Οι μετατάξεις φάντασμα σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και οι ανεξήγητες καθυστερήσεις Δρίτσα
Πέμπτη, 06-Οκτ-2016 08:04
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Με καζάνια που βράζουν μοιάζουν τα λιμάνια του Πειραιά αλλά και της Θεσσαλονίκης καθώς 3 μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ, η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη εκδώσει τις υπουργικές αποφάσεις που θα ενεργοποιήσουν τη δυνατότητα μετατάξεων υπαλλήλων των δύο εισηγμένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Ειδικότερα ενώ στον Πειραιά έχει ξεκινήσει η προεργασία για το νέο κανονισμό εργασίας και έπεται ο κανονισμός προσωπικού οι εργαζόμενοι δε γνωρίζουν αν, πότε και πού μπορούν να μεταταγούν.
Υπενθυμίζεται πως μετά από ένα και πλέον μήνα απεργιακών κινητοποιήσεων της ΟΜΥΛΕ σε αντίδραση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, το ΥΕΝ προώθησε και πέτυχε την συμπερίληψη στον κυρωτικό νόμο της σύμβασης που ψηφίστηκε από τη βουλή τη δυνατότητα μετατάξεων των υπαλλήλων της εισηγμένης στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Μάλιστα η εν λόγω πρωτοβουλία για να εκτονώσει τις αντιδράσεις των εργαζομένων (που όπως έδειξαν τα αποτελέσματα εξαμήνου έφεραν τη μείωση του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ) είχε προκαλέσει σφοδρότατες αντιδράσεις καθώς η μετακίνηση του προσωπικού θα σηματοδοτούσε σημαντική επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού. Το θέμα αποκτά κρίσιμη σημασία στην τρέχουσα φάση τόσο λόγω της πολιτικής συγκυρίας με το συνέδριο ου ΣΥΡΙΖΑ όσο και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ για τον οποίο οι δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να ζητηθούν τέλη Νοεμβρίου.
Αν και ο νόμος έχει ψηφιστεί από τη βουλή προβλέποντας τη δυνατότητα μετατάξεων, στο ψηφισθέν κείμενο αναφέρεται ρητά πως χρειάζεται υπουργική απόφαση του ΥΕΝ και ΚΥΑ του ΥΕΝ και του υπουργείου Εργασίας για να εξειδικευτούν οι όροι και προϋποθέσεις με τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να μετακινηθούν στο δημόσιο.
Κύκλοι σε γνώση των όσων λαμβάνουν χώρα στην ακτή Βασιλειάδη αναφέρουν πως ενδέχεται να είναι θέμα ημερών η έκδοση των σχετικών αποφάσεων καθώς σε αυτή τη φάση αξιολογούνται ήδη οι υποψήφιοι για τη διοίκηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων που "εμπνεύστηκε” ο Θ. Δρίτσας και σύντομα θα χρειαστεί να προχωρήσει η στελέχωσή της. Κάτι που πηγές του λιμανιού θεωρούν αυτονόητο πως θα γίνει από τη δεξαμενή στελεχών του ΟΛΠ.
Άλλες πηγές όμως αναφέρουν πως το υπουργείο έχει τη δυνατότητα να στελεχώσει τη ΔΑΛ χωρίς να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα μετατάξεων και προς απόδειξη τούτου δείχνουν στις μετατάξεις 2-3 υπαλλήλων του ΟΛΠ που έγιναν το καλοκαίρι προς τον οργανισμό λιμένος Ελευσίνας. Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα αναμένεται να έχει συνέχεια ειδικά καθώς η αξιωματική αντιπολίτευση έχει καυτηριάσει τη μεταφορά μισθολογικού κόστους από μια ιδιωτικοποιημένη επιχείρηση στο δημόσιο προϋπολογισμό.