Eλλάκτωρ: Προβλέπει σταθεροποίηση μεγεθών
Τρίτη, 03-Σεπ-2013 07:21
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Σταθεροποίηση μεγεθών κυρίως στον τομέα των κατασκευών και των παραχωρήσεων αναμένεται να παρουσιάσει ο όμιλος Ελλάκτωρ, σύμφωνα με όσα προέβλεψε η διοίκησή του κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ομίλου Αναστάσιος Καλλιτσάντσης σημείωσε ότι η εισηγμένη βρίσκεται κοντά στις προβλέψεις για περιθώριο λειτουργικών κερδών προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) στη δραστηριότητα από κατασκευές που διαμορφώνεται στο 2,4%, ενώ υπάρχει αισιοδοξία για την πορεία του ομίλου το δεύτερο εξάμηνο. Και αυτό λόγω της σταθεροποίησης του κύκλου εργασιών, σε ετήσια βάση, αλλά και της αύξησης του ανεκτέλεστου κατασκευαστικού υπολοίπου (3 δισ. ευρώ).
Η εισηγμένη παρουσίασε το πρώτο εξάμηνο του έτους ζημιές μετά φόρων ύψους 16,2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το αποτέλεσμα θα ήταν θετικό και θα διαμορφωνόταν σε καθαρά κέρδη 8,5 εκατ. ευρώ, εάν η φορολογία δεν αναπροσαρμοζόταν από 20% στο 26%.
Τον επόμενο μήνα η έγκριση της Ε.Ε.
Όπως ανέφερε ο κ. Καλλιτσάντσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να προχωρήσει στην έγκριση των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης των τεσσάρων οδικών αξόνων -οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ανασταλεί τα τελευταία δυόμιση χρόνια- μέσα στον Οκτώβριο.
Το Νοέμβριο εκτιμάται ότι θα τεθούν προς συζήτηση και ψήφιση από τη Βουλή, ώστε τέλη Φθινοπώρου-αρχές χειμώνα να ξεκινήσει η πλήρης επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε-65 και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μία τετράμηνη καθυστέρηση, όπως έχει σημειώσει το Capital.gr, που οφείλεται και στον ανασχηματισμό του περασμένου καλοκαιριού, αλλά και στους αργούς ρυθμούς με τους οποίες φαίνεται να κινείται η Κομισιόν.
Πάντως, πηγές των κοινοπραξιών παραχώρησης δείχνουν να προεξοφλούν την ολοκλήρωση του διαδικαστικού σκέλους, αν και ερώτημα παραμένει πώς θα καταστεί διαχειρίσιμο το χρηματοοικονομικό κόστος (επιτόκια, swaps) που απορρέει από τις προηγούμενες συμβάσεις παραχώρησης.
Πτώση κυκλοφορίας
Όπως έγινε γνωστό, κατά την χθεσινή τηλεδιάσκεψη, ο κυκλοφοριακός όγκος στην Αττική Οδό υποχώρησε κατά 8% τους πρώτους έξι μήνες του 2013 και αναμένεται ότι τόσο θα υποχωρήσει και σε ετήσια βάση.
Ωστόσο ο κ. Καλλιτσάντσης εκτίμησε ότι το 2014 η κίνηση στην Αττική Οδό θα σταθεροποιηθεί σε συνάρτηση με την πορεία του ΑΕΠ.
Σχετικά με τη σύμβαση εκμίσθωσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης, η διοίκηση της εισηγμένης διευκρίνισε ότι η διάρκεια της παραχώρησης είναι 15ετής με δικαίωμα 15ετούς ανανέωσης.
Ο Ελλάκτωρ λειτουργεί επίσης, το λιγνιτωρυχείο της Αχλάδας στη Φλώρινα γεγονός «που προσφέρει στην εισηγμένη ευελιξία», με την έναρξη παραγωγικής λειτουργίας του ορυχείου της Βεύης να τοποθετεί σε ενάμιση χρόνο το νωρίτερο και σε δυόμιση έτη το αργότερο.
dimitris.delevegos@capital.gr