H J&P Άβαξ "εγκαταλείπει" μία τετραετία ζημιών
Κυριακή, 01-Φεβ-2015 08:52
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Ύστερα από ένα «σερί» ζημιών για περισσότερο από τριάμισι χρόνια, από το 2011 έως και το εννεάμηνο του 2014, στην κερδοφορία εκτιμά ότι θα επιστρέψει για το σύνολο της χρήσης του 2014 και για τη φετινή χρονιά ο κατασκευαστικός όμιλος J&P Άβαξ. Ο στόχος αυτός βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής της εισηγμένης, που ολοκλήρωσε, πριν από λίγες ημέρες, την αναδιάρθρωση του καθαρού δανεισμού της, ο οποίος διαμορφώνεται σε 537 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 91 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμος. Για την J&P Άβαξ εξέλιξη-σηματωρός υπήρξε η επανεκκίνηση των εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες, που –ευτυχώς– δεν επηρεάστηκε αρνητικά εξαιτίας των αναταράξεων από τις εκλογές της Κυριακής.
Πέραν των αυτοκινητοδρόμων (συμμετέχει με 17%, 16,25% και 15% σε Ολυμπία Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και Μορέα, αντίστοιχα), ο τεχνικός όμιλος εκτελεί κοινοπρακτικά με την ιταλική Ghella και τη γαλλική Alstom το έργο της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, που είναι προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ.
Και το εν λόγω project είναι ανθεκτικό στην πολιτική-οικονομική κρίση, μιας και η χρηματοδότησή του σε ποσοστό άνω του 80% προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ήδη το project προχωρά με γοργούς ρυθμούς, με το έργο να αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2017, καθώς, προς στιγμήν, εμφανίζονται περιορισμένες καθυστερήσεις, που σχετίζονται με αρχαιολογικά ευρήματα. Ακόμα ένα έργο με σταθερές χρηματορροές αφορά την κατασκευή των 10 σχολικών κτιρίων στην Αττική, που είναι έργα ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 52,6 εκατ. ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται με ίδια κεφάλαια, ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, της εισηγμένης και μακροπρόθεσμο δανεισμό ύψους 33,4 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το πρόγραμμα JESSICA της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως, εξάλλου, είχε αναφέρει το καλοκαίρι ο πρόεδρος της J&P Άβαξ, Κωνσταντίνος Κουβαράς, ο όμιλος διαθέτει υψηλό ανεκτέλεστο, έχει επανατοποθετηθεί στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και του Περσικού Κόλπου, ενώ έχει αναβαθμίσει τη συνεργασία του με την J&P Overseas.
Εξωστρέφεια
Εκτός Ελλάδας, η J&P Άβαξ ενίσχυσε πρόσφατα το ανεκτέλεστό της, ύψους 2,1 δισ. ευρώ, αναλαμβάνοντας το έργο, προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ, που αφορά τη μελέτη, προμήθεια, κατασκευή και θέση σε λειτουργία εγκατάστασης εισαγωγής και αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου (LNG). Η εισηγμένη θα υλοποιήσει το project κοινοπρακτικά με τις εταιρείες GEM Holdings Limited, SOCAR Trading, Siemens Project Ventures και Gasol LNG Import Limited.
Επίσης, συμμετέχει με ποσοστό 25% στην κοινοπραξία J&P Overseas, στο έργο της κατασκευής οδικού άξονα 45 χιλιομέτρων διπλής κατεύθυνσης στην Ντόχα του Κατάρ, προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ως μέρος του ίδιου κοινοπρακτικού σχήματος, υλοποιεί ακόμα ένα οδικό έργο στο Κατάρ, ύψους 350 εκατ. ευρώ, ενώ κατασκευάζει την επέκταση των δύο κτιρίων αφίξεων-αναχωρήσεων του διεθνούς αεροδρομίου «Queen Alia» στην Ιορδανία.
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 23ης Ιανουαρίου