"Φεύγουν" Πειραιάς και Αστέρας μετά τα περιφερειακά αεροδρόμια

Σάββατο, 19-Δεκ-2015 15:33

"Φεύγουν" Πειραιάς και Αστέρας μετά τα περιφερειακά αεροδρόμια

Του Ηλία Μπέλλου

Τα σημάδια επιτάχυνσης της εκτέλεσης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ πυκνώνουν υπό την πίεση της ολοκλήρωσης της πρώτης αξιολόγησης του 3ου οικονομικού προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας.

Μετά την υπογραφή την περασμένη Δευτέρα της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κατατίθενται μεθαύριο Δεύτερα οι δεσμευτικές προσφορές για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ ενώ αναμένεται πριν τα Χριστούγεννα να ολοκληρωθεί και η νέα συμφωνία με τον προτιμητέο επενδυτή για τον Αστέρα Βουλιαγμένης. Παράλληλα πρόοδος φαίνεται πως επιτυγχάνεται και στην υπόθεση του ΔΕΣΦΑ.

Παρά τις μεγάλες μέχρι τώρα καθυστερήσεις τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου οι τρεις επενδυτές (η κινεζική Cosco, η δανική APM Terminals , θυγατρική της Maersk και η ICTS από τις Φιλιππίνες) που πέρασαν στην τρέχουσα τελική φάση του διαγωνισμού πέρυσι θα καταθέσουν έκτος απροόπτου, δεσμευτική πρόταση, παρά τις όποιες αντίθετες φήμες ακούγονταν το προηγούμενο διάστημα.

Οι τρεις επενδυτές διεκδικούν το 51% του πακέτου μετοχών και σε βάθος πενταετίας το 16% μετά από τις ανάλογες επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ που θα είναι υποχρεωμένοι μέσω της σύμβασης να πραγματοποιήσουν.

Παράλληλα το αμέσως προσεχές διάστημα, ενδεχομένως, και τις επόμενες ημέρες αναμένεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, να επισημοποιηθεί η νέα συμφωνία μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, του προτιμητέου επενδυτή Jermyn Street Real Estate και της Εθνικής Τράπεζας για την ολοκλήρωση της παραχώρησης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Αστέρας Βουλιαγμένης. Το τίμημα που έχει προσφέρει ο ανάδοχος είναι 400 εκατ. ευρώ, με το ύψος της συνολικής επένδυσης να τοποθετείται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ.

Εν τω μεταξύ την προηγούμενη Δεύτερα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας Fraport-Slentel προχώρησαν στην υπογραφή της σύμβασης για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Η ανάληψη της 40ετούς λειτουργίας των αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί το Φθινόπωρο του 2016 οπότε και θα καταβληθεί το τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ. Ο επενδυτής θα καταβάλλει σε ετήσια βάση, μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και ποσό που αντιστοιχεί στο 28,6% του EBITDA. Ακόμη το συνολικό ποσό που θα καταβάλει στο Δημόσιο για τα 40 έτη παραχώρησης είναι 10,048 δισ. ευρώ.

Πάρα πολλά μένουν ακόμα να γίνουν τόσο για τα αεροδρόμια και τον ΟΛΠ όσο και για τον Αστέρα αλλά και τις άλλες ιδιωτικοποιήσεις όπως του ΟΛΘ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά η αγορά εισπράττει ήδη θετικά την επιτάχυνση της όλης διαδικασίας μετά από έναν χρόνο καθυστερήσεων.

Διαβάστε ακόμα:

- "Κλείδωσε" η συμφωνία για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης

-ΤΑΙΠΕΔ: Ταχείες εξελίξεις στα "μέτωπα" Αστέρα, Ελληνικού, ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ