Forthnet: Όταν η υπομονή (των Αράβων) είναι χρυσός...
Παρασκευή, 18-Ιουλ-2014 08:59
Στον αραβόφωνο κόσμο λένε πως «αν η υπομονή είναι πικρή, τότε το αποτέλεσμά της είναι γλυκό». Το γνωμικό δεν θα μπορούσε να ταιριάζει περισσότερο στην περίπτωση της Forthnet. Η τακτική – παρελκυστική κατά ορισμένους εκ των μνηστήρων - των Αράβων της Emirates International Telecommunications (EIT) που, μέσω της Forgendo, ελέγχουν το 45% της εισηγμένης, αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος επιτυχής, αφού το ενδιαφέρον των τριών μεγαλύτερων τηλεπικοινωνιακών εταιρειών της χώρας για τη Forthnet και τη συνδρομητικής της τηλεοπτική πλατφόρμα, μετατράπηκε σε πλειοδοσία.
Πλεισοδοσία που είχε ως αποτέλεσμα, μέχρο στιγμής, να κρατούν στα χέρια τους δύο διαφορετικές, πλην χειροπιαστές προτάσεις: η πιο πρόσφατη, αυτή των Vodafone και Wind που ελέγχουν αθροιστικά περίπου το 40% της Forthnet τοποθετεί το προσφερόμενο αντίτιμο προς τους υπόλοιπους μετόχους της Forthnet στα επίπεδα μεταξύ 1,70 έως 1,90 ευρώ, αποτιμώντας το 100% της εισηγμένης στα επίπεδα των 187 – 209 εκατ. ευρώ (τρέχουσα αποτίμηση στο Χ.Α. στα 182 εκατ.ευρώ. η δεύτερη, αυτή του ΟΤΕ αφορά σε τίμημα 250 έως 300 εκατ. ευρώ για τη συνδρομητική δραστηριότητα της Nova. Συνυπολογίζοντας τον τραπεζικό δανεισμό της Forthnet ύψους 325 εκατ.ευρώ, από τα οποία 225 εκατ.ευρώ περίπου αφορούν τη Nova, ο πήχης ενός πιθανού deal, με τα ισχύοντα δεδομένα, έχει ανέβει πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ...
Διαφορές
Οι δύο προτάσεις, ωστόσο, διαφέρουν μεταξύ τους. Αυτή των Vodafone και Wind εστιάζει στους μετόχους, με το ποσοστό των Αράβων να αποτιμάται στα 94 εκατ.ευρώ κατά το μέγιστο, ενώ αυτή του ΟΤΕ εστιάζει κυρίως στην «απαλλαγή» της Forthnet από το δανεισμό της, εστιάζοντας στις πιστώτριες τράπεζες. Σε κάθε περίπτωση, η ΕΙΤ θα σταθμίσει πλέον τα νέα δεδομένα καθώς στην αγορά πλέον υπάρχει η αίσθηση πως κάπου εδώ έφθασε η ώρα των αποφάσεων για τη Forthnet.
Ανεξαρτήτως του εάν και που θα γύρει η πλάστιγγα, αποτελεί πλέον κοινό τόπο να ειπωθεί πως όσα εξελίσσονται τους τελευταίους μήνες γύρων από τη Forthnet αποτελούν τις ωδίνες πριν την έλευση του καινούργιου. Ποιο είναι αυτό; Ο καταναλωτής-πελάτης πλέον έχει στραφεί σε υπηρεσίες-πακέτο για την επικοιωνία και τη ψυχαγωγία του (όπως, αντίστοιχα, σε μερικά χρόνια θα υπάρχουν ανάλογες υπησερίς για τις ενεργειακές ανάγκες κάθε νοικοκυριού). Η συνδρομητική τηλεόραση είναι η βάση πάνω στην οποία οι εταιρείες του κλάδου μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, στηριζόμενες στο χαμηλό ποσοστό διείσδυσής της στην Ελλάδα.
Από το 11% το 2011, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας αυξήθηκε στο 18% το 2013, ενώ για το 2014 αναμένεται να ξεπεράσει το 20%, με τη συνολική πελατειακή βάση για Nova και OTETV να ξεπερνά πλέον τις 800 χιλιάδες. Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε περίπτωση, η κούρσα των μνηστήρων, ΟΤΕ, Vodafone και Wind, γύρω από την εισηγμένη καταδεικνύει με σαφήνεια πως Forthnet και Nova αποτελούν το βασικό asset για να μεγιστοποιήσουν τις συνέργιες που μπορούν να προκύψουν εν όψει του consolidation στα εγχώρια telecoms”. Ουσιαστικά, εάν ολοκληρωθούν επιτυχώς οι διαδικασίες που έχουν δρομολογηθεί, θα μιλάμε για μια αγορά έως τριών παικτών, κάτι που ασπάζεται το σύνολο σχεδόν των παραγόντων του κλάδου.
Νίκος Χρυσικόπουλος