Coca-Cola HBC: Αύξηση 5,4% του όγκου πωλήσεων

Πέμπτη, 05-Νοε-2015 09:13

Αύξηση κατά 5,4% του όγκου πωλήσεων σημείωσε το γ’ τρίμηνο η Η Coca-Cola HBC AG, καθώς όπως αναφέρει η εταιρεία, οι πρωτοβουλίες που είχαν επιφέρει θετικά αποτελέσματα στο πρώτο εξάμηνο ενισχύθηκαν περαιτέρω από τις καλές καιρικές συνθήκες και την ευνοϊκή συγκριτική βάση σε ορισμένες από τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι ο όγκος πωλήσεων είχε καταγράψει πτώση 4,8%.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η δυσμενής επίδραση από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκε κατά περίπου 8% στη διάρκεια του τριμήνου, με αποτέλεσμα πτώση 2,7% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, ανέφερε:

"Οι εμπορικές πρωτοβουλίες μας σε συνδυασμό με τις υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες που επικράτησαν σε κάποιες περιοχές της Ευρώπης, συνέβαλαν στην ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου. Η αύξηση αυτή παρατηρήθηκε σε όλες τις αγορές, επιταχύνοντας το ρυθμό βελτίωσης των επιδόσεων της εταιρείας. Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους, παρατηρούμε ότι στις ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε,  όπου εδώ και πολλά χρόνια η οικονομική δραστηριότητα βρισκόταν σε ύφεση, βελτιώνονται σταδιακά οι συνθήκες των αγορών κι αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Παράλληλα, έχουμε ευνοηθεί από τις βελτιωμένες εμπορικές συνθήκες που επικρατούν σε πολλές από τις αναδυόμενες αγορές μας.

Για το υπόλοιπο του έτους, θα συνεχίσουμε να διαχειριζόμαστε τις συνθήκες σε καθεμία από τις αγορές μας με την κατάλληλη ισορροπία πρωτοβουλιών αύξησης της τιμής των προϊόντων μας και εστίασης στη διατήρηση των τιμών σε προσιτά επίπεδα, παρότι οι τέσσερις λιγότερες ημέρες πωλήσεων θα επηρεάσουν τους όγκους των πωλήσεών μας. Σε γενικές γραμμές, είμαστε πεπεισμένοι ότι το 2015 θα σηματοδοτήσει ένα έτος αύξησης τόσο του όγκου πωλήσεων στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, όσο και των λειτουργικών περιθωρίων του Ομίλου".

Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές επανήλθε σε τροχιά ανάπτυξης στη διάρκεια του τριμήνου, ιδιαίτερα στην Ιταλία και την Αυστρία. Το ισχυρό ελβετικό φράγκο συνέβαλε στην αύξηση των εσόδων, ενώ το μείγμα πωλήσεων επηρεάστηκε αρνητικά από τον αυξημένο όγκο πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές η αύξηση του όγκου πωλήσεων  συνεχίστηκε ,  ιδιαίτερα στην Πολωνία και την Ουγγαρία, με όλες τις κατηγορίες προϊόντων να καταγράφουν θετικές επιδόσεις. Ο ρυθμός αύξησης των εσόδων επιβραδύνθηκε επηρεαζόμενος από το δυσμενές μείγμα προϊόντων και δικτύων διανομής.

Στις αναδυόμενες αγορές, η σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων στη Ρουμανία, τη Νιγηρία και την Ουκρανία, κυρίως στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, υπεραντιστάθμισε την πτώση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία. Ο αρνητικός αντίκτυπος από τη μεταβολή των συναλλαγματικών ισοτιμιών παραμένει ισχυρός, επηρεάζοντας άμεσα τα έσοδα.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση παρέμειναν σταθερά συγκρινόμενα με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Οι πρωτοβουλίες αύξησης των τιμών των προϊόντων μας παρέμειναν προσανατολισμένες σε συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές που επηρεάστηκαν περισσότερο από την αρνητική μεταβολή των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ενώ στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η επιδίωξή μας για διατήρηση των τιμών των προϊόντων μας σε προσιτά επίπεδα, το αποπληθωριστικό περιβάλλον και το δυσμενές μείγμα κατηγορίας προϊόντων περιόρισαν τη δυνατότητα βελτίωσης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.

Αναπτυγμένες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκε κατά 7,4% στη διάρκεια του τριμήνου ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει πτώση 9,6%. Ενέργειες όπως η πρωτοβουλία "Meals with Coke" και η εκστρατεία προώθησης της κλασσικής γυάλινης φιάλης της Coca Cola, που συνοδεύτηκε από προβολή στα ράφια των καταστημάτων καθώς και οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στις περισσότερες χώρες της συγκεκριμένης αγοράς, συνέβαλαν σε ισχυρά αποτελέσματα. Παρόλο που σε όλες τις βασικές κατηγορίες καταγράφηκαν καλές επιδόσεις, η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών ξεπέρασε τις προσδοκίες μας με αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ποσοστό κοντά στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ιταλία αυξήθηκε στα χαμηλά επίπεδα του εύρους 10-20%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχε καταγράψει πτώση στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%. Οι επιτυχημένες πρωτοβουλίες όπως η εκστρατεία προώθησης της κλασσικής γυάλινης φιάλης της Coca Cola, τα σχετικά προγράμματα μάρκετινγκ και οι καλές καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα πολύ καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες. Στη διάρκεια του τριμήνου οι τάσεις στην αγορά ήταν ενθαρρυντικές συμπεριλαμβανομένων και του βελτιωμένου δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της προσδοκίας για μικρή αύξηση του ΑΕΠ για φέτος.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα συνέχισε την ανοδική του πορεία, καταγράφοντας χαμηλή μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση, ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει παρόμοιο ρυθμό αύξησης. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, με σημαντική συμβολή των κατηγοριών των χυμών και των ανθρακούχων αναψυκτικών. Αν και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε να αποδίδουν οι δράσεις που υιοθετούμε εν μέσω ενός δύσκολου περιβάλλοντος με ελέγχους στη διακίνηση κεφαλαίων, σε καμία περίπτωση δεν εφησυχάζουμε, καθώς τα μέτρα λιτότητας που υιοθετούνται στη χώρα θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις δραστηριότητές μας.

Στην Αυστρία καταγράφηκε αύξηση σε ποσοστό κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20% με καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες, μετά την πτώση σε χαμηλό διψήφιο ποσοστό το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο όγκος πωλήσεων στην Ελβετία αυξήθηκε σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό κι αυτό οφείλεται κυρίως στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών και των προϊόντων με το σήμα Coca-Cola, παρά τον αντίκτυπο της ανατίμησης του ελβετικού φράγκου στις συνήθειες των καταναλωτών, που οδήγησε στην αύξηση των διασυνοριακών αγορών. Στην Ιρλανδία, από την άλλη μεριά, καταγράφηκαν χαμηλές επιδόσεις κυρίως λόγω των ανταγωνιστικών πιέσεων και των κακών καιρικών συνθηκών τους καλοκαιρινούς μήνες.

Συνολικά, η αύξηση του όγκου πωλήσεων σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες, πρωτίστως του ελβετικού φράγκου, αύξησαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις κατά 6,4%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 3,5%. Αυτό οφείλεται στις αποπληθωριστικές πιέσεις, στην υπερίσχυση των πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών έναντι άλλων κατηγοριών, επηρεάζοντας αρνητικά το μείγμα προϊόντων και στις προσπάθειές μας να παραμείνουν οι τιμές των προϊόντων μας σε προσιτά επίπεδα.