Lamda: Πού θα κατευθυνθούν τα €150 εκατ. της ΑΜΚ
Παρασκευή, 02-Μαϊ-2014 09:18
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Το ποσό, ύψους 150 εκατ. ευρώ, από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου δεν θα κατευθυνθεί αποκλειστικά για την ικανοποίηση τμήματος των κεφαλαιακών αναγκών του έργου ανάπλασης της έκτασης 6,2 χιλιάδων στρεμμάτων στο Ελληνικό, όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της Lamda Development κατά την πρόσφατη παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Συγκεκριμένα, όπως διευκρίνισαν, η ΑΜΚ πραγματοποιείται προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη του κενού τμήματος, επιφάνειας 21,6 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, του πρώην κέντρου ραδιοτηλεόρασης IBC (νυν Golden Hall) στο Μαρούσι που απέκτησε η εισηγμένη από το ΤΑΙΠΕΔ. Το συγκεκριμένο έργο είναι ύψους 20 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και την κερδοφορία του εμπορικού κέντρου.
Επίσης, τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν μέσω της ΑΜΚ θα χρησιμοποιηθούν ως κεφάλαιο κίνησης, για περαιτέρω επενδύσεις (επιλεκτικές τοποθετήσεις σε ακίνητα ή ιδιωτικοποιήσεις), αλλά και για τη χρηματοδότηση έργων στο Ελληνικό (π.χ. εμπορικό κέντρο ή αναβάθμιση της μαρίνας). Όσον αφορά την τιμή διάθεσης των νέων μετοχών, όπως ανέφεραν τα στελέχη της Lamda, θα αποφασιστεί αφότου λάβουν χώρα roadshows της εταιρείας σε Ελλάδα και εξωτερικό.
«Θα αποφασιστεί λίγο πριν εγκριθεί το ενημερωτικό δελτίο που θα κατατεθεί χωρίς την τελική τιμή έκδοσης. Ευελπιστούμε ότι έως το τέλος Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η ΑΜΚ. Ήδη έχουμε πραγματοποιήσεις επαφές, ενώ δεν είναι η πρώτη φορά που θα βγούμε στις αγορές» σημείωσαν.
Βελτιωμένες επιδόσεις
Την ίδια στιγμή, εικόνα βελτίωσης εμφάνισαν τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development κατά το πρώτο τρίμηνο. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, κατά την παρουσίαση στην ΕΘΕ, κατά το πρώτο τρίμηνο, στα εμπορικά κέντρα The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε ποσοστό 8%, μέγεθος που διαμορφώθηκε περίπου στο 14% τον Μάρτιο.
Ειδικότερα, ο τζίρος διαμορφώθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο στο εμπορικό που γειτνιάζει με τον ΗΣΑΠ στα 50 εκατ. ευρώ, ενώ στο Golden Gall στα 30 εκατ. ευρώ (για το Mediterranean δεν υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία). Η επισκεψιμότητα αυξήθηκε στα τρία εμπορικά κέντρα κατά 3% το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Οι επικεφαλής της εταιρείας ανέφεραν ότι η ψυχολογία στην αγορά έχει βελτιωθεί, με τα εμπορικά να κερδίζουν έδαφος καθώς η φιλοσοφία των malls έχει ωριμάσει. Στο μέτωπο των νέων επενδύσεων, η έκταση στο Βελιγράδι στην περιοχή Kalemegdan είναι προχωρημένη σε επίπεδο μελετών και η αξιοποίησή της «θα μπορούσε να ξεκινήσει άμεσα, εάν αυτό αποφασιζόταν» όπως έγινε γνωστό.
Στο Ελληνικό, για το οποίο η εισηγμένη δαπάνησε περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, θα συσταθεί μία εταιρεία ειδικού σκοπού, όπου η εισηγμένη θα ελέγχει το 33,3%.