Κανονικά στο διαγωνισμό των Σκοπίων η Sencap (update)
Δευτέρα, 08-Ιαν-2007 08:45
Σε διευκρινίσεις που παρείχαν κύκλοι της Sencap υπογραμμίζεται ότι σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού για το σταθμό Negotino στα Σκόπια η απαίτηση για κερδοφορία 200 εκατ. ευρώ αφορά σωρρευτικά την τελευταία τριετία και όχι κάθε έτος ξεχωριστά. Ως εκ τούτου τονίζουν ότι δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα συμμετοχής του κοινοπρακτικού σχήματος ΔΕΗ Contour Global στο σχετικό διαγωνισμό.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα δημοσίευμα του Capital.gr είχε αναφέρει ότι προβληματική καθίσταται η συμμετοχή της ΔΕΗ στο διαγωνισμό για την απόκτηση της μονάδας Negotino στα Σκόπια, εξαιτίας των αυστηρών όρων που θέτει η κυβέρνηση της γειτονικής χώρας.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου οικονομίας της FYROM, δικαίωμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, έχουν εταιρείες με κύκλο εργασιών τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ και οι οποίες παρουσιάζουν τις τελευταίες τρεις οικονομικές χρήσεις καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το 2005 τα καθαρά κέρδη της ΔΕΗ ανήλθαν σε 135,7 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρήση του 2006 αναμένεται περαιτέρω συρρίκνωση. Σε κάθε περίπτωση καθίσταται σαφές ότι η ΔΕΗ, που επιθυμεί να συμμετάσχει στο διαγωνισμό μέσω της Sencap, θα πρέπει είτε να αναζητήσει επιπλέον στρατηγικό εταίρο –όπως στην περίπτωση του Κοσόβου η ιταλική Enel– είτε να ζητήσει και να πετύχει την αλλαγή του συγκεκριμένου όρου.
Σε ό,τι αφορά τους όρους του διαγωνισμού που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο οικονομίας της FYROM, η ελάχιστη τιμή για τη μονάδα ισχύος 319 MW, ορίστηκε στα 38 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 100% των μετοχών της κρατικής ιδιοκτησίας εταιρείας “TEC Negotino”. Ο στρατηγικός επενδυτής καλείται να δεσμευτεί για την κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής με μίνιμουμ ισχύ τα 300MW.
Η έναρξη της κατασκευής της μονάδας με καύσιμο το φυσικό αέριο ορίζεται στους 6 μήνες μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού, ενώ η περίοδος ολοκλήρωσης του έργου ορίζεται στα 4 χρόνια από την έναρξη κατασκευής. Η υπάρχουσα μονάδα, που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το μαζούτ, θα συνεχίσει να λειτουργεί τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την κατασκευή του νέου σταθμού.
Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό, αυτός θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις, την προκριματική κατά την οποία θα κατατεθούν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και την τελική κατά την οποία θα υποβληθούν οι προσφορές των εταιρειών ή των κοινοπραξιών που θα προκριθούν στην α΄ φάση.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται από το υπουργείο οικονομίας της FYROM να καταθέσουν τους αρχικούς φακέλους μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου, ενώ ο διαγωνισμός αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Μάιο.
Χάρης Φλουδόπουλος