ΟΛΠ: Ξεκινάει το έργο επέκτασης του Λιμένα Κρουαζιέρας δαπάνης €120 εκατ.
Δευτέρα, 23-Σεπ-2013 16:05
Την εκτέλεση κατασκευής του έργου «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Πειραιώς - Νότια Πλευρά Κρουαζιέρας» καθώς και την προκήρυξη Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για το ίδιο έργο ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το Δ.Σ., μετά και την έκδοση από το ΥΠΕΚΑ των περιβαλλοντικών όρων, αποφάσισε:
α. Την έγκριση εκτέλεσης κατασκευής του έργου «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Πειραιώς - Νότια Πλευρά Κρουαζιέρας».
β. Την έγκριση προκήρυξης Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για το ίδιο έργο και
γ. Την έγκριση υποβολής αίτησης χρηματοδότησης και λοιπών συνοδευτικών εγγράφων του πιο πάνω έργου.
Η Δ/νση Τεχνικών Έργων του ΟΛΠ Α.Ε. κατέθεσε ήδη τα γενικά και ειδικά σχέδια (ηλεκτροδότησης, λυμάτων, ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, οπτικών ινών κλπ.) του έργου, τα τεύχη τεχνικών δεδομένων, συγγραφής υποχρεώσεων, τιμολογίων και το τεύχος Προκήρυξης Ανοιχτής Διαδικασίας για την πρόσληψη του Συμβούλου.
Για το έργο αυτό έχουν ήδη εκδοθεί:
α. Μελέτη του Εργαστηρίου Λιμενικών του ΕΜΠ,
β. μελέτη cost-benefit του έργου από την Τράπεζα Πειραιώς,
γ. μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων,
δ. μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων,
ε. σύμφωνη γνώμη του ΓΕΝ,
στ. έγκριση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του ΥNA (2011),
ζ. ΚΥA των συναρμόδιων Υπουργείων για ένταξη στο ΕΣΠΑ (2011),
η. Διακήρυξη του έργου από τη διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Αττικής (2012) και
θ. έγκριση της Χρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε με ποσοστό 95% επί της συνολικής του δαπάνης (2013).
Όπως είναι γνωστό, λόγω της αύξησης της κίνησης της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (+151% την τελευταία δεκαετία 2002-2012), της ναυπήγησης νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μ.) στα πλαίσια του Επενδυτικού Προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε. (2010 - 2015) αποφασίστηκε η επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα, έργο το οποίο θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά, το σημαντικότερο κόμβο κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Το έργο θα έχει εσωτερικούς κρηπιδότοιχους 1.000 μ., ωφέλιμο βάθος 18 μ. εξωτερικά λιμενικά έργα (κυματοθραύστες) 1.100 μ. και χερσαίους χώρους 140.000 τ.μ.
Επί του χώρου αυτού προβλέπεται να κατασκευασθεί Διεθνής Σταθμός Επιβατών με Σύμβαση Παραχώρησης. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται κατά 95% από ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία (113,9 εκατ. ευρώ).
Το έργο θα κατασκευασθεί σε 23 μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού του Τεχνικού Συμβόλου, του οποίου η προεκτιμημένη αμοιβή βάση του Ν. 3316/2005 ανέρχεται στο ποσό 1.283.802 ευρώ.
Ο διαγωνισμός για την πρόσληψη του Συμβούλου είναι Ανοιχτός, οι δε δαπάνες του βαρύνουν τις πιστώσεις του έργου.
Τέλος, όπως αναφέρεται, το έργο αυτό είναι το μεγαλύτερο λιμενικό έργο που εκτελείται στη χώρα και μάλιστα με κοινοτική χρηματοδότηση 95%, θα καταστήσει δε τον Πειραιά Διεθνές Κέντρο Κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Επιπλέον, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε:
α. Την έγκριση του αποτελέσματος του Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου «Εργασίες συντήρησης κτιριακών εγκαταστάσεων 2013-2014 προϋπολογισμού 750.000 Ευρώ. Στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος 12 εταιρίες. Μειοδότης ανεδείχθη η εταιρία «Αψίδα Τεχνική με έκπτωση 54%.
β. Την εκτέλεση του έργου «Βελτίωση υποδομών οδοποιίας σε όλα τα λιμάνια του ΟΛΠ για τα έτη 2013-2014» προϋπολογισμού 750.000 Ευρώ, με Διακήρυξη Ανοιχτής Δημοπρασίας βάσει του Ν. 3669/08 και των νομοθετημένων ισχυόντων προτύπων ΥΠΕΧΩΔΕ. Σημειώνεται ότι τα έργα βελτίωσης αφορούν το εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας του ΟΛΠ από τη Σχόλη Δοκίμων μέχρι το Πέραμα, όπου υπάρχουν κρηπιδότοιχοι (ντόκια) μήκους 37,7 χλμ. και
γ. Τη συνέχιση του έργου του νέου κρηπιδώματος Κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο, του οποίου η θεμελίωση είχε αντιμετωπίσει προβλήματα λόγω βυθοκορυμάτων. Το έργο ως γνωστόν δαπάνης 3,5 εκ. Ευρώ, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις 30.03.2014.