OΛΠ-ΟΛΘ: Αντίθετη ρότα για τα δύο λιμάνια
Παρασκευή, 05-Σεπ-2014 09:58
Το λιμάνι του Πειραιά, με προίκα το μίσθωμα από την παραχώρηση δυο προβλητών στην κινεζική Cosco, όχι μόνον εμφανίζει κέρδη μικρότερα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά δουλεύει και με δραματικά χαμηλότερο περιθώριο καθαρού κέρδους. Πόσο χαμηλότερο; Μόλις 8,28% για τον ΟΛΠ κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2014 έναντι 40,9% για τον ΟΛΘ το ίδιο διάστημα.
Ποιος είναι ο λόγος πίσω από αυτή την υστέρηση; Είναι θέμα management, όπως επικριτές της διοίκησης του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Γιώργου Ανωμερίτη ισχυρίζονται; Οφείλεται η υπεραπόδοση της Θεσσαλονίκης, που τελεί υπο το managmenet του πρόεδρου και διευθύνων σύμβουλου Στυλιανού Αγγελούδη, μόνον στην μεγάλη επιστροφή κεφαλαίου των 40,32 εκατ. ευρώ, ήτοι 4 ευρώ μικτό ανά μετοχή στους μετόχους του ΟΛΘ; Και πως μειώθηκαν τα κέρδη του ΟΛΠ το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα όταν η ΣΕΠ ΑΕ η θυγατρική της Cosco που νοικιάζει και διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ φέρεται να έδωσε 2,3 εκατ ευρώ περισσότερα φέτος από ότι πέρυσι στο εξάμηνο, όταν μάλιστα το συνολικό έσοδο απο την παραχώρηση στην Cosco για το 2013 ήταν άνωθεν των 30 εκατομμυρίων ευρώ;
Διαβαστε αύριο στο Κεφάλαιο: Τι δείχνει μια ακόμη προσεκτικότερη ανάγνωση των ισολογισμών των δύο εταιρειών. Τα λειτουργικά έξοδα και το... bonus της Cosco.