Σαράντης: Ανάπτυξη κόντρα στην πίεση από την ελληνική αγορά

Παρασκευή, 25-Οκτ-2013 09:34

Αντοχές στη συνεχιζόμενη πτώση της εσωτερικής κατανάλωσης δείχνει να διατηρεί ο όμιλος Σαράντης. Σύμφωνα με το report της Investment Bank of Greece (IBG) η εισηγμένη αναμένεται να ανακοινώσει στο εννεάμηνο καθαρά κέρδη 10,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 49% σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2012. Και αυτό παρά την πτώση στις πωλήσεις: - 2,1% στο τρίτο τρίμηνο, οι οποίες προβλέπεται να κυμανθούν στα 55 εκατ. ευρώ και -1% συνολικά για τo εννεάμηνο. Επισήμως ο όμιλος ανακοινώνει αποτελέσματα εννεάμηνου στις 30 Οκτωβρίου.

«Ναυαρχίδα» των brands της εισηγμένης ξανά η Estee Lauder, οι πωλήσεις της οποίας εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένες και στο τρίτο τρίμηνο. Στο εξάμηνο, τα έσοδα από τη συγκεκριμένα μάρκα καλλυντικών είχαν παρουσιάσει αύξηση κατά 884%, προσφέροντας στην εισηγμένη 1,24 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση της IBG, οι οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα εξακολουθούν να «εμπεριέχουν προκλήσεις», εντούτοις η συρρίκνωση του εσωτερικού ανταγωνισμού φαίνεται να δίνει προβάδισμα και μερίδια αγοράς στον όμιλο. 

Ανεβάζει τον πήχη η Πειραιώς Sec
 
Στην έκθεση της η Πειραιώς Securities από την άλλη προβλέπει ότι στο τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις θα φτάσουν τα 56,6 εκατ. ευρώ, το EBITDA θα είναι 6 εκατ. (+1.5% σε σχέση με πέρσι), ενώ τα καθαρά κέρδη θα φτάσουν τα 4,1 εκατ. (+ 8,1%). Στο εννεάμηνο η αύξηση των κερδών διαμορφώνεται στο +57%, με τους αναλυτές της χρηματιστηριακής να εκτιμούν ότι θα αγγίξουν τα 10,4 εκατ. ευρώ. Και στο report της Πειραιώς Securities γίνεται αναφορά στην καθίζηση της εσωτερικής κατανάλωσης, την παρτίδα όμως σώζουν οι πωλήσεις της Estee Lauder και οι επιδόσεις των θυγατρικών, με πωλήσεις στα 37,9 εκατ. ευρώ.

Καθοριστικές για την αύξηση των εσόδων είναι, όπως είχε αναφέρει η Σαράντης στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων στο εξάμηνο, οι ευνοϊκότερες συμφωνίες στην προμήθεια υλών και υπηρεσιών, ο έλεγχος των λειτουργικών δαπανών, η μείωση του τραπεζικού δανεισμού και το σημαντικότερο, τα καλά επίπεδα κερδοφορίας των θυγατρικών. Ο όμιλος έχει θυγατρικές σε Βοσνία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Σκόπια, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία και Τσεχία, ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές σε περισσότερες από 35 χώρες στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια, την Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Στην κατεύθυνση της μείωσης του κόστους εντάσσεται πάντως και η πρόσφατη διοίκηση της ομίλου για το κλείσιμο του ρουμάνικου εργοστασίου παραγωγής κρεμικών προϊόντων προσωπικής περιποίησης και φροντίδας Elmiplant, Bioten, Kolastyna και τη μεταφορά της παραγωγής στο εργοστάσιο των Οινοφύτων στην Ελλάδα. Η εν λόγω μεταφορά αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2014. Το ύψος της επένδυσης θα είναι ένα εκατ. ευρώ (αφορά την προετοιμασία του χώρου και τη στέγαση των μηχανημάτων), ενώ επιπρόσθετα θα δημιουργηθούν 20 περίπου νέες θέσεις εργασίας.

Ο κίνδυνος επισφαλειών ωστόσο παραμένει μέχρι το τέλος του έτους. Σε αυτές περιλαμβάνονται ο υψηλός συναλλαγματικός κίνδυνος, δεδομένου ότι περίπου το 60% του συνόλου των πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου τελευταίως παρουσιάζεται υψηλή διακύμανση των ισοτιμιών, και η διακύμανση στην χρηματιστηριακή τιμή του αλουμινίου.

Βίκυ Κουρλιμπίνη

vicky.kourlibini@capital.gr