Στα άδυτα του γαλλικού κολοσσού Alstom

Κυριακή, 17-Απρ-2016 11:10

Τα τρένα Pendolino της Virgin Trains στην τεχνική βάση συντήρησης της Alstom

 

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Σε μία χώρα, όπου τα διαγωνιστικά κέντρα βρίσκονται προ της κατάρρευσης, η ύπαρξη "Health Hub”, κέντρου διάγνωσης της "υγείας” των τρένων και εν γένει του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Ωστόσο, σε απόσταση περίπου 3500 χιλιομέτρων από την Αθήνα, στο Μάντσεστερ της Μεγάλης Βρετανίας, η Alstom, η γαλλική πολυεθνική εταιρεία κατασκευής και συντήρησης τρένων και σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού λειτουργεί ένα πρότυπο health hub το οποίο επισκέφθηκε πρόσφατα το Capital.gr.

Τι είναι το Health Hub

Πρόκειται για το ειδικό σύστημα διάγνωσης με το οποίο η εταιρεία ελέγχει την καλή κατάσταση 53 τρένων τύπου Pendolino που λειτουργεί η βρετανική εταιρεία Virgin Trains, των 106 τρένων του λονδρέζικου υπόγειου σιδηροδρόμου και των οχημάτων του τραμ του Δουβλίνου (Dublin Luas).

Σύμφωνα με τους επικεφαλής της Alstom, το Health Hub επιτρέπει την προγνωστική συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, και τον- από απόσταση "real-time”- έλεγχο των τρένων. Με τον τρόπο αυτό, είναι δυνατός ο υπολογισμός του κύκλου ζωής των οχημάτων και των εξαρτημάτων, όπως και το ποια από αυτά πρέπει να αντικατασταθούν. Ταυτόχρονα, μειώνονται οι εργατοώρες για την διάγνωση των πιθανών προβλημάτων, όπως και για την επισκευή αφού τα απαιτούμενα ανταλλακτικά έχουν ήδη εντοπιστεί και παραληφθεί από το κέντρο συντήρησης.

 

Το... σκάνερ για τρένα (trainscanner) της Alstom

 

Μία από τις καινοτομίες της Alstom περιλαμβάνει το TrainScanner, το σκάνερ για τρένα που μέσω ενός συστήματος ακτίνων laser και καμερών επιθεωρεί την κατάσταση των οχημάτων. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μίνι-τούνελ από το οποίο διέρχεται, με πολύ χαμηλή ταχύτητα, το τρένο, επιτρέποντας τη διάγνωση της "υγείας” των φρένων, των τροχών, του παντογράφου (βρίσκεται στην οροφή του τρένου και συλλέγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω της επαφής με εναέρια καλώδια) και των θυρών.

Διεκδικεί την ελληνική Rosco

H Alstom εμφανίζει (9μηνο 2015) κύκλο εργασιών ύψους 4,9 εκατ. δισ, παραγγελίες αξίας 6,3 δισ. και πωλήσεις 4,9 δισ. Μέχρι το τέλος του 2015 το ανεκτέλεστο της εταιρείας διαμορφωνόταν σε 28,7 δισ.

Στην Ελλάδα υλοποιεί κοινοπρακτικά με την Άκτωρ το έργο προϋπολογισμού 122,1 εκατ. ευρώ "Κατασκευή Β' λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου και κατασκευή Σ.Σ. Ζεφυρίου” και διαθέτει έργα σε Θεσσαλονίκη, Οινόη και Μενίδι. Απασχολεί 126 υπαλλήλους και παρουσίασε πωλήσεις 48 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα δεδομένα.

H Alstom Hellas διαθέτει παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1980 και μεταξύ των έργων που έχει εκτελέσει είναι η εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στη γραμμή 2 και 3 του μετρό, ενώ προμήθευσε με 28 τρένα την γραμμή 2-3 του μετρό Αθήνας.

Η ελληνική θυγατρική της Alstom φέρεται ότι ενδιαφέρεται για την αποκρατικοποίηση της ελληνικής Rosco (rolling stock operating company), της εταιρείας σύντηρησης σιδηροδομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Για την τελευταία, που φέρεται να διεκδικεί και η γερμανική Siemens, ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 31η Μαΐου.

dimitris.delevegos@capital.gr