HOL: Λειτουργική κερδοφορία στα €13,4 εκατ.
Παρασκευή, 30-Μαϊ-2014 10:08
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 14:40
Αύξηση της πελατειακής της βάσης και των επενδύσεων εμφάνισε η Hellas OnLine κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του α΄ τριμήνου 2014 και τις πρόσφατες εξελίξεις, ο διευθύνων σύμβουλος της hellas online κ. Κωνσταντίνος Κόκκαλης ανέφερε: «Η hellas online, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, διατήρησε το μερίδιο αγοράς της, παρουσιάζοντας παράλληλα θετικές οικονομικές επιδόσεις. Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και τον συνεχιζόμενο, έντονο ανταγωνισμόστην ελληνική ευρυζωνική αγορά, η εταιρεία συνεχίζει τη θετική της πορεία επενδύοντας με συνέπεια σε τεχνολογικές υποδομές, στην εξυπηρέτηση του πελάτη και στις συνδυαστικές υπηρεσίες. Είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτές οι επιλογές θα στηρίξουν τα έσοδα και τη γενικότερη οικονομική εικόνα της Hellas OnLine και το 2014».
Τα συνολικά έσοδα για το α΄ τρίμηνο μειώθηκαν κατά 3,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και έφτασαν τα 54,7 εκατ. ευρώ από 56,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Η μείωση των εσόδων οφείλεται κατά ένα μέρος σε έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα έσοδα του α΄ τρίμηνου του 2013 καθώς και στις έντονες συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν στην αγορά αλλά και στο υφεσιακό κλίμα της οικονομίας, παράγοντες οι οποίοι έχουν επιφέρει μείωση στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, σύμφωνα με την εταιρεία, η μεταβολή των εσόδων κατά 1,8 εκατ. ευρώ κρίνεται απόλυτα δικαιολογημένη.
Τα λειτουργικά έξοδα προ αποσβέσεων ανήλθαν στα 41,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,5 εκατ. ευρώ (+6,5%) σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση αυτή είναι συγκυριακή, καθώς οφείλεται κυρίως σε χρονική κατανομή κάποιων λειτουργικών εξόδων και θα εξομαλυνθεί στα επόμενα τρίμηνα.
Ο συνδυασμός των παραπάνω,συνέβαλε στη μείωση τωνκερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία και διαμορφώθηκαν σε 13,4 εκατ. ευρώ, από 17,7 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα κόστη των αποσβέσεων ανήλθαν σε 11,6 εκατ. ευρώ από 14,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2013, παρουσιάζοντας μείωση 2,6 εκατ. ευρώ, ή 18,6%.Το αποτέλεσμα προ φόρων (ΕΒΤ) της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του 2014 ανήλθε στα (1,3) εκατ. ευρώ ζημία, έναντι οριακών κερδών 0,03 εκατ. ευρώ το 2013.
Τα χρηματοοικονομικά κόστη μειώθηκαν σε 3,1 εκατ. ευρώ από 3,5 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2013 παρουσιάζοντας σημαντική μείωση της τάξης του 10,9% που αποδίδεται στην μείωση του τραπεζικού δανεισμού, και στη μείωση του κόστους για τόκους προς προμηθευτές.
Ο καθαρός δανεισμός του πρώτου τριμήνου του 2014 διαμορφώθηκε σε 156,3 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 10,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Οικονομικά αποτελέσματα
€
|
A΄ τρίμηνο ΄14
|
Α΄ τρίμηνο ΄13
|
Διαφορά %
|
Συνολικά έσοδα
|
54.698.993
|
56.512.854
|
(3,2%)
|
EBITDA 1
|
13.402.330
|
17.747.914
|
(24,5%)
|
% περιθώριο EBITDA
|
24,5%
|
31,4%
|
-6,9μον
|
Κέρδη προ φόρων
|
(1.294.499)
|
28.815
|
|
Επενδύσεις
|
7.917.503
|
6.302.083
|
25,6%
|
Ταμειακές Ροές από Λειτουργικές και
|
1.037.274
|
(450.393)
|
-
|
Επενδυτικές Δραστηριότητες
|
|
|
|
Καθαρός Δανεισμός
|
156.297.163
|
166.660.311
|
(6,2%)
|
Στοιχεία Συνδρομητικής Βάσης
|
A΄τρίμηνο΄14
|
Α΄ τρίμηνο ΄13
|
Διαφορά %
|
Ενεργοί συνδρομητές ΤΤΤΤ
|
527.284
|
496.167
|
6,3%
|
Καθαρές νέες συνδέσεις ΤΤΤΤ
|
8.212
|
3.614
|
127,2%
|
Μερίδιο αγοράς ΤΤΤΤ
|
27,0%
|
27,1%
|
-0,1 μο ν
|
Σύνολο ευρυζωνικών συνδρομητών
|
531.329
|
501.418
|
6,0%
|
Καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις
|
7.972
|
3.300
|
141,6%
|
Η συνολική ΤΧΙΤ πελατειακή βάση της εταιρείας στο τέλος του α΄ τριμήνου του 2014 ανήλθε σε 527.284 πελάτες, αύξηση 6,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Παρά το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί, η hellas online το α΄ τρίμηνο του 2013 απέσπασε το 20,5% των νέων συνδέσεων ΤΧΙΤ, ενώ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, έχει διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της σταθερό το οποίο εκτιμάται στο 27%.
Επενδύσεις
Οι επενδύσειςτης εταιρείας το α΄ τρίμηνο του 2014ανήλθαν στα 7,9 εκατ. ευρώ,αυξημένες κατά 25,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το επενδυτικό πλάνο επικεντρώθηκε στην περαιτέρω ανάπτυξη του οπτικού δικτύου, καθώς και σε τεχνολογίες πρόσβασης νέας γενιάς FTTx, VDSIr προσφέροντας ακόμα υψηλότερες ευρυζωνικές ταχύτητες στους συνδρομητές. Συνολικά, από τις αρχές του 2006 οι επενδύσεις προσεγγίζουν τα 450 εκατ. ευρώ, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών, τη βελτιστοποίηση των τεχνολογικών συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών, τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση της διασύνδεσης με το εξωτερικό και της συνολικής χωρητικότητας, καθώς και των υπηρεσιών hol cloud.
Σήμερα, το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών της hellasonline εκτείνεται σε πάνω από 5.200 χιλιόμετρα πανελλαδικά, παρέχοντας πρόσβαση σε 75% των γραμμών του ΟΤΕ με 368 συνεγκαταστάσεις σε κόμβους του ΟΤΕ.
Πρόσφατες Εξελίξεις
Η hellas online στα πλαίσια της στρατηγικής της για ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο (Wi-Fi hotspots) υπέγραψε συμφωνητικό συνεργασίας 5ετούς διάρκειας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η hellas online θα σχεδιάσει, εγκαταστήσει και αναλάβει εξολοκλήρου την λειτουργία δικτύου Wi-Fi δωρεάν σε σημεία της πόλης, επιλογής του Δήμου Θεσσαλονίκης, με στόχο να διευκολύνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών του Δήμου που χρησιμοποιούν φορητές συσκευές (smartphones, tablets, laptops). Το δίκτυο των holspots υποστηρίζει τριψήφιο αριθμό ταυτόχρονων χρηστών με υψηλότατες ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο που ξεπερνά τα 10ηΛ^/χρήστη.
Το «hol video club» συνεχίζει να εμπλουτίζει το μεγαλύτερο κατάλογο video on demand περιεχομένου της ελληνικής συνδρομητικής τηλεόρασης. Πρόσφατα, ξεκίνησαν οι πιο δημοφιλείς σειρές του τηλεοπτικού δικτύου HBO (Game of Thrones, Sopranos, True Blood, Boardwalk Empire, Rome) προσφέροντας στους συνδρομητές της υπηρεσίας μοναδικό ψυχαγωγικό περιεχόμενο. Παράλληλα, η υπηρεσία hol mytv παρέχει σήμερα 38 κανάλια, ψυχαγωγικά, μεταγλωττισμένα παιδικά, ντοκιμαντέρ, ειδησεογραφικά, lifestyle, κα περιεχομένου.
Το site της hellas online, www.hol.gr, άλλαξε ριζικά ώστε να προσφέρει περισσότερη αξία στην καθημερινότητα του πελάτη. Με γνώμονα τις ανάγκες του καταναλωτή τόσο στην πρακτική καθημερινότητα του όσο και στο τι τον ενδιαφέρει κατά το χρόνο που δαπανά στο internet, η νέα προσέγγιση στην online παρουσία της hellas online φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα καθημερινό προορισμό για τους υφιστάμενους συνδρομητές της εταιρείας αλλά και πόλο έλξης για νέους συνδρομητές. Μέσα από μια σειρά στρατηγικών συνεργασιών, το hol.gr εμπλουτίζεται συνεχώς και περιλαμβάνει όλες τις υφιστάμενες βασικές ενότητες περιεχομένου και χρηστικά εργαλεία (παρουσίαση υπηρεσιών και προϊόντων της hol, έλεγχο διαθεσιμότητας, myhol, support, online πληρωμή λογαριασμού, e-bill, speedtest, κλπ.), ενώ παράλληλα, εισάγει νέους πυλώνες περιεχομένου και υπηρεσιών που εστιάζουν στην Καθημερινότητα, την Ψυχαγωγία αλλά και ένα κόσμο Προνομίων και προσφορών σε προϊόντα και υπηρεσίες γενικού ενδιαφέροντος και καθημερινής κατανάλωσης που θα εμπλουτίσουν την εμπειρία των επισκεπτών του.
Τέλος, το ισχυρό εταιρικό πελατολόγιο της εταιρίας συνεχίζει να διευρύνεται με νέους πελάτες όπως Ελληνικά Λαχεία ΑΕ, Hitachi, Bariba Corporation, Maddog, WinWin, Σαραντίτης, Evic MaritimeSa, κα, καθώς και νέες υπηρεσίες προς υφιστάμενους πελάτες όπως Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Bureau Veritas, ACS, Printec, Quintana Ship Management, Bazaar AE, κ.α.
Ενέργειες άρσης της επιτήρησης
H Εταιρία, στο πλαίσιο άρσης, έχει προβεί:
α) σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά το ποσό των 42.502.690,40 ευρώ, με απορρόφηση και αναδοχή κλάδου της Vodafone (Ε.Γ.Σ. 16/12/2009)
β) σε ονομαστική μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά το ποσό των 52.885.323,80 ευρώ, με μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής κατά 0,34 ευρώ (Τ.Γ.Σ. 22/06/2010)
γ) σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της με καταβολή μετρητών κατά το ποσό των 7.248.810,30 ευρώ και έκδοση 24.162.701 νέων Κοινών Ονομαστικών μετά δικαιώματος ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας 0,30 η καθεμία (Ε.Γ.Σ. 21/12/2010)
δ) σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της με κεφαλαιοποίηση υποχρεώσεων και κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των παλαιών μετόχων υπέρ των πιστωτών των οποίων οι απαιτήσεις κεφαλαιοποιήθηκαν κατά το ποσό των 2.608.695,60 ευρώ, με την έκδοση 8.695.652 νέων Προνομιούχων Ονομαστικών μετοχών, χωρίς δικαίωμα ψήφου και μη μετατρέψιμων σε Κοινές, ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ ανά μετοχή (Ε.Γ.Σ. 30/12/2011).
Κατόπιν των ανωτέρω το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται στο ποσό των 56.521.026,90 ευρώ, διαιρούμενο σε 188.403.423 Ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ η κάθε μία εκ των οποίων 179.707.771 Κοινές Ονομαστικές, μετά δικαιώματος ψήφου, μετοχές και 8.695.652 Προνομιούχες Ονομαστικές μετοχές, χωρίς δικαίωμα ψήφου και μη μετατρέψιμες σε Κοινές.
Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας συνεχίζει την εφαρμογή συγκεκριμένων δράσεων προς άρση των αιτιών που οδήγησαν την υπαγωγή των Kοινών Ονομαστικών μετοχών της Εταιρίας στην κατηγορία αυτή όπως:
- την αποτελεσματική διαχείριση μείωσης του λειτουργικού κόστους
- την αύξηση της συνδρομητικής βάσης των πελατών και
- τον εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών με σκοπό την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων, στοχεύοντας στην αύξηση της κερδοφορίας και την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας.