Η Μαρινόπουλος έκανε τον μαραθώνιο...100άρι

Κυριακή, 26-Οκτ-2014 08:33

του Νίκου Χρυσικόπουλου

Τις τελευταίες ημέρες η Μαρινόπουλος «τρέχει» μια εμπορική ενέργεια με τίτλο «100άρι στον Μαρινόπουλο», με έμφαση σε εκατό προσφορές που θα πραγματοποιήσει η αλυσίδα έως τις αρχές Νοεμβρίου. Για την ίδια την εταιρεία, όμως, τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια, ύστερα, δηλαδή, από τη συμφωνία του ελληνικού ομίλου με τη γαλλική Carrefour για να αναλάβει τη διαχείριση της λειτουργίας των σημάτων και την ανάπτυξη των καταστημάτων Carrefour Μαρινόπουλος, ο αγώνας που δόθηκε ουδέποτε θύμισε «100άρι», αλλά μαραθώνιο, στον οποίο κρατά με διαφορά την πρώτη θέση. 

Από το καλοκαίρι του 2012 όλα έχουν αλλάξει για τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Από τα κεντρικά στον Άγιο Δημήτριο μέχρι το πιο απομακρυσμένο από τα 938 κατάστημα της αλυσίδας σε Ελλάδα και Βαλκάνια, ο δυναμισμός που εκπέμπεται αποτυπώνεται πλέον σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της εταιρείας, στις σχέσεις της με τους προμηθευτές, στην υποστήριξη προς τους Έλληνες παραγωγούς, στην προώθηση τοπικών προϊόντων, στην ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στη λειτουργία των καταστημάτων, στην έμφαση στις τιμές και, κυρίως, στη σχέση με τους καταναλωτές. 

Η προσπάθεια που καταβλήθηκε αυτήν τη διετία συνοψίζεται με τον καλύτερο, ίσως, τρόπο από τους επικεφαλής της αλυσίδας, όπως τη μετέφεραν στο «Κ»: «Αναπτύχθηκε δυναμική, σταθήκαμε πιο καλά στα πόδια μας». Σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για το λιανεμπόριο και με τον ανταγωνισμό να κλιμακώνεται, η Μαρινόπουλος Α.Ε. πέτυχε να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά και να εδραιώσει τη θέση της στον κλάδο των σούπερ-μάρκετ. Αναλαμβάνοντας τα ηνία, τόσο μετοχικά όσο και σε επίπεδο λειτουργίας, οι επικεφαλής της εταιρείας υλοποίησαν ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στο λιανεμπόριο που αθροιστικά ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ, με στόχο την πλήρη αναδιάρθρωση της αλυσίδας. 

Με τον Ζερόμ Λουμπέρ να αναλαμβάνει εκ νέου το τιμόνι της εταιρείας και τον Γιώργο Βογιατζάκη, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή για Ελλάδα, Αλβανία και FYROM, ως συμπαραστάτη, η Μαρινόπουλος πέτυχε όχι μόνο να ανακόψει τις «επιθετικές» διαθέσεις του ανταγωνισμού, αλλά και να αλλάξει πλήρως την εικόνα της στην αγορά. Αρχής γενομένης από καταστήματα-ναυαρχίδες του ομίλου, στον Άλιμο, το Μαρούσι και το Γέρακα, η αλυσίδα υιοθέτησε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας και εξυπηρέτησης των πελατών, προσθέτοντας σταδιακά νέες παροχές και υπηρεσίες σε όλο το δίκτυο. 

Σήμερα, η αλυσίδα συνεργάζεται ήδη με περίπου 2.000 Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές, διαθέτοντας τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 96%, ενώ έχει πετύχει να διευρύνει σημαντικά το δίκτυο πωλήσεών της. Η Μαρινόπουλος αποτελεί πλέον έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα, απασχολώντας συνολικά 12.800 εργαζομένους. Διαθέτει 938 καταστήματα, εκ των οποίων 877 στην Ελλάδα, ενώ από την αρχή του χρόνου ιδιαίτερα σημαντική ήταν η επέκταση του δικτύου στην περιφέρεια, με 180 νέα σημεία.

Ανάπτυξη 

Με βάση το αναπτυξιακό της πλάνο και με την εφαρμογή της επενδυτικής της πολιτικής, η Μαρινόπουλος εντός του 2014 πρόσθεσε στο δυναμικό της με καθεστώς δικαιόχρησης τα 149 καταστήματα της αλυσίδας «Αρβανιτίδης», διευρύνοντας στρατηγικά το δίκτυό της στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα, συμπεριέλαβε στο δίκτυό της επιπλέον επτά franchise καταστήματα στην Κρήτη που ανήκαν έως τώρα στην αλυσίδα Elite - Αριάδνη, ενώ η παρουσία της εταιρείας στη νησιωτική Ελλάδα ενισχύθηκε και στη Σαντορίνη, προσθέτοντας στο εταιρικό της δίκτυο τρία καταστήματα που έως τώρα ανήκαν στο δίκτυο franchise (Αρβανίτης). 

Το βάρος δόθηκε παράλληλα στο κομμάτι της χονδρικής. Πέρυσι δημιούργησε το πρώτο κατάστημα χονδρικής, στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης, και σήμερα λειτουργούν πέντε καταστήματα χονδρικής σε Αθήνα, Τρίκαλα, Χανιά, Λιβαδειά και Θεσσαλονίκη. Σε επίπεδο στρατηγικών συνεργασιών, συμφώνησε με την Hondos Παλλάς, δημιουργώντας σημεία πώλησης Μαρινόπουλος εντός των καταστημάτων Hondos στην Πατησίων και την Ιπποκράτους, συνεργασία που θα επεκταθεί. 

Η τελευταία χρονιά αποτέλεσε σταθμό σε ό,τι αφορά το εύρος της διεύρυνσης του franchise δικτύου της. Από την αρχή του χρόνου άνοιξαν επιπλέον 172 νέα καταστήματα franchise, αυξάνοντας το συνολικό τους αριθμό σε 438 (Αττική, Αιγαίο, Κρήτη, Ιόνιο, Μακεδονία, Πελοπόννησος, Θεσσαλία και Ήπειρος). Μέσω δικαιόχρησης λειτούργησαν 149 καταστήματα της Αρβανιτίδης Α.Ε., τα οποία μετονομάστηκαν σε Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express. Τα αντίστοιχα σημεία πώλησης ενίσχυσαν εντυπωσιακά το δίκτυο της Μαρινόπουλος Α.Ε. στην Κεντρική και Β. Ελλάδα, ιδιαίτερα, μάλιστα, στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.



Σημαντικές επενδύσεις και επέκταση στα Βαλκάνια 

Με στόχο την ανάπτυξή της, η Μαρινόπουλος έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές επενδύσεις, σε αγορές εκτός ελληνικών συνόρων, λειτουργώντας σε σύνολο 61 καταστήματα στα Βαλκάνια. 

Αναλυτικότερα, η εταιρεία στην Κύπρο ελέγχει 18 καταστήματα, στη Βουλγαρία 22, στην Αλβανία 19 και στα Σκόπια 2 καταστήματα, ενώ ο γενικότερος επενδυτικός σχεδιασμός της Μαρινόπουλος περιλαμβάνει και τη Σερβία, όπου σύντομα θα επεκταθούν οι δραστηριότητές της. Στη Βουλγαρία, εγκαινιάστηκαν πρόσφατα ένα νέο κατάστημα στο Panorama Mall, στην πόλη Pleven, και ένα υπερμάρκετ στο Plovdiv Retail Ρark, ενώ στα Σκόπια η αλυσίδα εγκαινίασε τον περασμένο Αύγουστο το δεύτερο κατάστημα του δικτύου της, στο νέο εμπορικό κέντρο Rem Mall, στο Τέτοβο. Σημειώνεται ότι το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στην ΠΓΔΜ έχει την έδρα του στην πόλη των Σκοπίων. Τέλος, στην Κύπρο η εταιρεία εγκαινίασε το 18ο κατάστημά της, στη Λεμεσό. 

*Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 18ης Οκτωβρίου 2014