Coca Cola HBC: Ανοικτή σε εξαγορές και γεωγραφική επέκταση
Τετάρτη, 08-Ιουν-2016 08:28
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Ό,τι ελέγχει ηγετικά μερίδια στην Ελλάδα αυτό είναι γνωστό. Λιγότερο γνωστό είναι όμως ότι το μερίδιό της στη χώρα μας στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών είναι 25 μονάδες υψηλότερο από το μέσο μερίδιο αγοράς, σε όγκο, που ελέγχει στο σύνολο των χωρών που δραστηριοποιείται. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασε η διοίκηση της Coca-Cola HBC AG στις 6 Ιουνίου, σε ημερίδα Επενδυτών στο Λονδίνο με θέμα τη μεσοπρόθεσμη στρατηγική του ομίλου.
Με βάση λοιπόν αυτά τα στοιχεία, το μέσο μερίδιό της βάσει όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών είναι στο 40% όταν στην Ελλάδα κινείται στα επίπεδα του 65%, στην Ιταλία στο 50% και στο 30% σε Ρωσία και Πολωνία. Όπως σημειώνεται δε στην παρουσίαση, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά κάθε χώρας που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων με εξαίρεση την Τσεχική Δημοκρατία και τη Σλοβακία, ενώ το μέσο μερίδιο των βασικών ανταγωνιστών της στις αγορές που δραστηριοποιείται είναι στο 19%, δηλαδή στο μισό από το μερίδιο που η ίδια ελέγχει.
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική της σε βάθος πενταετίας, η διοίκηση της εταιρείας απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών ανέφερε πως είναι μέσα στη στρατηγική της οι εξαγορές και η γεωγραφική επέκταση, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: "Καθώς θα εξελισσόμαστε, και οι αγορές θα πηγαίνουν όλο και καλύτερα, θα είμαστε πιο δραστήριοι στις εξαγορές”. Σε άλλο σημείο η διοίκηση της εταιρείας σημείωσε πως "εάν και όταν υπάρχουν ευκαιρίες σε σχέση με τη γεωγραφική επέκταση και αυτές οι ευκαιρίες είναι κάτω από την ομπρέλα του να είναι συνεπής με τη στρατηγική της εταιρείας, ναι θα τα δούμε.” Για να συμπληρώσει "Είμαστε μια εταιρεία ανάπτυξης, αλλά και οικονομικά υγιής.” Τονίζοντας παράλληλα "Κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, σε ένα δύσκολο μακροοικονομικό και εμπορικό περιβάλλον, έχουμε δημιουργήσει μια αποδοτικότερη και ισχυρότερη εταιρεία, έτοιμη για ανάπτυξη στο πλαίσιο των βελτιούμενων συνθηκών στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε. Δραστηριοποιούμαστε σε ένα γεωγραφικά ισορροπημένο μείγμα αγορών, με θετικές προοπτικές, καθώς και συγκεκριμένα πλάνα ανάπτυξης. Αυτοί οι παράγοντες αντανακλώνται στους στόχους μας".
Η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε σχετικά με το μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, ότι αναμένει ότι οι βελτιούμενες μακροοικονομικές και εμπορικές συνθήκες θα υποστηρίξουν την αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε κατά την περίοδο μέχρι το 2020. Η εκτίμηση αυτή περιλαμβάνει μέση ετήσια αύξηση του όγκου πωλήσεων της συνολικής κατηγορίας μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση ποτών που θα αγγίζει το 1,5% στο σύνολο των αγορών που δραστηριοποιείται. Επίσης οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι της περιλαμβάνουν:
Μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των εσόδων 4-5% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση (2015: 2,9%)
Μείωση των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων, ως ποσοστό επί των καθαρών εσόδων από πωλήσεις, στο 26 έως 27% (2015: 29,2%)
Βελτίωση του συγκρίσιμου περιθωρίου κέρδους στο 11% (2015: 7,5%)
Και διατήρηση του στόχου των κεφαλαιουχικών δαπανών στο εύρος 5,5-6,5% των καθαρών εσόδων.