Α. Βακάκης (Jumbo): "Στην Ελλάδα δεν ξέρουμε αν είμαστε manager ή μάντεις"
Πέμπτη, 08-Οκτ-2015 08:37
Τα θετικά της κρίσης, ως μια καλή ευκαιρία για διαρθρωτικές κινήσεις και αύξηση της παραγωγικότητας του ομίλου, φαίνεται να αναζητά ο επικεφαλής της Jumbo Απόστολος Βακάκης. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εισηγμένης στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών "ποτέ δεν θα πρέπει να χάνεται μια μεγάλη κρίση”, συμπληρώνοντας πως η παρούσα κατάσταση της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να αποτελέσει την πλατφόρμα για αλλαγές στρατηγικής, διαφορετικά καμία εταιρεία δεν μπορεί να έχει μέλλον. "Η χώρα πρέπει να ισορροπήσει. Εγώ δεν ανήκω στους διαμαρτυρόμενους. Δεν είναι δυνατό να πληρώνουν μόνο οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί στην Ελλάδα, αλλά όλοι μας. Μακάρι η χώρα να καταφέρει να σταθεροποιηθεί για να προχωρήσει και η εταιρεία. Εμείς λειτουργούμε με την πεποίθηση πως τα πράγματα θα πάνε καλύτερα” τόνισε.
Παρά όμως τα θετικά μηνύματα του επικεφαλής της Jumbo, οι εκτιμήσεις για την επόμενη οικονομική χρήση επιβεβαιώνουν την κακή κατάσταση της ελληνική οικονομίας. Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, ο όμιλος αναμένει πτώση των πωλήσεων των καταστημάτων στην Ελλάδα από -5% έως 0%. "Στην Ελλάδα δεν ξέρουμε αν είμαστε manager ή μάντεις” σημείωσε. Ήδη το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης ήταν αρνητικό για την ελληνική αγορά, με τις πωλήσεις να καταγράφουν ζημιά 1,5%. Την κατάσταση σώζουν οι αγορές του εξωτερικού: πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο (Ιούλιος – Σεπτέμβριος) οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 152,62 εκατ. ευρώ από 145,51 εκατ. πέρσι (αύξηση 4,88%). Για τη νέα χρονιά, οι πωλήσεις των καταστημάτων της Κύπρου εκτιμάται πως θα καταγράψουν αύξηση 5 με 8%, της Βουλγαρίας 10% με 12% ενώ της Ρουμανίας θα διπλασιαστούν. Κατά συνέπεια, συνολικά οι πωλήσεις αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 0% και 4%. Όσον αφορά τα εκτιμώμενα μετά φόρων κέρδη, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του ομίλου, αναμένεται να υποχωρήσουν μεταξύ 25% και 15%.
"Το περιβάλλον στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο, ούτε όμως και τόσο δύσκολο όπως υποστηρίζουν πολλοί, καθώς υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση πόρων. Πρέπει να σταματήσουμε να παραπονιόμαστε συνεχώς, να γίνουμε επαγγελματίες αντί να διαμαρτυρόμαστε” συνέχισε ο Α. Βακάκης.
Σε ότι αφορά σε νέες επενδύσεις, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, αυτές τα επόμενα χρόνια θα επικεντρωθούν στην αγορά της Ρουμανίας. Από τις 18 μεγάλες πόλεις που υπάρχουν στη χώρα, η εταιρεία μακροπρόθεσμα προσδοκά να έχει παρουσία σε 12 από αυτές. Εντούτοις οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα της εισηγμένης, τόσο εντός, όσο και εκτός. Σήμερα το δίκτυο καταστημάτων Jumbo αριθμεί 72 καταστήματα, εκ των οποίων 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία. Στην Ελλάδα η Jumbo έχει θέσει ως προτεραιότητα να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του δικτύου, με αντικατάσταση μικρών καταστημάτων πρώτης γενιάς και καταστήματα σε περιοχές που ακόμα δεν υπάρχει παρουσία.
Κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, οι πωλήσεις του ομίλου ξεπέρασαν τα 582 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 104,84 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 3,54%.
Η διοίκηση λόγω των περιορισμών ροής κεφαλαίων στην Ελλάδα θα προτείνει στη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 11 Νοεμβρίου τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση που έληξε στις 30 Ιουνίου και αυτό θα ισχύσει μέχρι η οικονομία να σταθεροποιηθεί, όπως σημειώνει.
Βασιλική Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr