Πώς θα μοιραστούν τα 2,7 δισ. ευρώ της Β/Δ Οδού Πελοποννήσου

Τετάρτη, 07-Φεβ-2007 09:46

Σε αναλογία 72% - 28% θα μοιραστούν τα 2,7 δισ. ευρώ του άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (ή Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου) τα δύο στρατόπεδα που συνενώθηκαν στο πλαίσιο της διεκδίκησης του έργου, σε συνέχεια της συμφωνίας τους για το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ.

Σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία, η συμμαχία των Vinci – Ελληνική Τεχνοδομική - J&P Άβαξ ελέγχει το 72% στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης και κατασκευής του έργου, ενώ Hochtief και Αθηνά ελέγχουν το υπόλοιπο 28%.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους ποσοστά συμμετοχής κάθε εταιρείας, στο σχήμα εκμετάλλευσης η Vinci κατέχει το 36%, η Ελληνική Τεχνοδομική 18%, η J&P Άβαξ επίσης 18%, η Hochtief 25% και η Αθηνά 3%. Στην κατασκευάστρια κοινοπραξία (θυμίζουμε ότι το κατασκευαστικό κόστος του έργου είναι περίπου 2,1 δισ. ευρώ) τα ποσοστά συμμετοχής έχουν ως εξής: Vinci 36%, Άκτωρ (ως κατασκευαστική θυγατρική της Ελληνικής Τεχνοδομικής) 18%, J&P Άβαξ 18%, Hochtief 23% και Αθηνά 5%. Βλέπουμε δηλαδή ότι στο σχήμα κατασκευής υπάρχει μία μικρή εσωτερική διαφοροποίηση μεταξύ των Hochtief Και Αθηνά, εταίρων στο αρχικό σχήμα διεκδίκησης υπό την Hochtief, πριν γίνει η συνένωση των δύο κοινοπραξιών.

Θυμίζουμε ότι στην άλλη συμμαχία των δύο πλευρών, στο συγχρηματοδοτούμενο έργο Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ (περίπου 1 δισ. ευρώ), η "διανομή" είχε γίνει ως εξής: Hochtief 35%, Ελληνική Τεχνοδομική 20%, J&P Άβαξ 16,25%, Vinci 13,75%, ΑΕΓΕΚ 10% και Αθηνά 5%.

Κ. Λάμπρου