Cardico: Με το βλέμμα στη Ρωσία

Τετάρτη, 11-Οκτ-2006 08:10

Περαιτέρω επέκταση στις αγορές του εξωτερικού και έμφαση στον ήδη σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό της, είσοδο στην αγορά των επωνύμων προϊόντων, νέες στρατηγικές συμφωνίες, αξιοποίηση του ακινήτου της στο Ρέντη και εξέλιξη της συμφωνίας με την Μετρό περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της Cardico για το άμεσο μέλλον.

Ειδικότερα, όσον αφορά τις αγορές του εξωτερικού, η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει το ενδεχόμενο εισόδου της στην αγορά της Ρωσίας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σαφής χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του project. Το σίγουρο είναι ότι η εμπορική παρουσία της εταιρείας στην εν λόγω περιοχή θα περάσει μέσα από την στρατηγική συμφωνία με την Μετρό η οποία στην πλήρη εξέλιξή της θα περιλαμβάνει 26 συνολικά χώρες, ενώ σήμερα έχει επεκταθεί σε 5 συνολικά αγορές.

Στρατηγική επιλογή της Cardico είναι η επικέντρωση στις ξένες αγορές, απ΄ όπου προέρχεται και ο κύριος όγκος του τζίρου της. Ήδη το 2005 το 71,1% των πωλήσεων της σε ενοποιημένη βάση προερχόταν από την αγορά της Γαλλίας, το 32,5% από την Γερμανία, μόλις το 12% από την Ελλάδα, ενώ από 10% προερχόταν από Ιταλία, Ισπανία, το 7% από Ολλανδία το 6% από Αγγλία, ενώ μικρότερα ποσοστά κατέχουν στο σύνολο των πωλήσεων αγορές όπως η Σουηδία, Ισραήλ, Ελβετία, Αυστρία και ΗΠΑ.

Η διοίκηση της Cardico επιμένει στις κεντρικές συμφωνίες διάθεσης ξηρών καρπών, τις οποίες συνάπτει με γνωστά - οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων, καθώς και με ισχυρές χονδρεμπορικές επιχειρήσεις. Σήμερα, μεταξύ άλλων, συνεργάζεται με τη Μετρό από τις αρχές του 2007 θα αρχίσει τη συνεργασία της με την αλυσίδα σούπερ- μάρκετ Netto στη Γαλλία, ενώ αναμένονται και άλλα ανάλογα συμβόλαια.

Με τις κινήσεις τις οποίες δρομολογεί στις ξένες αγορές, αλλά και με την υλοποίηση μιας σειράς νέων αποφάσεων, όπως για παράδειγμα την προώθηση στην εγχώρια αγορά προϊόντων με δικό της brand name, την ενίσχυση των πωλήσεων ξηρών καρπών άλλων κατηγοριών - πέραν της αμυγδαλόψιχας, αλλά και τη διενέργεια νέων επενδύσεων, η εταιρεία αναμένει στο εννεάμηνο ότι θα παρουσιάσει ανάκαμψη, μετά την κάμψη του εξαμήνου, κάμψη η οποία προκλήθηκε από την κάθετη πτώση των τιμών στην αμυγδαλόψιχα, τον περασμένο Απρίλιο.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας προωθεί την είσοδο της στα επώνυμα προϊόντα μέσω του σήματος "Nut Lovers". Η αρχή ήδη έγινε πρόσφατα, μέσω της συνεργασίας με την γερμανική Metro και θα ακολουθήσει η τοποθέτηση τους και στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία ήδη έχει πραγματοποιήσει τις πρώτες πιλοτικές κινήσεις στην επαρχιακή αγορά και ετοιμάζεται αυτό το διάστημα για την επέκταση της στην Αττική.

Σε αυτό το πλαίσιο η διοίκηση της Cardico βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ισχυρό δίκτυο διανομής το οποίο και θα αναλάβει την τοποθέτηση των προϊόντων στην αγορά της πρωτεύουσας. Στόχος της εταιρείας είναι σε πρώτη φάση τα μικρά σημεία πώλησης και οι μεσαίου μεγέθους αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σε οικονομικό επίπεδο στόχος είναι η συγκεκριμένη δραστηριότητα να συνεισφέρει τζίρο της τάξης των 5 - 10 εκατ. ευρώ στον όμιλο.

Με τη διάθεση στην ελληνική αγορά branded προϊόντων, η εταιρεία στοχεύει να εξασφαλίσει πωλήσεις σε επιλεγμένα σημεία της λιανικής, στα οποία δεν περιλαμβάνονται τα σούπερ μάρκετ, όπου σήμερα η Cardico δρα ως leader, συσκευάζοντας private label προϊόντα.

Όσον αφορά τα οικονομικά της αποτελέσματα για την τρέχουσα χρήση, αυτή αναμένεται να κλείσει με κύκλο εργασιών 199,2 εκατ. ευρώ από 234,8 εκατ. ευρώ πέρυσι και το 2007 με τζίρο 228 εκατ. ευρώ. Το EBITDA θα είναι φέτος 10,5 εκατ. ευρώ από 18,2 εκατ. ευρώ πέρυσι, και 19,4 εκατ. ευρώ το 2007. Όσο για το καθαρό αποτέλεσμα του έτους, αναμένεται θετικό.

Τέλος, σε ότι αφορά το παλιό εργοστάσιο της εταιρείας στο Ρέντη το οποίο πρόσφατα επαναγοράστηκε από την Cardico, αυτό αναμένεται να αναπτυχθεί είτε αυτόνομα, είτε σε συνεργασία με κάποια εταιρεία real estate.


Αντιόπη Σχοινά