Τι σχεδιάζει η Μηχανική

Τετάρτη, 26-Φεβ-2014 08:45

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Επιστολή στο χρηματιστήριο απέστειλε, σύμφωνα με πληροφορίες, η τεχνική εταιρεία Μηχανική, σύμφωνα με την οποία η κατασκευαστική θα δημοσιοποιήσει, το προσεχές διάστημα, τα αποτελέσματα της περιόδου 1/1-30/6/2013, με στόχο την άρση της αναστολής διαπραγμάτευσης της μετοχής.

Η μετοχή της εταιρείας σταμάτησε να διαπραγματεύεται από τον Αύγουστο του 2013, καθώς η εταιρεία δεν είχε δημοσιοποιήσει έγκαιρα τα αποτελέσματα του εξαμήνου. Πλέον, η Μηχανική, που υπήρξε ένας από τους ισχυρότερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, υλοποιεί σειρά κινήσεων που θα της επιτρέψουν να συνεχίσει τη δραστηριότητά της, χωρίς τη «θηλιά» των υποχρεώσεων που διαμορφώνονται στα 150 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο των κινήσεων αναδιάρθρωσης, η Μηχανική απορρόφησε την εταιρεία Θόλος που κατέχει πτυχίο έκτης εργοληπτικής τάξης. 

Παραμένουν υψηλές οι οφειλές του Δημοσίου

Βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εταιρεία κατά τα τελευταία χρόνια,  είναι τα υπέρογκα χρέη του Δημοσίου που διαμορφώνονται περίπου στα 250 εκατ. ευρώ και προέρχονται από έργα που η εταιρεία έχει υλοποιήσει.

«Δεν θα κρύψω ότι η Μηχανική τώρα περνάει μία δύσκολη περίοδο λόγω της αφερεγγυότητας του κράτους. Λόγω  των συνθηκών που έχουν επικρατήσει στα δημόσια έργα που έχει δημιουργηθεί ένα καρτέλ.

Λόγω των τραπεζών οι οποίες ξαφνικά κόψανε οποιαδήποτε χρηματοδότηση με αποτέλεσμα να δημιουργήσουνε τεράστια προβλήματα σε μία επιχείρηση η οποία αναπτυσσότανε σε 6 χώρες με αποτέλεσμα όντως να περνάμε μία δύσκολη περίοδο αλλά ευελπιστούμε ότι θα ξεπεράσουμε αυτή τη δυσκολία» είχε σημειώσει ο πρόεδρος της Μηχανικής Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, πριν από περίπου ένα μήνα στην εφημερίδα «Χρόνος» της Κομοτηνής.

Όπως αναφέρουν από την εταιρεία, η Μηχανική διαθέτει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της με στόχο την περικοπή μέρους των οφειλών. Επίσης, διαψεύδουν, για μία ακόμη φορά, τη φημολογία που θέλει την  εταιρεία να «φλερτάρει» με την υπαγωγή στο άρθρο 99.

Στο μέτωπο των έργων, η εταιρεία κατασκευάζει το φράγμα Πείρου – Παραπείρου στην Πάτρα, αποτελώντας το μοναδικό έργο που υλοποιεί η Μηχανική στην Ελλάδα.

Η κρίση στο διεθνές real estate που ανάγκασε την εισηγμένη να βάλει στο συρτάρι τα επενδυτικά σχέδιά της για την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ακινήτων της στο εξωτερικό, η εγχώρια ύφεση και η δυσκολία πρόσβασης στον τραπεζικό δανεισμό αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για τα προβλήματα της κατασκευαστικής.

Η τιμή της μετοχής της εταιρείας διαμορφωνόταν περίπου στο 1,80 ευρώ το δεύτερο εξάμηνο του 2009 και «κατρακύλησε» στα 0,096 ευρώ πριν η διαπραγμάτευσή της ανασταλεί.



dimitris.delevegos@capital.gr