Νέα παράταση στο θρίλερ με τις γραμμές της ΝΕΛ
Πέμπτη, 11-Σεπ-2014 09:10
Συνεχίζεται το θρίλερ του βορείου Αιγαίου, μετά την έκπτωση της ΝΕΛ από άγονες γραμμές τις οποίες είχε αναλάβει με δημόσιες συμβάσεις, καθώς η πρόσκληση που είχε κάνει με προθεσμία το μεσημέρι της Τέταρτης, η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου ναυτιλίας και Αιγαίου, δεν προσέλκυσε επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος. Αυτό πληροφορούν το capital.gr κύκλοι του υπουργείου.
Όμως άλλες πηγές, τόσο απο την αγορά όσο και από την Ακτή Βασιλειάδη, αναφέρουν πως οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, μεταξύ των οποίων αναφέρονται οι Hellenic Seaways και Blue Star, ενδέχεται να υποβάλλουν προτάσεις με τροποποιημένα πιθανώς δρομολόγια στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που θα γίνει την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου.
Επίσης αναφερουν πως η κάλυψη των γραμμών που εκμεταλλευόταν έως τώρα η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, από τις οποίες κηρύχθηκε έκπτωτη, θα γίνει με απευθείας ανάθεση για τρεις μήνες μετά και την εξέλιξη της Τετάρτης. Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα αναμένεται να κλείσει είτε την Παρασκευή είτε στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Μετά το διάστημα του τριμήνου θα υπάρχει νέος διαγωνισμός. Πληροφορίες που είναι δύσκολο να διασταυρωθούν πάντως αναφέρουν ως πιθανή άμεση επιλογή σε αυτή τη φάση της διαδικασίας πλοιο της Hellenic που εμφανίζεται ως διαθέσιμο.
Η διαδικασία ξεκίνησε την Τρίτη οπότε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κήρυξε έκπτωτη την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ Α.Ε.) και την θυγατρική της, Sea Link Ferries, από συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας και ειδικότερα αυτές της γραμμής Θεσσαλονίκη/Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη – Χίος - Σάμος - Ικαρία, και την C Link Ferries από τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά - Μεστά Χίου.
Το υπουργείο επικαλούμενο και λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής αλλά και την ανάγκη κάλυψης επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, κάλεσε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε προσφορές εως thn Τετάρτη στις 12:00 το μεσημέρι για τη σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των παρακάτω δρομολογιακών γραμμών: «Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου» και επιστροφή, «Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου» και επιστροφή, «Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος» και επιστροφή με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα ανά γραμμή από Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο. και για την γραμμής «Λαύριο/Ραφήνα ‐ Ψαρά ‐ Μεστά Χίου» και επιστροφή με τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Μετά την απουσία επισήμων προσφορών το θέμα φαίνεται πως μετατίθεται στο ΣΑΣ της Παρασκευής. Ζήτημα πάντως παραμένει, σύμφωνα με πληροφορίες, το μίσθωμα που θα προσφερθεί.
Στην προθεσμία της Τέταρτης η οποία παρέλευσε άκαρπη, η πρόσκληση όριζε ως ανώτατα προσφερόμενα μισθώματα ανά γραμμή, για το Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου και επιστροφή το ποσό των 39.472,73 € ανά πλήρες δρομολόγιο συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των λοιπών νομίμων κρατήσεων, για το Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου και επιστροφή το ποσό των 32.705,99 €, για το Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος και επιστροφή το ποσό των 33.833,78 € ανά πλήρες δρομολόγιο και για το «Λαύριο/Ραφήνα ‐ Ψαρά‐ Μεστά Χίου» το ποσό των 20.165,47 €.
Η. Μπέλλος