατασκευαστικό αντικείμενο έχει περιοριστεί.
Το μήνυμα αυτό εξέπεμψαν οι επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ και ο επικεφαλής του ΣΤΕΑΤ Γιώργος Συριανός στο 1ο συνέδριο για τις υποδομές και τις μεταφορές που έλαβε χώρα, σήμερα, στο αμφιθέατρο του υπουργείου Υποδομών.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Άκτωρ Δημήτρης Κούτρας, το μέλλον του κατασκευαστικού κλάδου βρίσκεται στη συμβολή του στην υλοποίηση αναπτυξιακών έργων, όπως οι μαρίνες, τα αεροδρόμια και οι υποδομές περιβάλλοντος.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης ανέφερε ότι η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη από ένα επενδυτικό σοκ, αλλά και από επενδυτικό πατριωτισμό. "Οι επενδύσεις σε υποδομές είναι από τις πιο πρόσφορες μεθόδους να ξαναρχίσει η οικονομία: για κάθε ευρώ που επενδύεται, το μισό επιστρέφει στην οικονομία σε μισθούς, ένσημα, άμεσους και έμμεσους φόρους" σημείωσε.
Ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος Κωνσταντίνος Μιτζάλης της J&P Άβαξ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τον περιορισμό των μεγάλων έργων υποδομής, σχολιάζοντας ότι η "νέα γενιά" των έργων είναι ανύπαρκτη. Χαρακτήρισε μάστιγα το φαινόμενο των υψηλών εκπτώσεων στα έργα και έκανε έκκληση στην πολιτεία να λάβει άμεσα μέτρα προκειμένου να τονωθεί ο κατασκευαστικός κλάδος.
Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ Γιώργος Συριανός τόνισε ότι το ζητούμενο αναφορικά με τα κοινοτικά κονδύλια δεν θα πρέπει να είναι μόνον η απορρόφησή τους. Θα πρέπει δηλαδή, να τίθεται ως στόχος η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μόχλευση που να οδηγεί στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της οικονομίας.