Το νέο αεροδρόμιο της Πάρου εγκαινιάζει η Olympic Air
Δευτέρα, 25-Ιουλ-2016 08:20
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Σε πλήρη και κανονική επαναλειτουργία τίθεται από σήμερα το νέο αεροδρόμιο της Πάρου όπου οι εργασίες επέκτασης επιτρέπουν, πλέον, την προσαπογείωση μεγαλύτερου τύπου αεροσκαφών αλλά και την εξοικονόμηση σημαντικού κόστους από επιδοτήσεις για το Δημόσιο. Το έργο ξεκίνησε το 2012, ενώ μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και της κατασκευής του νέου διαδρόμου από το Δημόσιο, στις αρχές του 2015, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η Olympic Air που θα πραγματοποιήσει, σήμερα, την πρώτη επίσημη πτήση με το, 78 θέσεων, αεροσκάφος Dash 8 Q400.
1,8 εκατ. ευρώ
Ειδικότερα, ο αερομεταφορέας υποστήριξε οικονομικά με το ποσό του 1,8 εκατ. ευρώ τις εργασίες που αφορούν τόσο στην κατασκευή της πρώτης φάσης του αεροσταθμού επιβατών όσο και της υποδομής του νέου αερολιμένα. Η εταιρεία ανέλαβε συνολικά το project management και τη συνολική επίβλεψη της προόδου του συγκεκριμένου έργου, βάσει των σχεδίων που είχε υλοποιήσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, κατέστη δυνατό ο ρυθμός υλοποίησης των έργων στο αεροδρόμιο της Πάρου να επιταχυνθεί κατά 5 χρόνια, ενώ ξεπεράστηκαν γραφειοκρατικά προσκόμματα που θα καθυστερούσαν την αποπεράτωση των εργασιών που βρίσκονταν σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο (85%). Έτσι, "σώθηκε" η φετινή τουριστική περίοδος, καθώς το αεροδρόμιο της Πάρου αρχικά προγραμματιζόταν να επαναλειτουργήσει τον Απρίλιο του 2015.
Οφέλη
Σε κάθε περίπτωση, τα οφέλη της ολοκλήρωσης των εργασιών είναι πολλαπλά:
- κατά 150.000 επιβάτες εκτιμάται, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ότι θα αυξηθεί η επιβατική κίνηση στο νησί της Πάρου όπου η προσβασιμότητα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά
-ποσό της τάξης των 20-25 εκατ. ευρώ θα εξοικονομήσει, ετησίως, το Δημόσιο από επιδοτήσεις που θα έπρεπε να καταβάλλονταν μέχρι την ολοκλήρωση των έργων. Υπενθυμίζεται ότι λόγω ανεπαρκών αερολιμενικών υποδομών στα νησιά το πτητικό κόστος είναι υψηλό, καθώς δεν είναι δυνατή η πτήση μεγάλου τύπου αεροσκαφών, και γι' αυτό προβλέπεται η χορήγηση κρατικής επιδότησης στους αερομεταφορείς.
Επίσης, η Olympic Air θα έχει τη δυνατότητα να επιχειρεί με μεγαλύτερου τύπου αεροπλάνα, γεγονός που επιτρέπει την προσφορά, κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, πολλαπλάσιων διαθέσιμων θέσεων. Γι’ αυτό η αεροπορική θα ξεκινήσει να εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη–Πάρος από τις 4 Αυγούστου, έχοντας διαθέσει 9.000 θέσεις σε προσφορά για τα δρομολόγια Πάρο – Αθήνα και Πάρο - Θεσσαλονίκη για το διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου με τιμές από 39 ευρώ (η κράτηση αφορούσε το διάστημα από 12 έως 20 Ιουλίου).
Την ίδια στιγμή, απαραίτητη είναι η υλοποίηση της δεύτερης φάσης αναβάθμισης του αερολιμένα της Πάρου που αφορά την επένδυση, ανάπτυξη, στελέχωση και οργάνωσή ώστε αυτό να μπορεί να δέχεται αεροσκάφη jet με απώτερο στόχο την ενίσχυση της επιβατικής κίνησης προς το νησί.
Τα έργα
Η πρώτη φάση αφορά την κατασκευή του νέου διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών διαστάσεων 2.000μ x 30μ με επιχειρησιακό μήκος 1.400μ, συνδετήριων τροχοδρόμων, δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών, περιμετρικής-υπηρεσιακής οδού, χώρου εφοδίων, τεχνικών έργων αποστράγγισης, ηλεκτροφωτισμού και φωτοσήμανσης και έγινε με δημόσια χρηματοδότηση.
Η δεύτερη φάση (στην οποία συμμετείχε η Olympic Air) σχετίζεται με την ανέγερση κτηρίου για την προσωρινή λειτουργία του αεροσταθμού και συγκεκριμένα την κατασκευή των κτιριακών και Η/Μ εγκαταστάσεων, τη διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, την κατασκευή του υπόστεγου αποσκευών και των συνοδών έργων.
Σημειώνεται ότι τις εργασίες ανακατασκευής υλοποίησε η Intrakat.