Aegean: Τι θα αλλάξει το 2014 ύστερα από την εξαγορά της Olympic
Πέμπτη, 31-Οκτ-2013 14:40
    
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 16:35
Του Δημήτρη Δελεβέγκου 
Η συγχώνευση μέσω εξαγοράς των αερομεταφορέων Aegean και Olympic θα επιφέρει ετήσια εξοικονόμηση κόστους ύψους 35 εκατ. ευρώ στην πρώτη, όπως ανέφερε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου με αφορμή τη συμφωνία των δυο εταιρειών ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης.
Το νέο σχήμα θα αποτελείται από 45 αεροπλάνα με δυο τύπους αεροσκαφών, ενώ και τα δύο brands (Olympic Air, Aegean) θα διατηρηθούν. Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, η πλήρης εναρμόνιση των δύο αερομεταφορέων θα ολοκληρωθεί σε βάθος 14 μηνών και θα αφορά σε ενοποίηση διοικητικών υπηρεσιών, προσωπικού, facilities και συστημάτων αερομεταφοράς.
Ανέφερε επίσης ότι θα απαιτηθούν τέσσερις μήνες προκειμένου η πολιτική της Αεροπορίας Αιγαίου να «περάσει» στην Olympic Air. Μέχρι το 2023 η Aegean εκτιμά ότι θα διαθέτει 14 έως 15 εκατ. επιβάτες από 8,4 εκατ. επιβάτες σήμερα, 350 δρομολόγια εξωτερικού και 110 προορισμούς από την Αθήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία για τις προοπτικές ανάπτυξης δικτύου 2013-2023 που παρέθεσε ο κ. Βασιλάκης και στηρίζονται σε μελέτη της McKinsey.
Την επόμενη χρονιά ο όμιλος Aegean θα διαθέτει συνολικά 50 αεροσκάφη, 8 ελληνικές βάσεις από 7 σήμερα, 47 προορισμούς εξωτερικού από την Αθήνα και περίπου 800 χιλιάδες νέες θέσεις εξωτερικού.
Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι το κόστος των ναύλων δεν θα αυξηθεί στο μέτρο που αυτό είναι δυνατόν βάσει των κινδύνων που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά (συναλλαγματικός κίνδυνος, αύξηση τιμής πετρελαίου).
Στο πλαίσιο αυτό, η Aegean έχει εντάξει νέους ναύλους τους golight και flex, δεύτερο χαμηλότερο ναύλο από και προς τις άγονες γραμμές και έχει προχωρήσει σε μείωση του ναύλου σε μικρά νησιά, όπως και σε νέες χρεώσεις στις συνδέσεις των άγονων γραμμών με το εξωτερικό. 
«Δεν μας δίνει χρονοθυρίδα η Τουρκία»
Εδώ και τέσσερα χρόνια έχει ζητήσει την παραχώρηση χρονοθυρίδας (slot) στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης η Aegean, ωστόσο η τουρκική κυβέρνηση απορρίπτει διαρκώς το συγκεκριμένο αίτημα, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.
Αυτό συμβαίνει, όπως σημείωσε, τη στιγμή που η Turkish Airlines έχει τριπλασιάσει τον αριθμό των slots στο αεροδρόμιο της Πόλης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης παραχώρησε στο παρελθόν στην Aegean χρονοθυρίδα για την πτήση 04:00-05:00. «Στην αεροπορική ορολογία αυτές οι χρονοθυρίδες αποκαλούνται junk slots» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης.
Η ανακοίνωση της Aegean
Τα οφέλη που προκύπτουν για την εταιρεία, τους επιβάτες, την κοινωνία και τον ελληνικό τουρισμό από την εξαγορά της Olympic Air, καθώς και τη συνολική στρατηγική της παρουσίασε η AEGEAN στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου.
Στο άμεσο διάστημα των επόμενων 6-14 μηνών που ακολουθούν από την εξαγορά της Olympic Air, οι συνέργειες που προκύπτουν οδηγούν σε έναν ενισχυμένο στόλο,  σε άμεση επέκταση του δικτύου και ενίσχυση της συνδεσιμότητας εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς και σε μείωση κόστους από την ενοποίηση Διοικητικών Υπηρεσιών, με οφέλη εξοικονόμησης έως και 35€ εκ. ετησίως.
Στόχος και δέσμευση της AEGEAN είναι να μετακυλήσει τα οφέλη αυτά στους επιβάτες με ακόμα πιο ανταγωνιστικούς ναύλους, ενίσχυση προνομίων για τους πιστούς πελάτες και των δύο εταιρειών και διεύρυνση δικτύου.
Σε επίπεδο ωφελειών που προκύπτουν ως προς τις τιμές, η AEGEAN έχει ήδη ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση, τους GoLight και Flex ναύλους, με τιμές που ξεκινούν από 24€ προς Αθήνα, οι οποίοι εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία και απεριόριστη ευελιξία αντίστοιχα και θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από το Φεβρουάριο του 2014.
Επιπλέον, πρόσφατα σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του Δικτύου Γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας της Olympic Air (άγονες γραμμές), με την ένταξη 2ου χαμηλότερου ναύλου ύψους 39€ από/ προς τις άγονες γραμμές για την ενίσχυση της ζήτησης, την εισαγωγή νέων χρεώσεων σύνδεσης νησιών άγονων γραμμών με το εξωτερικό με σημαντική μείωση κόστους ταξιδιού έως και 140€, αλλά και με αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες Ιούλιο - Σεπτέμβριο, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κράτους, όπου αυτό είναι εμπορικά και επιχειρησιακά εφικτό.
Δυναμικά ξεκινά το 2014 η AEGEAN και σε επίπεδο δικτύου, με περαιτέρω διεύρυνση των προορισμών εξωτερικού και νέα δρομολόγια.
Αναλυτικότερα, η AEGEAN ανακοίνωσε σήμερα την προσθήκη 15 νέων προορισμών το 2014 από την Αθήνα, με αποτέλεσμα οι συνολικοί προορισμοί εξωτερικού της εταιρείας από Αθήνα να ανέρχονται σε 47. Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν: το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στην Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στο Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και 4 επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Όσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία, το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία.
Συνολικά το 2014, προστίθενται 45-50 νέα δρομολόγια από τις 8 πλέον βάσεις της εταιρείας στην Αθήνα και την περιφέρεια, με νέα βάση τα Χανιά. Ως αποτέλεσμα η AEGEAN και η Οlympic Αir από κοινού θα καλύπτουν συνολικά το 2014 ένα δίκτυο περισσότερων των 250 δρομολογίων, εκ των οποίων 205 και πλέον δρομολόγια εξωτερικού και 47 - 50 δρομολόγια εσωτερικού.
Η μέχρι σήμερα πορεία και ανάπτυξη της AEGEAN βασίζεται στη συλλογική προσπάθεια και στήριξη έξι μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων (Θ. Βασιλάκης, Α&Π Λασκαρίδης, Α. Κωνσταντακόπουλος, Δ. Ιωάννου, Γ. Δαυίδ, Τράπεζα Πειραιώς) και 52.000 μετόχων, οι οποίοι συνεχίζουν να στηρίζουν την εταιρεία στην νέα δυναμική πορεία που διαφαίνεται μετά την εξαγορά της Olympic Air.
Κλείνοντας την παρουσίαση της στρατηγικής ο Αντιπρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης επεσήμανε: «Δημιουργούνται οι βάσεις για έναν ισχυρότερο αερομεταφορέα, που θα μπορεί να σταθεί στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην ευρύτερη περιοχή. Στόχος μας είναι η AEGEAN και η Olympic Air να πρωταγωνιστήσουν στις αλλαγές που επέρχονται στην τουριστική αγορά της χώρας και της ευρύτερης περιοχής. Αισθανόμενοι την ευθύνη απέναντι στην πολιτεία, την κοινωνία και τους επιβάτες, δεσμευόμαστε για τη διασφάλιση της καθολικής κάλυψης του εσωτερικού της χώρας, την εξασφάλιση πρόσβασης και στο πιο μικρό νησί, καθώς και για τη συνέχιση της στρατηγικής ενίσχυσης της τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας και των κύριων τουριστικών προορισμών της περιφέρειας με ακόμα ποιοτικότερες υπηρεσίες και ανταγωνιστικούς ναύλους».