Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 30-Ιαν-2007 17:13

    "Ανοιχτό παράθυρο" συμψηφισμού των χρεών της ΟΑ από την ΕΕ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Διέψευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον ισχυρισμό του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλη ότι η ΕΕ δεν αποδέχεται τις αποφάσεις του Αρείου Πάγου (πράξεις Διαιτησίας), σύμφωνα με τις οποίες το ελληνικό κράτος οφείλει να επιστρέψει στην ΟΑ 565 εκ. ευρώ για την υποχρεωτική μετεγκατάσταση στα Σπάτα και 24,5 εκατ. ευρώ για την διεξαγωγή δρομολογίων σε άγονες γραμμές την περίοδο 2000-01, σύνολο δηλαδή κοντά στα 590 εκατ. ευρώ.

    Εκπρόσωπος του αρμοδίου επιτρόπου για τις μεταφορές Ζακ Μπαρό, ερωτηθείς σήμερα σχετικά με την απάντηση του τελευταίου στη γραπτή ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη για το θέμα της ΟΑ, διευκρίνισε ότι "κάθε συμπέρασμα για το αν ο Επίτροπος τάσσεται υπέρ ή κατά της απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου, δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια".

    Ο  εκπρόσωπος του Ζακ Μπαρό επιβεβαίωσε ότι η Επιτροπή έχει ζητήσει από την Αθήνα αποσαφηνίσεις σχετικά με τις αποφάσεις του διαιτητικού δικαστηρίου, προκειμένου να τις εξετάσει.

    Το ποσό των 590 εκατ. ευρώ η ελληνική πλευρά προσπαθεί να το συμψηφίσει με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις της ΟΑ προς το Δημόσιο, οι οποίες ανέρχονται στα 701 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΕΕ (161 εκατ. ευρώ την περίοδο 1998 έως 2002 - περίοδο για την οποία έχει ήδη καταδικαστεί η Ελλάδα - και 540 εκατ. ευρώ για την περίοδο από το 2002 και έπειτα).       

    Διασταυρωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι η τελευταία πράξη Διαιτησίας της ΟΑ για την μη καταβολή των επιδοτήσεων από την διεξαγωγή πτήσεων σε άγονες γραμμές την περίοδο 1993-99, διεκδικώντας από το Δημόσιο 107 εκατ. ευρώ απορρίφθηκε, λόγω εκπρόθεσμων προθεσμιών.

    Πάντως, εάν και η ΕΕ δηλώνει ότι θα εξετάσει λεπτομερώς τις αποφάσεις της Διαιτησίας (δεν θα μπορούσε να κάνει και κάτι το διαφορετικό), η επιφυλακτικότητά της στο νομικό εγχείρημα της ελληνικής πλευράς διαφαίνεται από την απάντησή του Επιτρόπου στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ. 

    "Όλα τα ποσά που οφείλονταν στην Ολυμπιακή Αεροπορία (σ.σ. από το ελληνικό δημόσιο) μέχρι το 2002 ελήφθησαν υπόψη από την απόφαση του 2003 (Απόφαση 2003/273/ΕΚ της 11.12.2002), σύμφωνα με την οποία η Επιτροπή έκρινε ότι είχε χορηγηθεί στην αεροπορική εταιρία παράνομη και ασυμβίβαστη προς τη συνθήκη κρατική ενίσχυση.

    Όπως γνωρίζει το αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου, οι δίκες ενώπιον εθνικών δικαστηρίων δεν έχουν ανασταλτικό αποτέλεσμα σε θέματα κρατικών ενισχύσεων. Μετά την απόφαση της Επιτροπής του Δεκεμβρίου 2002, η Ελλάδα ήταν υποχρεωμένη βάσει του κοινοτικού δικαίου να προχωρήσει στην ανάκτηση του ποσού της ενίσχυσης που προσδιοριζόταν στην απόφαση της Επιτροπής, πράγμα το οποίο δεν έπραξε (όπως έκρινε το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με την απόφασή του της 12ης Μαΐου 2005 στην υπόθεση C-415/03).
    Εφόσον η Ελλάδα δεν προέβη σε καμία άλλη ενέργεια για την ανάκτηση των ενισχύσεων από τον Μάιο 2005, η Επιτροπή ήταν υποχρεωμένη να κινήσει περαιτέρω δικαστικές διαδικασίες κατά της Ελλάδας", αναφέρει επακριβώς στην απάντησή του στον Δ. Παπαδημούλη ο Ζακ Μπαρό.

    Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή έχει προσφύγει για δεύτερη φορά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ζητώντας να επιστρέψει η ΟΑ στο ελληνικό δημόσιο ενισχύσεις ύψους 161 εκατ. ευρώ που αναφέρονται στην περίοδο 1998-2002. Μάλιστα, η Επιτροπή έχει ζητήσει να επιβληθεί στην Ελλάδα πρόστιμο για την μη συμμόρφωση της με την πρώτη απόφαση του Ευρωδικαστηρίου.

    Επίσης, η Επιτροπή έχει προσφύγει τον Απρίλιο του 2006 στο Ευρωδικαστήριο, ζητώντας την επιστροφή από την ΟΑ κρατικών ενισχύσεων ύψους 540 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν την περίοδο μετά το 2002. 

    Φώτης Φωτεινός

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ