"Ψήνει" κέρδη η Κατσέλης με τα bake off

Δευτέρα, 25-Σεπ-2006 10:03

Γυρίζει σελίδα στην ιστορία της η αρτοβιομηχανία Κατσέλης μετά την απόφαση για τα Bake off προϊόντα καθώς, όπως υπολογίζεται, μετά την άρση των περιορισμών από την Ευρωπαϊκή Ενωση στην εμπορία του ψωμιού τύπου Bake off (κατεψυγμένο) στην Ελλάδα, η Κατσέλης μπορεί να καταγράψει άνοδο των πωλήσεων στην επόμενη τετραετία κατά 40%.

Η εταιρεία έχει ευνοϊκή θέση στη συγκεκριμένη αγορά και μπορεί να αξιοποιήσει τις επερχόμενες ευκαιρίες στην αγορά των προϊόντων ”bake off” και να επεκταθεί με νέα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.  

Η Κατσέλης, ήδη διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της 37 προϊόντα στην κατηγορία του bake off, έχει πελάτες τα μεγαλύτερα σουπερμάρκετ, που είναι και οι δυνητικοί μεταπωλητές των συγκεκριμένων προϊόντων, ενώ από χρόνια έχει επενδύσει στρατηγικά στην συγκεκριμένη αγορά.

Ο Όμιλος Κατσέλη, όπως ανακοίνωσε πριν την έκδοση της απόφασης για τα συγκεκριμένα προϊόντα, εν αναμονή των εξελίξεων στην αγορά του φρέσκου ψωμιού - bake off, προχώρησε σε αναδιοργάνωση της δραστηριότητας λιανικής με τη δημιουργία εταιρείας holding. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη, ετέθη σε εκκαθάριση η εταιρεία La Frianderie.
Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά η holding θα ενοποιηθεί στις 30/09. Εξέλιξη που αναμένεται να έχει ευεργετικές συνέπειες και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, καθώς η εταιρεία υπολογίζει ότι τα φορολογικά οφέλη θα είναι της τάξης των 780 χιλ. ευρώ, τα οποία θα ενισχύσουν τα μετά από φόρους αποτελέσματα της χρήσης 2006.

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στις 14 Σεπτεμβρίου 2006 για άρση των περιορισμών στην εμπορία του ψωμιού τύπου ”bake off” (κατεψυγμένο ψωμί), άλλάζει ουσιαστικά τα δεδομένα στην συγκεκριμένη αγορά καθώς καταδίκασε την Ελλάδα για τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί στη διαδικασία ”bake off”, δηλαδή για το ψωμί το οποίο μεταφέρεται προψημένο στα super market, όπου αποψύχεται, θερμαίνεται ή και υποβάλλεται στην ”τελική έψηση” του, πριν διατεθεί ζεστό στους καταναλωτές. Αντίθετα το ψωμί στους φούρνους παρασκευάζεται στο ίδιο κατάστημα.

Στην ελληνική νομοθεσία δεν υπάρχει εγκύκλιος για την διαδικασία ”bake off”, παρά µόνο μια εγκύκλιος του 2001, η οποία εξισώνει τα προϊόντα αυτά µε το κανονικό ψωμί και παράλληλα αναφέρει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό που πρέπει να διαθέτει ένα κατάστημα για προϊόντα ”bake off”.

Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στην κατανάλωση ψωμιού στην Ευρωπαϊκή Ενωση με περίπου 660.000 τόνους ετησίως, εκ των οποίων οι 16.000 τόνοι αφορούν ψωμί τύπου Bake off. Οι αρτοβιομήχανοι εκτιμούν ότι με την απόφαση της ΕΕ μπορεί την επόμενη τριετία η κατανάλωση ψωμιού τύπου Bake off να ενισχυθεί κατά 35.000 τόνους ως 50.000 τόνους. Με 1,2 ευρώ που αποτιμάται σήμερα το κιλό το ψωμί προκύπτει μια «νέα» αγορά της τάξης των 42 - 60 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σε αυτήν την πίτα η αρτοβιομηχανία Κατσέλης έχει σημαντικό κομμάτι και όπως αναφέρουν οι χρηματιστηριακές Praxis, Artion και το τμήμα ανάλυσης της Εμπορικής, μπορεί τα μεγέθη της να δεχθούν σημαντική ώθηση.

Η εν λόγω απόφαση δίνει την δυνατότητα στα καταστήματα τροφίμων και super market να πωλούν των εν λόγω τύπο ψωμιού, οι δε μεγάλες αλυσίδες super market αποτελούν τους μεγαλύτερους πελάτες του ομίλου, ενώ παράλληλα σχεδιάζεται η ενίσχυση των σημείων πώλησης, τόσο στα super market όσο και του ιδίου δικτύου το οποίο αναμένεται μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να διπλασιαστεί. Παράλληλα ιδιαίτερα θετική αναμένεται να είναι η επίδραση από την μείωση των επιστροφών, γεγονός που ασκεί θετική επίδραση στο μικτό περιθώριο κέρδους του ομίλου.  

Από την υπόθεση του bake off όμως στους κερδισμένους συγκαταλέγεται και η Αλλατίνη λόγω της μεγάλης θέσης που κατέχει στον Κατσέλη.

Στο εξάμηνο η Κατσέλης πέτυχε την αύξηση της διατηρησιμότητας των προϊόντων, την αλλαγή του product mix που αποτυπώνεται κατά κύριο λόγο στο growth του EBITDA, καλή πορεία των θυγατρικών εταιρειών στο εξωτερικό και ειδικότερα στη Ρουμανία και την Νιγηρία, οι οποίες συμβάλουν στα αποτελέσματα του Ομίλου με ποσό 482,51 χιλ. ευρώ, έναντι 36 χιλ. ευρώ πέρυσι και - τη μείωση του φορολογικού συντελεστή.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων οι ενοποιημένες πωλήσεις κατέγραψαν οριακή μείωση 2,73% και διαμορφώθηκαν στα 27,462 εκατ. ευρώ έναντι 28,235 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 14,036 εκατ. ευρώ από 14,239 εκατ. ευρώ καταγράφοντας πτώση 1,42%, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων περιορίστηκαν στα 5,023 εκατ. ευρώ, όταν το πρώτο εξάμηνο του 2005 είχαν ανέλθει στο ύψος των 7,279 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 30,99%.

Αντίστοιχα τα κέρδη προ φόρων κατέγραψαν ποσοστιαία μείωση της τάξεως του 31,19%, με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν στα 3,366 εκατ. ευρώ από 4,892 εκατ. ευρώ όπου είχαν ανέλθει το πρώτο εξάμηνο του 2005, τα κέρδη μετά φόρους μειώθηκαν κατά 23,53% και διαμορφώθηκαν στα 2,905 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,17 ευρώ έναντι 0,21 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2005.

Σημειώνεται ότι από τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου έχουν αφαιρεθεί 1,5 εκατ. ευρώ από τον κύκλο εργασιών του πρώτου περυσινού εξαμήνου, ποσό που αντιπροσωπεύει τον τζίρο των κατεψυγμένων σφολιατοειδών, ενώ από τον ίδιο λόγο επηρεάζονται και τα λοιπά οικονομικά μεγέθη.

Ποιά είναι η Κατσέλης

Η εταιρεία ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ΄70, από μια οικογενειακή επιχείρηση, ενώ το 1978 ιδρύθηκε η εταιρεία "ΥΙΟΙ Χ.ΚΑΤΣΕΛΗ Α.Β.Ε.Ε." από τους αδελφούς Νικόλαο και Γεώργιο Κατσέλη. H εταιρεία, με έδρα το Δήμο Αχαρνών, δραστηριοποιήθηκε αρχικά στην παραγωγή άρτου και αρτοσκευασμάτων με την πλήρη επωνυμία "Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Ειδών Αρτοποιίας, Ζαχαροπλαστικής Τροφίμων Α.Β.Ε.Ε." Το 1990 η εταιρεία πέρασε τις πύλες του Xρηματιστηρίου Aξιών Aθηνών. Το 1995, πέτυχε χρηματοδότηση από το Yπουργείο Bιομηχανίας με τριετές επιχειρηματικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 1.021 εκατ. δρχ., στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Νόμου 2234/94.

Από το 1989, όπου η εταιρία μεταφέρθηκε σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, και μέχρι το 1998 προχώρησε σε τέσσερις ακόμη διαδοχικές επεκτάσεις. Σήμερα οι εγκαταστάσεις της εκτείνονται σε 16.600 τ.μ όπου στεγάζουν την παραγωγή, την αποθήκευση και τη διακίνηση των προϊόντων της, ενώ οι διοικητικές της υπηρεσίες καταλαμβάνουν χώρους 1.400 τ.μ.

Επίσης επενδύθηκαν από τα μέσα του 1995, 2,2 εκατ.ευρώ, για τη νέα γραμμή παραγωγής ψωμιού, δυναμικότητας 6.000 τεμαχίων την ώρα, ενώ εμπλουτίστηκε με την κατασκευή και λειτουργία νέων γραμμών, όπως κουβέρ, μπαγκέτας, κατεψυγμένων ειδών αρτοποιίας κ.α. Όσον αφορά την ήδη υπάρχουσα παραγωγή η εταιρία προχώρησε σε συνεχείς βελτιώσεις των εν λειτουργία γραμμών της (π.χ. γραμμή toast, αρτίδια) για να αντεπεξέλθει επιτυχώς στην συνεχόμενα αυξανόμενη ζήτηση.

Γρήγορα ήρθε η επέκταση στο εξωτερικό όπου από το 2000 ο όμιλος KATΣEΛH συνεργάζεται με τον όμιλο ΔΑΥΙΔ - ΛΕΒΕΝΤΗ στην παραγωγή και διάθεση άρτου και αρτοσκευασμάτων στη Νιγηρία, ενώ ο όμιλος ΔΑΥΙΔ - ΛΕΒΕΝΤΗ συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας μέσω της θυγατρικής του "Εταιρείας Δημητριακών Βορείου Ελλάδος".

Από τα μέσα του 2000 ο όμιλος KATΣEΛH συμμετέχει με τον όμιλο ΛΟΥΛΗ, σε εταιρείες παραγωγής αλεύρων και αρτοσκευασμάτων στη Ρουμανία.

Στο χώρο της Λιανικής, μπήκε το 1992 με την εξαγορά της εταιρίας "La Frianderie Francaise" το 1992, ενώ το 2002, ρποχώρησε στην εξαγορά του εμπορικού σήματος ¨Mr Bread¨ από την "Chipita International S.A." O όμιλος αγόρασε επίσης ολόκληρο το συγκρότημα μηχανημάτων παραγωγής άρτου, το μεγαλύτερο τμήμα του οποίου έχει εξαχθεί και χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή στις εγκαταστάσεις της Leventis Foods στη Νιγηρία.

Ο όμιλος Kατσέλη διαθέτει σήμερα:

- 9 γραμμές παραγωγής προϊόντων

- 300 διαφορετικά είδη και ποικιλίες αρτοσκευασμάτων

- στόλο 180 ιδιόκτητων φορτηγών αυτοκινήτων

- πάνω από 40 αποκλειστικά σημεία λιανικής πώλησης των προϊόντων της μέσα από θυγατρικές επιχειρήσεις και franchisees.


Αντιόπη Σχοινά