Aegean: Πώς θα αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά
Παρασκευή, 01-Νοε-2013 09:53
    
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Με το βλέμμα στραμμένο στην αύξηση του μεριδίου της αγοράς στα δρομολόγια του εσωτερικού και του εξωτερικού βρίσκεται η Aegean, ύστερα από την απόκτηση της Olympic Air. 
Όπως ανέφερε χθες, ο αντιπρόεδρος του εισηγμένου στο χρηματιστήριο αερομεταφορέα Ευτύχης Βασιλάκης «από το 2010 και μετά, σε άθροισμα οι δύο εταιρείες έχαναν χώρο παραχωρώντας σταδιακά ιδιαίτερα την αγορά εξωτερικού σε τρίτους από αδυναμία δική τους, από έλλειμμα δυνατότητας συνολικής ανάπτυξης».  
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όμιλος Aegean στον οποίο θυγατρική είναι η Olympic Air ελέγχει μόλις το 16%  στην αγορά εξωτερικού της Ελλάδας, την στιγμή που η γειτονική Τουρκία αυτοεξυπηρετείται σε ποσοστό της τάξης του 70%.
Η επόμενη μέρα
Για την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς στο εσωτερικό, προϋπόθεση αποτελεί η διαμόρφωση μίας ελκυστικής τιμολογιακής πολιτικής, καθώς «οι Έλληνες δεν έχουν τα χρήματα για να ταξιδέψουν ή τη διάθεση», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης.
Ειδικότερα, στις άγονες γραμμές η εισηγμένη θα έχει αυξημένη χωρητικότητα (15%-35%) τους μήνες Ιούλιο-Σεπτέμβριο, στο «peak» δηλαδή της τουριστικής κίνησης στις περιοχές αυτές.
Από 1 Δεκεμβρίου η Aegean θα δημιουργήσει ναύλο από 39 ευρώ για τα άγονα νησιά, με στόχο την ενίσχυση της ζήτησης, ενώ το κόστος του ταξιδίου θα μειωθεί από 90 έως 140 ευρώ για όσους επιβάτες συνεχίζουν άμεσα το ταξίδι από ή προς το εξωτερικό.
Από το Φεβρουάριο του 2014, θα «βγάλει στην αγορά» για τους επιβάτες της Olympic Air δύο νέες κατηγορίες ναύλων «Go Light» και «Flex», δύο προγράμματα που επιτρέπουν την αλλαγή της κράτησης εισιτηρίων με refund fee ή την κράτηση εισιτηρίων με τιμές που ξεκινούν από τα 24 ευρώ (προς Αθήνα) και 42 ευρώ (από Αθήνα). 
Σύμφωνα με όσα παρουσίασε, χθες, η διοίκηση της Aegean, για τα δρομολόγια της Aegean Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Ρόδος, ο υψηλότερος και ο φθηνότερος ναύλος (χωρίς φόρους αεροδρομίων) διαμορφώνεται στα 125 και 12 ευρώ, αντίστοιχα. Επίσης, το δρομολόγιο της Olympic Air Αθήνα – Κέρκυρα κοστίζει 128 και 12 ευρώ. Ο ναύλος ανάλογων αποστάσεων που προσφέρουν ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς διαμορφώνεται στα 164,5 και 26 ευρώ (Βαρκελώνη Μαδρίτη) ή στα 282 και 36 ευρώ για το δρομολόγιο Παρίσι-Νίκαια.
Το 2014 η Aegean θα διαθέτει συνολικά 50 αεροσκάφη, θα πετάει από μία επιπλέον βάση στα Χανιά, θα διαθέτει 15 καινούργιους προορισμούς εξωτερικού από την Αθήνα και θα δημιουργήσει περισσότερες από 800.000 νέες θέσεις εξωτερικού.
Έως το 2023
Σε βάθος δεκαετίας η εισηγμένη εκτιμά ότι τα έσοδα θα διαμορφωθούν στα 16,5 έως 19,2 εκατ. ευρώ από 11,5 το 2013 (προκαταρκτικές εκτιμήσεις). Βάσει της πρόσφατης μελέτης της McKinsey για τον ελληνικό τουρισμό, αναμένεται ότι το 2023 οι τουριστικές αφίξεις θα κυμαίνονται από 22 εκατ. έως 24 εκατ.
Έως το 2023 στόχος είναι τα αεροσκάφη να αυξηθούν σε 70, ο αριθμός των προορισμών εσωτερικού και εξωτερικού από Αθήνα να ενισχυθεί σε 110, τα δρομολόγια εξωτερικού να ανέλθουν σε 350 από 162, οι ελληνικές βάσεις να διαμορφώνονται σε 10 και οι επιβάτες να ανέρχονται από 8,4 εκατ. ευρώ σε 14-15 εκατ. (από τους οποίους 9-10 εκατ. θα είναι εξωτερικού).
Σε επίπεδο μεγεθών, το σχήμα Aegean-Olympic Air με έσοδα 800 εκατ. ευρώ βρίσκεται στην τελευταία θέση, συγκριτικά με τους υπόλοιπους 10 ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς. Βάσει κύκλου εργασιών, την πρώτη θέση κατέχει η Lufthansa (30,1 δισ. ευρώ) και ακολουθούν η Air France (25,6 δισ.), η IAG (18,1 δισ.), ενώ τέταρτη στην κατάταξη βρίσκεται η Turkish Airlines (6,4 δισ.).
Σημειώνεται ότι στον όμιλο Aegean θα απασχολούνται 2.090 άτομα. Το μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης ελέγχουν οι κ.κ. Βασιλάκης (41%), Λασκαρίδης (20%), Κωνσταντακόπουλος (6%), Ιωάννου (6%), Δαυίδ (5%), η Τράπεζα Πειραιώς 5%, ενώ οι λοιποί μέτοχοι ελέγχουν το 17% της εταιρείας.
Οι 15 νέοι προόρισμοί από Αθήνα 
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
| 
             
  | 
            
             
  |