Ξεκινά η β’ φάση του διαγωνισμού για το εμπορευματικό του Θριασίου

Τετάρτη, 09-Μαϊ-2007 09:18

Του Φώτη Φωτεινού

Στο πιο κρίσιμο και συνάμα ουσιαστικό του κομμάτι, δηλαδή στην κατάθεση των οικονομικών και τεχνικών προσφορών εισέρχεται ο διαγωνισμός της Εμπορευματικά Κέντρα ΑΕ (θυγατρικής εταιρείας του ΟΣΕ) για την κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο.

Αυτήν την περίοδο στελέχη της Εμπορευματικά Κέντρα βάζουν τις "τελευταίες πινελιές" στα τεύχη της β’ φάσης του διαγωνισμού, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στα 4 κοινοπρακτικά σχήματα που συνεχίζουν στο διαγωνισμό γύρω στις 20 Μαΐου.

Στο διαγωνισμό για την κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, συνεχίζουν τέσσερις ελληνικοί και ξένοι όμιλοι, οι οποίοι έχουν ως εξής:

- Άκτωρ ΑΤΕ, Συγγελίδης, Θεοχαράκης, Goldair Cargo, Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι
- J&P Αβαξ, ΓΕΚ, Prologis
- Sharmet AE, ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ, Confide, Imperio
-Τεχνική Ολυμπιακή ΑΕ, Μοχλός ΑΕ, ΑΣΠΙΟΚΑΤ.

Ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο, ο οποίος έχει καθυστερήσει σημαντικά, αναφέρεται στην παραχώρηση, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (30+10 χρόνια), έκτασης 600 στρεμμάτων. Όλα τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου θα τα αναλάβει ο ιδιώτης, ενώ η Εμπορευματικά Κέντρα ΑΕ θα διατηρήσει μικρή συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο (15%).

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο έγκειται στην τοποθεσία του. Πέρα από τη σιδηροδρομική σύνδεση με τον εμπορικό λιμένα του Ικονίου, το δίκτυο του Προαστιακού και τον άξονα ΠΑΘΕ του ΟΣΕ, το Θριάσιο παρέχει οδική σύνδεση με την Αττική Οδό και την λεωφόρο ΝΑΤΟ.

Πρωταρχική επιδίωξη είναι το Θριάσιο να καλύψει ανάγκες συνδυασμένων μεταφορών με το λιμένα Ικονίου, δηλαδή μεταφορά εμπορευμάτων από τη θάλασσα στον σιδηρόδρομο και αντίστροφα.

Αυτό θα συντελεστεί μόλις κατασκευαστεί η σύνδεση Ικονίου – Θριασίου, η οποία φαίνεται ότι συναντά νέο "σκόπελο", έπειτα από την προσωρινή αναστολή εκτέλεσης των έργων στην περιοχή του Χαϊδαρίου, λόγω χρήσης εκρηκτικών. Τη λύση θα δώσει, για ακόμη μια φορά, το ΣτΕ.