Aegean: Πράσινο φως για επιστροφή κεφαλαίου 1 ευρώ ανά μετοχή

Παρασκευή, 14-Μαρ-2014 15:02

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean κατά το ποσό των 71.417.100 Ευρώ, με κεφαλαιοποίηση μέρους του αποθεματικού «διαφορά από έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο» και με αύξηση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής κατά 1 ευρώ (από 0,65 ευρώ σε 1,65 ευρώ) ενέκρινε σήμερα, κατά την έκτακτη γενική συνέλευση η διοίκηση της εισηγμένης.

Παράλληλα, η γ.σ. ενέκρινε την μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά το ποσό των 71.417.100 ευρώ, με μείωση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής της εταιρείας κατά 1,00 Ευρώ (από 1,65 ευρώ σε 0,65 ευρώ) και επιστροφή - καταβολή του αντίστοιχου ποσού στους μετόχους της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι οι μετοχές θα διαπραγματεύονται, έως τον Ιούνιο, με το δικαίωμα επιστροφής κεφαλαίου.

Γιατί προχωράει σε επιστροφή κεφαλαίου

Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης Ευτύχης Βασιλάκης, τα ταμειακά αποθέματα 239 εκατ. ευρώ (όπως διαμορφώθηκαν τέλη 2013) επιτρέπουν την αποπληρωμή στους μετόχους ποσού ενός ευρώ ανά μετοχή.

«Η εταιρεία ύστερα από τρία έτη ζημιών (2010, 2011, 2012) επέστρεψε το 2013 στην κερδοφορία. Είχαν διαφανεί ορισμένα σημάδια ανάκαμψης, τέλη του 2012, που συνεχίστηκαν κατά το 2013 και σχετίζονται με την ενίσχυση της ζήτησης από το εξωτερικό. Υιοθετήσαμε από τα τέλη του 2010-αρχές 2011 στρατηγική εξωστρέφειας της οποίας τα αποτελέσματα βλέπουμε σήμερα» σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εισηγμένης, οι λειτουργικές ταμειακές ροές ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ, κατά το 2013 και από το ποσό αυτό 15 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν για την αποπληρωμή δανείων, ενώ ποσό 10,4 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκε για την αποπληρωμή της πρώτης δόσης προς τον όμιλο της Marfin.

Συνολικά απομένουν τέσσερις δόσεις, που θα καλύψει η Aegean από το 2014 έως το 2017 στο πλαίσιο της εξαγοράς της Olympic Air. 

Αναφερθείς στη χρέωση των επιπρόσθετων χειραποσκευών, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι είναι η πιο χαμηλή συγκρινόμενη με τις αντίστοιχες χρεώσεις άλλων εταιρειών, όπως η Lufthansa ή η easyJet.

Σχετικά με το κόστος των ναύλων, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι ο μέσος ναύλος της πρώην Ολυμπιακής διαμορφωνόταν το 1999, οπότε δεν υφίστατο οι χρεώσεις στο διεθνές αεροδρόμιο, στα 53 ευρώ (απλή μετάβαση). Σήμερα ο μέσος ναύλος είναι κατά 20% χαμηλότερο, σε σχέση με το 1999.

Τέλος, ο επικεφαλής της εισηγμένης σημείωσε ότι τα υδροπλάνα αποτελούν ανταγωνιστικό των αερομεταφορέων μέσο μεταφοράς, αλλά συμπληρωματικό.

«Τα υδροπλάνα αποτελούν ένα εξειδικευμένο προϊόν για υψηλές εισοδηματικές κατηγορίες ταξιδιωτών. Μακάρι η Ελλάδα να αποκτήσει ποιοτική τουριστική ανάπτυξη» σημείωσε.