Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 13-Μαϊ-2017 08:49

    Αισιόδοξα μηνύματα εκπέμπει ο κλάδος της ναυτιλίας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     

    Συνέντευξη στον Χάρη Φλουδόπουλο

    Η αγορά της ναυτιλίας μετά από την πρόσφατη κρίση στην αγορά του ξηρού φορτίου αρχίζει να ξαναβρίσκει την ισορροπία της, μαζί της και οι επιμέρους κλάδοι που είναι συνδεδεμένοι με τη βαριά αυτή "βιομηχανία” της χώρας. Οι τάσεις της αγοράς γενικότερα αλλά και σε σχέση με πιο εξειδικευμένα θέματα όπως η τάσεις στη διαχείριση των πληρωμάτων, απασχόλησαν το συνέδριο Trends in Crew Management που διοργάνωσε η Marine Tours. Με αφορμή την ολοκλήρωση του συνεδρίου στο Capital.gr μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Οικονόμου, ο οποίος παρουσιάζει τις εκτιμήσεις του τόσο για τον κλάδο της ναυτιλίας ενώ στέλνει μήνυμα αγωνίας για τη σταθεροποίηση του οικονομικού κλίματος.

    Είστε μια εταιρεία της οποίας η δραστηριότητα και ανάπτυξη είναι συνδεδεμένη με τον κλάδο της ναυτιλίας. Θέλετε να μας δώσετε τις εκτιμήσεις σας για την πορεία της αγοράς;

    Τολμώ να πω ότι η εικόνα της αγοράς διακρίνεται θετική καθώς έχει βελτιωθεί σημαντικά, ειδικότερα στον τομέα του ξηρού φορτίου, σε σχέση τόσο με τους προηγούμενους μήνες, όσο και εν συγκρίσει με το 2016. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την αγορά μέσα στην οποία δραστηριοποιούμαστε και φυσικά από το ίδιο το πελατολόγιό μας είναι μια "συγκρατημένη αισιοδοξία" που δίνει πλέον ιδιαίτερη προσοχή στην βελτιστοποίηση του κόστους λειτουργίας σε συνδυασμό με την αύξηση της παραγωγικότητας!

    Τα τάνκερ δε, έχουν εισέλθει στο λεγόμενο " bear market", διατηρώντας παρόλα αυτά, σε ικανοποιητικό επίπεδο, τα ναύλα τους. Ο κλάδος επιδεικνύει αυτή την περίοδο αρκετές νέες αγορές, γεγονός αρκετά αισιόδοξο για το ευρύτερο περιβάλλον, η διακύμανση όμως της τιμής του πετρελαίου είναι τόσο μεταβαλλόμενη, που κάνεις δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά το μέλλον.

    Στην αντίπερα όχθη, η εικόνα των containers είναι πιο απαισιόδοξη, θυμίζοντας αυτή του ξηρού φορτίου πριν 2 έτη, ενώ οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κίνδυνου για την συνέχεια του φαινομένου Hanjin.

    Θεωρώ πως οι εταιρίες με σημαντικό δανεισμό είναι οι πιο εκτεθειμένες σε αυτό το φαινόμενο, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουν παράλληλα με μία πτωτική αγορά, και το κόστος του δανεισμού τους, ενώ προβλέπω τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές ως μονόδρομο για την επιβίωση αυτών των ναυτιλιακών εταιρειών.

    Τέλος, αναφορικά με την αγορά του Οil & Gas, δυστυχώς η χρονιά που πέρασε ήταν έντονα πτωτική σε σύγκριση με το 2015 και δεν προβλέπεται να βελτιωθεί έως το 2018.

    Οι ναυτιλιακές εταιρείες και μεγάλο μέρος του πελατολογίου μας- επενδύουν δυναμικά σε πλοία LPG-LNG, στα πλαίσια μιας παράλληλης στρατηγικής προσέλκυσης εσόδων, γεγονός που θα προκαλέσει ισχυρή πίεση στης τιμές των ναύλων.

    Ποιες είναι πλέον οι προκλήσεις σε σχέση με τα ναυτικά ταξίδια;

    Οι μετακινήσεις τόσο των πληρωμάτων όσο και των ναυτιλιακών στελεχών- δεδομένης της φύσεως τους- αποτελούσαν πάντοτε μια εξειδικευμένη διαδικασία η οποία ακόμα και σήμερα, παρουσιάζει προκλήσεις.

    Η άφιξη στο σωστό προορισμό και στο σωστό χρόνο μπορεί για έναν οποιοδήποτε ταξιδιώτη να φαντάζει απλή, αλλά για έναν ναυτικό δεν είναι. Με δεδομένο ότι τόσο οι συνθήκες της ομάδας του όσο και το λιμάνι άφιξης του πλοίου δεν είναι κάτι που παραμένει σταθερό, αυτό απαιτεί ιδιαίτερη μεθοδολογία και άριστη συνεργασία μεταξύ του Crew Dpt και του Travel Manager για να επιτευχθεί η άρτια οργάνωση του ταξιδιού.

    Τα πληρώματα επίσης, λόγω της πολυεθνικής φύσεως τους δεν μπορούν πάντα να ταξιδέψουν σε όλους τους προορισμούς ή πολλές φορές δεν μπορούν να περάσουν μέσω συγκριμένων "gate points" για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους χωρίς τη χρήση VIZA. Αυτό συνεπάγεται μειωμένες εναλλακτικές επιλογές ταξιδίου, επιπλέον κόστος αδειών και άρα συνολική αύξηση των εξόδων μετακινήσεων.

    Ένα ακόμη, μείζονος σημασίας, ζήτημα που πρέπει να τεθεί υπόψη είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ναυτικός ταξιδεύει με στόχο να εργαστεί και άρα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο κουρασμένος και καταπονημένος από το ταξίδι του. Αυτό, σε συνδυασμό με την εύρεση της πιο οικονομικής και αποδοτικής λύσης για το σύνολο της εταιρείας, αποτελεί μία πρόκληση που μόνο οι εξειδικευμένοι, στα ναυτικά ταξίδια, οργανισμοί μπορούν να ανταποκριθούν.

    Τέλος, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αποτελεί κομβικό πυρήνα του ταξιδιού, τόσο για τον Crew Manager όσο και για τον ίδιο τον ναυτικό που μετακινείται, να λαμβάνει προσωπική εξυπηρέτηση όπου και αν το χρειάζεται , ότι ώρα και αν οι συνθήκες το απαιτούν. Για αυτό και στη δική μας περίπτωση, ως ταξιδιωτικοί σύμβουλοι της Ναυτιλίας, έχουμε θέσει κορωνίδα της εταιρικής μας φιλοσοφίας, την πραγματική 24ωρη εξυπηρέτηση, βρισκόμενοι δίπλα σε στελέχη και πλήρωματα κάθε στιγμή.

    Ποια είναι η εκτίμησή σας για τη γενικότερη πορεία της αγοράς; Βλέπετε ή όχι σημάδια βελτίωσης του επιχειρηματικού κλίματος;

    Η ελληνική αγορά, όπως ήδη γνωρίζετε, συνεχίζει σταθερά να διέπεται από την πολιτική αστάθεια και την αμφιβολία για το μέλλον της οικονομίας.

    Οι επιχειρήσεις δεν επενδύουν πλέον στην Ελλάδα, είτε επειδή αντικειμενικά αδυνατούν, είτε επειδή απλά δεν έχουν τη διάθεση να το κάνουν. Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι η "αγορά είναι ψυχολογία" και αυτή έχει προ πολλού καταρρακωθεί από τον διαρκή και δίχως τέλος βομβαρδισμό αβέβαιων, απαισιόδοξων μηνυμάτων.

    Το αποτέλεσμα δυστυχώς είναι τοξικό, χτυπώντας την κάρδια της οικονομίας μας, την αγορά εργασίας και επηρεάζοντας αρνητικά το -άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτήν- ΑΕΠ της χώρας.

    Για να ισορροπήσει η αγορά δεν απαιτούνται θαύματα κατά τη γνώμη μου, παρά μόνο ένα πράγμα. Σταθερότητα. Η σταθερότητα με τη σειρά της απαιτεί να υπηρετείς δύο αξίες: Την αποφασιστικότητα και την συνέπεια.

    Δεν είναι για παράδειγμα ο φορολογικός συντελεστής – και η αύξηση ή η μείωσή του- που θα αλλάξει από μόνος του το κλίμα της αγοράς. Είναι η πεποίθηση του να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις ότι αυτός παραμένει σταθερός, ότι έχουν τη δυνατότητα να σταθμίσουν την απόδοση της επένδυση τους, ότι μπορούν να σχεδιάσουν το μέλλον και όχι ότι ένα αβέβαιο μέλλον σχεδιάζει για αυτές, χωρίς αυτές.

    Η σταθερότητα στις αποφάσεις είναι αυτή που θα δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης, θα δημιουργήσει διάθεση ανάπτυξης, θα προσελκύσει νέες επενδύσεις, θα μεγαλώσει την αγορά εργασίας και θα αυξήσει το ΑΕΠ μας. Η εξίσωση είναι απλή φτάνει να είσαι προσηλωμένος σε αυτή τη μια, μοναδική κατεύθυνση.

    Από το 2013 διοργανώνετε το συνέδριο Trends in Crew Management. Πείτε μας γιατί η Marine Tours αποφάσισε να διοργανώσει ένα συνέδριο με θέμα τις τάσεις στη διαχείριση των πληρωμάτων;

    Σε όλα αυτά τα 37 χρόνια που βιώνουμε την απαιτητική καθημερινότητα της Ναυτιλίας, μάθαμε ότι η καρδιά κάθε Εταιρείας χτυπά μέσα στο ίδιο το πλοίο όπου το πλήρωμα παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο.

    Έτσι, πριν από 5 χρόνια, πήραμε την πρωτοβουλία να διοργανώσουμε για πρώτη φορά ένα Συνέδριο για τα στελέχη της ναυτιλίας που θα τα κρατά ενήμερα σχετικά με όλες τις εξελίξεις στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον του Κλάδου τους.

    Σήμερα, λίγες μέρες μετά το 5th Maritime Trends Conference, μπορώ να πω ότι το Συνέδριο έχει αναχθεί πλέον σε θεσμό για τo χώρο της Ναυτιλίας, αφού η προσέλευση στελεχών ξεπέρασε φέτος κάθε προηγούμενο. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε καθημερινά από εκπροσώπους της αγοράς, δεν μας δίνουν άλλη επιλογή από το να συνεχίσουμε σταθερά το έργο αυτό!

    Πέραν των άλλων όμως, το Συνέδριο αποτελεί για εμάς μία εξαιρετική αφορμή να νιώσουμε το παλμό της αγοράς με στόχο να βελτιώνουμε διαρκώς τις υπηρεσίες μας. Όντας ο στρατηγικός συνεργάτης των ναυτιλιακών, στη διαχείριση των ταξιδιών τους, οφείλουμε να είμαστε πάντα εκεί, σε κάθε βήμα εξέλιξης, για να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε με την ίδια αξιοπιστία στις ιδιαίτερες ταξιδιωτικές τους ανάγκες .

    Μιλήστε μας λίγο για την Marine Tours και το πως η εταιρεία συμβάλει στην ανάπτυξη του κλάδου της ναυτιλίας

    Η Μarine Tours ιδρύθηκε το 1980 και έκτοτε έχει συνδέσει το όνομά της με την ελληνική ναυτιλία. Σήμερα, αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς οργανισμούς στην Ν.Α. Ευρώπη, με εξειδίκευση στην κάλυψη επαγγελματικών ταξιδιωτικών αναγκών.

    Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εταιρία, τα προηγούμενα έτη, έφτασε στην κορυφή της ελληνικής αγοράς ενώ έχει λάβει πλήθος διακρίσεων από τους πλέον έγκριτους διεθνείς οργανισμούς για την συμβολή της στην τουριστική αλλά και την εν γένει επιχειρηματική ανάπτυξη.

    Παρά την ραγδαία ανάπτυξή της, η Μarine Tours έμεινε σταθερά προσηλωμένη όλα αυτά τα χρόνια στην πρώτη, μεγάλη της "αγάπη", τη Ναυτιλία, έχοντας ταξιδέψει με την ίδια συνέπεια, εκατοντάδες χιλιάδες  ναυτικούς και στελέχη ναυτιλιακών σε όλες τις γωνιές του κόσμου.

    Η  μακρά παράδοσή μας στο λεγόμενο "marine & offshore travel", τα απολύτως εξειδικευμένα μοντέλα διαχείρισης ναυτικών που διαθέτουμε, καθώς και η αδιάκοπη εξέλιξη των υπηρεσιών μας, μας έχουν καταστήσει τον πιο πιστό συνεργάτη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

    Αυτό μας γεμίζει με μεγάλη χαρά αλλά και βαθύτατη ευθύνη στο συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε στις υψηλές απαιτήσεις του Κλάδου, αναβαθμίζοντας σταθερά την ποιότητα, το επίπεδο και το εύρος των υπηρεσιών μας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων