Η απρόβλεπτη Κίνα αναστατώνει τη Folli Follie
Δευτέρα, 14-Δεκ-2015 08:45
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 10:50
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Σε μια από τις πλέον απρόβλεπτες χρονιές των τελευταίων δεκαετιών εξελίσσεται η εφετινή για τη Folli Follie Group. Στους κλυδωνισμούς που προκάλεσαν οι ανησυχίες των fund managers για την πορεία των αγορών σε Ελλάδα και Κίνα, των δύο βασικότερων αγορών της FF Group, προστέθηκαν τα αναπάντεχα γεγονότα της περασμένης εβδομάδας, με την "εξαφάνιση" του Guo Guangchang, επικεφαλής της Fosun International Ltd., εκ των βασικών μετόχων της FF Group, ο οποίος ωστόσο σήμερα έκανε την εμφάνισή του σε σύσκεψη της εταιρείας.
Απώλειες άνω του 40% από την αρχή του έτους
Έτσι, μια από τις πλέον σταθερές μετοχές του ελληνικού χρηματιστηρίου και σχεδόν μόνιμη επιλογή των θεσμικών χαρτοφυλακίων που τοποθετούνται στην ελληνική αγορά, βρέθηκε να καταγράφει σωρρευτικά απώλειες άνω του 40% από την αρχή της χρονιάς. Συγκεκριμένα, η μετοχή από τα 26 ευρώ στο τέλος του 2014, πλέον έχει υποχωρήσει στα επίπεδα των 15 ευρώ (-42%), με την υποχώρηση να εντείνεται τις τελευταίες συνεδριάσεις λόγω του rebalancing στο Χ.Α. αλλά και της σύνδεσης του ομίλου με τις εξελίξεις γύρω από τη Fosun.
Ο κινεζικός όμιλος είναι από τον Μάιο του 2011 ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της FF Group, με ποσοστό 13,8%, επένδυση που υπολογίζεται πως ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ, καθώς το αρχικό ποσοστό 9,5% αποκτήθηκε μέσω αύξησης κεφαλαίου ύψους 84,5 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο μέσω αγοράς από το Χρηματιστήριο. FF Group και Fosun συνεργάζονται στενά, πρωτίστως στην Κίνα και στο σκέλος της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας καταστημάτων Folli Follie στην αχανή κινεζική αγορά.
Η Fosun δραστηριοποιείται στο χώρο των Μ.Μ.Ε. με ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο εντύπων, στο χώρο της διαφήμισης καθώς και στο χώρο του κινηματογράφου, σε στρατηγικούς τομείς δηλαδή για ένα luxury brand όπως τα Folli Follie. Παράλληλα η Fosun συνεργάζεται με το Bailan Group, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής της Κίνας που διαθέτει πολυκαταστήματα σε δεκάδες πόλεις, καθώς και με το μεγαλύτερο online κατάστημα της Κίνας, ενώ μέσω της Forsea, διαθέτει όλα τα newsstand (σημεία πώλησης τύπου) και βιβλιοπωλεία στο αεροδρόμιο της Σανγκάη.
Η στρατηγική αυτή συνεργασία θεωρείται από τους αναλυτές ότι λειτούργησε θετικά στην εξάπλωση του δικτύου καταστημάτων της Folli, που σήμερα ξεπερνά τα 251 σημεία πώλησης, εκ των οποίων 80 μέσω συμφωνιών franchise, εξ ου και η πίεση στη μετοχή του ελληνικού ομίλου όταν έγιναν γνωστά τα γεγονότα με τον επικεφαλής της Fosun, ο οποίος επισήμως συνεργάζεται με τις κινεζικές αρχές για τη διαλεύκανση υπόθεσης διαφθοράς.
Σημειωτέον ότι πάνω από το 64% των πωλήσεων του ελληνικού ομίλου στοιχεία 9μήνου 2015) πραγματοποιείται στην Ασία (24% στην Ελλάδα). Ως αποτέλεσμα, η ανησυχία που άρχισε να εκδηλώνεται από το περασμένο Καλοκαίρι με την υποτίμηση του γουάν, τις εκτιμήσεις για υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης της Κινεζικής οικονομίας άρχισαν να απασχολούν επενδυτές και αναλυτές, με τους τελευταίους να εντοπίζουν ως πηγές ρίσκου για τον όμιλο μια πιθανή επιβράδυνση της ανάπτυξης του δικτύου στην Κίνα και μια ενδεχόμενη μείωση των καταναλωτικών δαπανών λόγω της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας.
Ο επικεφαλής του ομίλου Τζώρτζης Κουτσολιούτσος σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου είχε αναφέρει σχετικά πως πέραν μιας επιβράδυνσης στο ρυθμό αύξησης των συμβάσεων franchise, η δραστηριότητα του ομίλου παρέμενε ανεπηρέαστη από τις πρόσφατες οικονομικές εξελίξεις στη χώρα. Πράγματι, στο εννάμηνο ο όμιλος εμφάνισε μέγάλη αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων (+21%, στα 875,5 εκατ.) και των EBITDA.
Ωστόσο, οι αναλυτές αν και διατηρούν τη σύσταση "αγορά", συνεχίζουν να εντοπίζουν "σύννεφα" στις κύριες αγορές του ομίλου και να μειώνουν τη τιμή-στόχο για τη μετοχή. Στο τελευταίο της report η IBG αναφέρει πως η μετοχή της Folli Follie Group βρίσκεται σε διαπραγμάτευση 7,9 φορές τα καθαρά κέρδη του 2016 και 7,4 δορές αυτά του 2017, σε σημαντικό δηλαδή discount της τάξης του έναντι των κοντικότερων ανταγωνιστών, όπως η Pandora (57%) και η Michael Kors 19% σε όρους εκτιμώμενου p/e για το 2016), ενώ υπάρξει εξίσου μεγάλο discount σε όρους EV/EBITDA.
Η IBG αναφέρει πως το discount έναντι του ανταγωνισμού αντανακλά τις ανησυχίες για τις οικονομικές προοπτικές στην Κίνα και για το έυθραυστο περιβάλλον στην Ελλάδα, καθώς και για την ικανότητα της FF Group να παράξει στέρεες χρηματοροές μεσοπρόθεσμα. Οι αναλυτές της χρηματιστηριακής εκτιμούν πως η μετοχή θα συνεχίσει να διαπραγματεύεται σε discount έναντι των luxury retailers, αλλά η ανάκτηση της οικονομικής σταθερότητας στην Ελλάδα και η σταδιακή βελτίωση της παραγωγής χρηματοροών θα δικαιολογήσουν ένα ουσιαστικό re-rating μελλοντικά.
Διαβάστε ακόμη: