Νέες επενδύσεις από ΕΛΒΑΛ, Χαλκόρ και το στοίχημα των καλωδίων
Τετάρτη, 06-Μαϊ-2015 08:19
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Έχοντας ολοκληρώσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 40 εκ. ευρώ το οποίο οδήγησε σε αύξηση της παραγωγής κατά 20%, ο όμιλος της ΕΛΒΑΛ ξεκινά νέο κύκλο τριετών επενδύσεων, ο οποίος θα εστιαστεί στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας στα Οινόφυτα, η οποία και θα πάει στις 290 χιλιάδες τόνους από 250 χιλιάδες σήμερα. Παράλληλα ο όμιλος, ολοκληρώνει την επένδυση για το διπλασιασμό της δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Bridgnorth στην Αγγλία (από 60 σε 120 χιλ τόνους) , που θα καταστήσει την υπό ελληνικό έλεγχο μονάδα μια από τις μεγαλύτερες στο είδος της.
Τα παραπάνω τόνισε η διοίκηση της εισηγμένης στο πλαίσιο της παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών, όπου επίσης αποκαλύφθηκε ότι υπάρχει μια σημαντική επέκταση της συνεργασίας με την γιαπωνέζικη UACJ, που αφορά στη χρήση του R&D του ιαπωνικού κολοσσού. Οι δύο όμιλοι μάλιστα θα συστήσουν κοινή εταιρεία στη Γερμανία, η οποία θα προμηθεύεται αποκλειστικά από την ΕΛΒΑΛ, εναλλάκτες θερμότητας για την αυτοκινητοβιομηχανία, που είναι προϊόντα με μεγάλη ζήτηση και υψηλή προστιθέμενη αξία.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα της διέλασης εκεί κυρίως στα αρχιτεκτονικά προφίλ υπήρξε εκ νέου καθίζηση της αγοράς, η οποία συνεχίζεται και φέτος, η οποία ωθεί τον όμιλο να στραφεί κυρίως στα βιομηχανικά προφίλ και κυρίως στα προϊόντα για αυτοκινητοβιομηχανία, όπου ήδη υπάρχει σημαντική ενίσχυση των μεριδίων.
Στην Ελληνική αγορά όπου κατευθύνθηκε μόλις το 10% των πωλήσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι περίπου οι μισές πωλήσεις αφορούσαν στην Hellascan. Σε κάθε περίπτωση η διοίκηση της εισηγμένης διατηρεί την αισιοδοξία ότι εφόσον δεν υπάρξουν δραματικές αλλαγές ή σοβαρά εσωτερικά προβλήματα, η χρονιά θα κινηθεί θετικά και ήδη το πρώτο τρίμηνο πάει καλύτερα από τις αρχικές προσδοκίες.
Επενδύσεις όμως σχεδιάζει και η έτερη θυγατρική του ομίλου Βιοχάλκο Χαλκόρ, η οποία ετοιμάζει joint venture 50-50 με τουρκική εταιρεία για την παραγωγή μονωμένων χάλκινων σωλήνων για κλιματιστικά μηχανήματα. Ο ελληνικός όμιλος θα εισφέρει τα μηχανήματα για τις γραμμές παραγωγής. Και η Χαλκόρ θεωρεί ότι το 2015 θα είναι έτος ανάκαμψης και ήδη οι πωλήσεις σε όγκο κινούνται με θετικό διψήφιο πρόσημο, τόσο στα κυρίως προϊόντα (σωλήνες) όσο και στα καλώδια.
Για τα Ελληνικά Καλώδια, μάλιστα, όπως τονίστηκε από τη διοίκηση της θυγατρικής, μετά την καθυστέρηση στην έναρξη αρκετών έργων που οδήγησαν σε αδράνεια την επένδυση της Fulgor στο Σουσάκι Κορινθίας, πλέον η μονάδα δουλεύει σε 100% capacity. Ήδη κατασκευάζεται και το κομβικό έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων (αυτήν την περίοδο τοποθετείται η γραμμή Σύρος Μύκονος) που αναμένεται να δώσει την αναγκαία πιστοποίηση στα ΕΛΚΑ και να αποτελέσει διαβατήριο για την ανάληψη και νέων έργων κυρίως στο εξωτερικό, όπου και υπάρχουν αυτή τη στιγμή προχωρημένες συζητήσεις.
Το εργοστάσιο της Fulgor είναι αυτή τη στιγμή από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα στο είδος του, μετά την επένδυση αναβάθμισης που έγινε μετά την εξαγορά από τα ΕΛΚΑ και πλέον στοχεύει τόσο στα μεγάλα ευρωπαϊκά έργα ηλεκτρικών διασυνδέσεων που θα γίνουν σε Ελλάδα (διασύνδεση Κρήτης) και ΕΕ (πακέτο Γιουνκέρ) όσο και στις ΗΠΑ όπου λόγω των κλιματικών προβλημάτων (έξαρση τυφώνων) έχει αποφασιστεί η υπογειοποίηση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.