Ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση η εξαγορά του Τιτάνα στην Αμερική
Παρασκευή, 29-Ιουλ-2016 08:00
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Διατηρείται η θετική προοπτική για τον όμιλο του Τιτάνα, με τον όμιλο να μην επηρεάζεται ουσιωδών από το μπαράζ των πρόσφατων εξελίξεων στο διεθνές σκηνικό (Brexit, Τουρκία). Ειδικά στις ΗΠΑ που συνεχίζουν να αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης ο Τιτάνας συνεχίζει να κυνηγά ενεργά ευκαιρίες ανάπτυξης, ενώ στην Αίγυπτο οι βραχυπρόθεσμες προβλέπεις δείχνουν αύξηση της ζήτησης. Στην Ελληνική αγορά, που ήταν και η μοναδική με αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις από όλες τις περιοχές δραστηριοποίησης στο δεύτερο τρίμηνο θα συνεχιστεί η έμφαση στις εξαγωγές, ενώ θετικά σημάδια ανάκαμψης της κατασκευαστικής δραστηριότητας έχουν εμφανιστεί στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Στον αντίποδα στις ΗΠΑ παρά την προσωρινή παύση λειτουργίας της μονάδας στη Φλόριντα για προγραμματισμένη συντήρηση η οποία διήρκεσε περισσότερο από όσο είχε αρχικά προβλεφθεί, συνεχίστηκε η αύξηση σε όγκους.
Η διοίκηση του ομίλου κατά τη χθεσινή παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους αναλυτές, σημείωσε εκ νέου ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για μια κίνηση εξαγοράς στην αγορά της αμερικανικής ηπείρου, που δεν είναι οι ΗΠΑ. Οι διαπραγματεύσεις κινούνται σε θετική κατεύθυνση ενώ το εύρος της εξαγοράς κυμαίνεται στα 100 εκατ. δολάρια, τονίστηκε σχετικά με τη διοίκηση της εταιρείας να εκφράζει την ελπίδα να κλείσει σύντομα η συμφωνία. Δεν έχουμε φτάσει ακόμη εκεί ελπίζουμε αυτό να συμβεί σύντομα, αναφέρθηκε σχετικά, ενώ σε σχετική ερώτηση για τα δημοσιεύματα που θέλουν την εταιρεία να εξετάζει εξαγορά στη Βραζιλία, η απάντηση που δόθηκε ήταν ουδέν σχόλιο.
Σημειώνεται ότι μετά την επιτυχή έκδοση του νέου ομολόγου της εταιρείας, η οποία συνέπεσε λίγες ημέρες πριν το βρετανικό δημοψήφισμα, ο Τιτάνας διαθέτει πλέον τεράστια ρευστότητα, που ανέρχεται σε 274 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι τοποθετημένα κυρίως σε ευρωπαϊκές τράπεζες (218 εκατ.) ενώ μικρότερα ποσά υπάρχουν στις υπόλοιπες περιοχές δραστηριοποίησης. Μέρος του ομολόγου που εκδόθηκε (109 εκ. ευρώ) χρησιμοποιήθηκε για την απόκτηση μεριδίων του ομολόγου που λήγει το 2017.
Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι η ήδη δύσκολη κατάσταση στην ελληνική αγορά, επιδεινώθηκε περαιτέρω το προηγούμενο διάστημα εξαιτίας της απεργίας στον ΟΛΘ που κόστισε στον Τιτάνα δύο φορτία κλίνκερ που ουδέποτε φορτώθηκαν για τους προορισμούς τους εξαιτίας των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών. Η προοπτική για την ελληνική αγορά συνεχίζει να είναι αρνητική και η έμφαση δίνεται σχεδόν αποκλειστικά στις εξαγωγές που πλέον απορροφούν πάνω από το 75% της εγχώριας παραγωγής, χωρίς να υπάρχουν στον ορίζοντα σημάδια ότι η ουσιαστικά ανύπαρκτη ζήτηση μπορεί να τονωθεί.