Forthnet: Πώς έμαθαν οι Ισλανδοί να χορεύουν Πεντοζάλι!

Τρίτη, 09-Ιαν-2007 08:16

Του Σταμάτη Ζαχαρού

Σημειολογικής φύσεως ήταν η επιλογή της Forthnet να αλλάξει το ιστορικό λογότυπό της (που εν πολλοίς έχει συνδυαστεί με την ανάπτυξη του ελληνικού internet) με νέο, ταυτόχρονα με την αλλαγή του χρόνου. Το 2006 ήταν ένα έτος σταθμός στην ιστορία της "κρητικής" εταιρείας, που ξεκίνησε ως "πανεπιστημιακή προσπάθεια" για να αποσπαστεί στη συνέχεια με την -πρωτοποριακή για την εποχή- μέθοδο του spin off και να αποτελέσει τη μεγαλύτερη (εκτός ΟΤΕ) εταιρεία σταθερών επικοινωνιών για πολλά χρόνια.

Η Forthnet τα τελευταία χρόνια "ταλαιπωρούταν", καθώς η εκπεφρασμένη επιθυμία ενός από τους βασικούς μετόχους να πωλήσει τη συμμετοχή του (πρόκειται για τις Μινωικές γραμμές) συνοδεύτηκε από μια μακρά περίοδο αναζήτησης αγοραστή, φημών που οργίαζαν και περίεργων κινήσεων της μετοχής.

Τελικά το περασμένο καλοκαίρι, μετά από μια χρηματιστηριακή "μάχη" μεταξύ του ομίλου Intracom και του ισλανδικών συμφερόντων Novator Group, η εταιρεία πέρασε στα χέρια των Ισλανδών. Υπήρξαν ευρύτερες αλλαγές στη μετοχική σύνθεση και είσοδος νέων μετόχων που ακολούθησε των αποχώρηση των παλαιών. Έτσι, σήμερα η μετοχική σύνθεση της Forthnet έχει ως εξής: Novator Group 38,65%, Cycladic Catalyst Master Fund 11,95%, Ίδρυμα Τεχνολογίας & Έρευνας 11,70%, Cyrte Investments GP I B.V. 5,83% και Άλλοι Επενδυτές 31,89%.

Έκτοτε η εταιρεία ξεκίνησε μια πιο δυναμική ανάπτυξη του δικτύου της, καθώς οι νέοι μέτοχοι δήλωσαν πρόθυμοι να επενδύσουν, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της στην παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών. Αυτή άλλωστε είναι και η τάση που επικρατεί ευρύτερα στην αγορά σταθερής τηλεφωνίας.

Ειδικότερα, το τέλος του 2006 βρήκε τη Forthnet με 100 χιλιόμετρα ιδιόκτητου δικτύου οπτικής ίνας και διασύνδεση σε 37 τηλεπικοινωνιακούς κόμβους σε όλη τη χώρα. Παράλληλα, αναβάθμισε τη διεθνή χωρητικότητα του δικτύου της στα 3,7 Gbps στο τέλος του έτους, ενώ το δίκτυο WiFi (ευρυζωνικής ασύρματης πρόσβασης) έφθασε τα 100 σημεία. Η εταιρεία εξυπηρετεί με υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας 300.000 τηλεφωνικές γραμμές, ενώ οι πελάτες DSL ξεπέρασαν στο τέλος του έτους τις 100.000.

Ο στόχος της ταύτισης του broadband με τη Forthnet είναι βασικό για τη διοίκηση εντός του 2007 και η αλλαγή της εταιρική ταυτότητας που πραγματοποιήθηκε εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το στόχο. Η γραμμή που δίνει η διοίκηση σε όλη την εταιρεία είναι καθολική παροχή broadband και τεχνικής υποστήριξης σε όλη τη χώρα ανεξαρτήτως ποια τεχνολογία ή λύση θα απαιτηθεί. Μεταφράζοντας σε αριθμούς την νέα γραμμή Forthnet, στόχος είναι να φθάσουν οι πελάτες υπηρεσιών broadband στις 170.000 στο τέλος του έτους, επιτυγχάνοντας μια αύξηση της τάξης του 70%!

Για να μπορέσει να επιτευχθεί ο στόχος απαιτείται φυσικά συνέχιση των επενδύσεων. Η εταιρεία φιλοδοξεί στο τέλος του 2007 να καλύπτει ποσοστό 80% του πληθυσμού με ιδιόκτητο ευρυζωνικό δίκτυο και συνεγκατάσταση σε 163 τοπικούς κόμβους του ΟΤΕ στο ίδιο διάστημα. Για να μπορέσουν να συνδεθούν με δίκτυο κορμού όλες αυτές οι περιοχές θα απαιτηθούν 160 χιλιόμετρα οπτικής ίνας, ενώ η χωρητικότητα του διεθνούς internet θα αναβαθμίζεται διαρκώς ανάλογα με τον αριθμό των χρηστών.

Στους άμεσους στόχους της διοίκησης που θα αποφέρουν και τα άμεσα ορατά αποτελέσματα περιλαμβάνεται η καθολική παροχή υπηρεσίας double play (δηλαδή συνδυασμένη υπηρεσία φωνής και τηλεφωνίας που περιλαμβάνει απεριόριστες δωρεάν αστικές και υπεραστικές κλήσεις) μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα.

Ταυτόχρονα η εταιρεία προγραμματίζει να κινηθεί ιδιαίτερα επιθετικά σε εμπορικό επίπεδο προκειμένου να προσελκύσει πελάτες που θα κάνουν χρήση της υπηρεσίας πλήρους αδεσμοποίητης πρόσβασης του τοπικού βρόγχου, που με απλά λόγια σημαίνει ότι θα καταργήσουν τη σύνδεση με το δίκτυο του ΟΤΕ και θα μεταφέρουν τον αριθμό τους (ή θα αποκτήσουν νέο) στο δίκτυο της Forthnet, γλιτώνοντας ουσιαστικά το "πάγιο".
 
Η εταιρεία προτίθεται να αναβαθμίζει τις ταχύτητες σύνδεσης DSL αλλά να παράσχει και οικονομικά κίνητρα σε όσους αποφασίσουν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας. Αυτό είναι ουσιαστικά το πρώτο βήμα για να παράσχουν στη συνέχεια και υπηρεσίες triple play, δηλαδή εμπλουτισμένες και με υπηρεσίες ψυχαγωγίας και τηλεόρασης. Στόχος είναι οι υπηρεσίες αυτές να είναι διαθέσιμες στο τρίτο τρίμηνο του έτους.

Για να ενισχυθούν οι πωλήσεις και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι πελάτες της Forthnet σχεδιάζεται -όπως ήδη είναι γνωστό- η δημιουργία σημείων πώλησης λιανικής είτε ιδιόκτητων είτε με τη μέθοδο του franchise. Αρχικός στόχος είναι να δημιουργηθούν 50 καταστήματα. Το συνολικό πάντως πλάνο επενδύσεων της εταιρείας για την τριετία 2006-2009 είναι 253 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με εκτιμήσεις των αναλυτών της Alpha Finance, η Forthnet θα παρουσιάσει τότε πωλήσεις ύψους 210 εκατ. €, κέρδη προ φόρων 80 εκατ. € (με μέσο περιθώριο 35-40%) και καθαρά κέρδη ύψους 40 εκατ. € που θα προέρχονται από υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόγχο.