Σε θέση άμυνας για το 2015 το Πλαίσιο

Παρασκευή, 13-Μαρ-2015 09:19

Στρατηγική άμυνας αναμένεται να ακολουθήσει τη φετινή χρονιά το Πλαίσιο, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Γεράρδος κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.  Όπως εξήγησε, δεν υπάρχουν προς το παρόν σκέψεις για περαιτέρω επέκταση της εισηγμένης στο εξωτερικό (η εταιρεία έχει από το 2005 παρουσία στη Βουλγαρία), αντιθέτως η εταιρεία σχεδιάζει να αξιοποιήσει τις ήδη υπάρχουσες επενδύσεις της, να αναπτύξει τα κανάλια διάθεσης των προϊόντων της και να διευρύνει τα μερίδιά της στο κομμάτι των smartphones και της τηλεόρασης, ειδικά σε ό,τι αφορά τα private labels (turbox).

“Το πλεονέκτημά μας είναι ότι είμαστε μαζεμένοι ως προς τα έξοδα και το δίκτυο των καταστημάτων, ενώ σημαντικό ατού για τον όμιλο είναι και τα private labels. Αυτή τη στιγμή έχουμε παρουσία στη Βουλγαρία, μία επένδυση η οποία είναι μεν κερδοφόρα, ωστόσο δεν την έχουμε αναπτύξει ιδιαίτερα και προς το παρόν εξακολουθούμε να τηρούμε στάση αναμονής” δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας πιο συγκεκριμένα, συμπληρώνοντας πως στόχος είναι όλα καταστήματα, σε Ελλάδα και εξωτερικό, να λειτουργούν με το ίδιο business model.

Αυτό όμως που φαίνεται να προβληματίζει περισσότερο τη διοίκηση της εισηγμένης είναι η αστάθεια που καταγράφει η ελληνική αγορά της λιανικής, και δη των προϊόντων τεχνολογίας, με το πρώτο δίμηνο, όπως είπε ο κ. Γεράρδος, να παρουσιάζει “σκαμπανεβάσματα” στο ρυθμό των πωλήσεων σε σύγκριση με τη σταθερή περσινή χρονιά. Επισήμανε ακόμη πως όταν υπάρχουν ανακοινώσεις σε πολιτικό επίπεδο, τότε οι πωλήσεις σημειώνουν πτώση.

Όπως ανέφερε πάντως ο κ. Γεράρδος κατά την παρουσίαση, ο όμιλος έχει θέσει για το 2015 τρεις προτεραιότητες: την ενίσχυση της θέσης στα private labels, τη βελτίωση σε κατηγορίες consumer electronics και την επένδυση σε υποδομές (ΙRP, CRM). 

Το Πλαίσιο έκλεισε την οικονομική χρήση του 2014 με βελτίωση της κερδοφορίας για τέταρτη συνεχή χρονιά, με καθαρά κέρδη στα 16 εκατ. ευρώ και κέρδη ανά μετοχή 73 ευρωλεπτά, αυξημένα κατά 12,9%. Οι πωλήσεις ήταν επίσης αυξημένες κατά 5,2% στο σύνολο του έτους, με βελτιωμένο περιθώριο μικτού κέρδους που προσεγγίζει το 25%. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας τέλος, στο τέλος του 2014, τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν στα 45,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα δάνεια έχουν φθάσει πλέον στα 10 εκατ. ευρώ.


Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr