Vinci-Hochtief-Άκτωρ-J&P Άβαξ-Αθηνά Vs. ΓΕΚ-Cintra-ACS
Δευτέρα, 23-Οκτ-2006 09:07
Του Κωνσταντίνου Λάμπρου
Σε οριστική συμφωνία συνεργασίας – η οποία τελεί υπό την έγκριση του ΥΠΕΧΩΔΕ – κατέληξαν τα σχήματα της Hochtief και των Vinci – Άκτωρ – J&P Άβαξ για την από κοινού διεκδίκηση του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
Η συμφωνία αποτελεί συνέχεια του συμβιβασμού των δύο πλευρών στο έργο Μαλιακός – Κλειδί, όπου μπροστά στις διαρκείς δικαστικές κόντρες ανάμεσα στα δύο αντίπαλα τότε σχήματα, αποφασίστηκε η από κοινού ανάληψη του έργου. Από την πρώτη στιγμή, το Capital.gr είχε αναφέρει ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας εκείνης ήταν πολύ πιθανή η κοινή κάθοδος και στον διαγωνισμό για τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, όπως και φαίνεται ότι θα γίνει, αν η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ δεχθεί την ενοποίηση των δύο κοινοπραξιών.
Στη νέα κοινοπραξία διεκδίκησης του έργου, συμμετέχουν αναλυτικά οι Vinci, Hochtief, Άκτωρ, J&P Άβαξ και Αθηνά. Επικεφαλής στο σχήμα παραχώρησης – εκμετάλλευσης είναι η γαλλική Vinci, ενώ σε περίπτωση ανάληψης της εργολαβίας leader της κατασκευάστριας κοινοπραξίας θα είναι οι εταιρείες Άκτωρ - J&P Άβαξ. Θυμίζουμε ότι leader στο έργο Μαλιακός – Κλειδί είναι η γερμανική Hochtief, ενώ στο σχήμα ανάληψης συμμετέχει και η ΑΕΓΕΚ.
Απέναντι στη νέα κοινοπραξία που προέκυψε θα βρεθεί το σχήμα των ομίλων ΓΕΚ – Cintra – ACS, δηλαδή το ΥΠΕΧΩΔΕ ελπίζει σε δύο προσφορές στον διαγωνισμό, ο οποίος έχει οριστεί για τον επόμενο μήνα (αν δεν υπάρξει νέα παράταση).
Μένει να φανεί αν μέχρι τότε θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο στον διαγωνισμό για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε – 65), όπου εκκρεμεί αφενός η προσφυγή των ΓΕΚ – Cintra – ACS στο ΣτΕ εναντίον της απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ να ακυρώσει τον προηγούμενο διαγωνισμό και αφετέρου η νέα διαγωνιστική διαδικασία που τρέχει από το ΥΠΕΧΩΔΕ, υπό την αίρεση της απόφασης του ΣτΕ.
Θυμίζουμε, ότι πέρα από τον άξονα Μαλιακός – Κλειδί, οριστικούς αναδόχους (σχήματα υπό τον όμιλο Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ) έχουμε επίσης στην υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης και στο έργο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο – Σπάρτη, ενώ προσωρινό ανάδοχο (ΓΕΚ – Cintra – ACS) έχουμε στην Ιόνια Οδό. Εκτός από τον διαγωνισμό για τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, εκκρεμεί η υποβολή προσφορών και για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, έργο για το οποίο ακόμα αναμένονται οι τελικές αποφάσεις της ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ.