Γιατί έφυγε και ποιος αντικαθιστά την Groupon
Κυριακή, 29-Νοε-2015 18:40
    
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η έναρξη δραστηριοποίησης του πολυεθνικού ομίλου ηλεκτρονικού εμπορίου Groupon τον Ιούνιο του 2010 στην Ελλάδα που μόλις είχε εγκαινιάσει την εποχή των μνημονίων, υπήρξε, έως ένα βαθμό, σωτήρια για μεγάλο αριθμό καταναλωτών που έβλεπαν την αγοραστική δύναμή τους να συρρικνώνεται λόγω των μνημονιακών περικοπών. Και η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση την 1η Σεπτεμβρίου του 2011 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει καλύτερη διαφήμιση για την Groupon που προσέφερε, μεταξύ άλλων, προσφορές για γεύματα με σημαντική έκπτωση που, ορισμένες φορές, άγγιζε και το 70%. Η έλευση της Groupon σε συνδυασμό με τις ολοένα και μεγαλύτερες περικοπές στα εισοδήματα των νοικοκυριών δημιούργησε μία νέα αγορά, αυτή των εκπτωτικών ιστοσελίδων που προσφέρουν υπηρεσίες και αγαθά με μεγάλη έκπτωση.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη αγορά δέχτηκε ιδιαίτερα μεγάλο πλήγμα το περασμένο καλοκαίρι οπότε οι περισσότεροι ιστότοποι προσφορών ανέστειλαν την λειτουργία τους. Την αρχή έκαναν, μεταξύ άλλων, οι δικτυακοί τόποι Golden deals, Cheapis και ακολούθησε η Groupon Greece. Αν και η μαζική αυτή "έξοδος”, αρχικά, αποδόθηκε στα capital controls και στην μείωση της ζήτησης για αυτού του είδους τις υπηρεσίες, είναι βέβαιο ότι για τη Groupon υπήρξε στρατηγική επιλογή η διακοπή της δραστηριότητας όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στη γειτονική Τουρκία.
Η μετοχή της μεγαλύτερης διεθνώς εταιρείας προσφορών έχει υποχωρήσει, μόνο μέσα στο 2015 κατά 65%, ενώ τέλη Σεπτεμβρίου η Groupon απέλυσε το 10% του προσωπικού της και σταμάτησε να δραστηριοποιείται σε ακόμη επτά χώρες. Ακόμη το τρίτο τρίμηνο του 2015 παρουσίασε ζημιές 27,6 εκατ. δολαρίων, ενώ η πελατειακή βάση της αυξήθηκε μόλις κατά 4%, στα 48,6 εκατομμύρια άτομα.
Και μπορεί ο ιδρυτής και πρώην CEO της Groupon, Andrew Mason να εμφανίστηκε πρόσφατα αισιόδοξος για την ανάκαμψη της εταιρείας, ωστόσο, αυτό που, για την ώρα, είναι βέβαιο είναι ότι στην Ελλάδα δεν πρόκειται να επιστρέψει.
Πώς καλύπτεται το κενό
Έτσι, το κενό που δημιούργησε το κλείσιμο των μεγάλων ιστότοπων προσφορών επιδιώκει να καλύψει η Regroup (regroup.gr), της οποίας τα στελέχη δραστηριοποιούνταν στην Groupon Greece. Όπως αναφέρουν στο Capital.gr στελέχη της Regroup, στόχος είναι η παροχή ποιοτικών και ελκυστικών στον μέσο καταναλωτή προσφορών, όπως και η τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πελατών.
"Προσφέρουμε αγαθά και υπηρεσίες που πρώτα εμείς θα αγοράζαμε” σημειώνουν από την Regroup. Αυτά, όπως υποστηρίζουν, είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του made in Greece ιστοτόπου που ουσιαστικά έρχεται να δραστηριοποιηθεί σε μία αγορά όπου τα αντίστοιχα εγχειρήματα είναι μικρού βεληνεκούς και με περιορισμένη ποικιλία προσφορών.
"Ανασυντάσσουμε τις δυνάμεις μας, εξαγοράζοντας ταυτόχρονα τα deal sites goldendeals.gr και cheapis.gr. Η ομάδα μας, ανασυγκροτείται με αμιγώς ελληνική σύνθεση και συνείδηση, σε συνεργασία με το πρώτο e-shop της χώρας, το e-shop.gr. Έτσι, επιστρέφουμε δυναμικά ως το μεγαλύτερο και καλύτερο site προσφορών που έγινε ποτέ, πλήρως ανανεωμένο, με την ονομασία reGroup” σημειώνεται σε πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας.
Ενδεχομένως, το αντίπαλον δέος της Regroup να είναι ο ιστότοπος Yellowday που ανήκει στον όμιλο της τράπεζας Πειραιώς. Ωστόσο, για την απόκτηση των εκπτωτικών προσφορών της Πειραιώς, απαιτείται η ύπαρξη χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτα της Πειραιώς, γεγονός που μοιάζει να διαφοροποιεί την Regroup από την Yellowday, όπως αναφέρουν από την πρώτη.