Mega Channel: O διπλός στόχος του 2012

Τετάρτη, 29-Αυγ-2012 09:50

H διασφάλιση της οικονομικής της θέσης και η αύξηση των διαφημιστικών της εσόδων αποτελούν τους βασικούς στόχους της διοίκησης της Τηλέτυπος (Mega Channel) για το υπόλοιπο του 2012. Η διοίκηση στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων εξαμήνου έθεσε ως προϋπόθεση για τον διπλό αυτό στόχο την πορεία της διαφημιστικής αγοράς, οι προοπτικές της οποίας όμως, όπως ανέφερε, διαγράφονται δυσμενείς. 

Μόνο για τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, το σύνολο της τηλεοπτικής διαφημιστικής δαπάνης μειώθηκε κατά 17,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, με την εισηγμένη να θεωρεί βέβαια την περαιτέρω υποχώρηση της διαφημιστικής αγοράς για το σύνολο του έτους. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, τα διαφημιστικά έσοδα του Mega υποχώρησαν από τα 137 εκατ. ευρώ το 2009, στα 85 εκατ. ευρώ το 2011 και συνολικά κατά 38% την περίοδο 2009-2011.

Στο εξάμηνο του 2012 ο κύκλος εργασιών της μητρικής μειώθηκε κατά 18% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011 (και ανήλθε σε 47,3 εκατ. ευρώ από 57,7 εκατ. ευρώ το 2011), με τη διοίκηση να επικεντρώνει την προσοχή της στην μείωση του κόστους, επιτυγχάνοντας ένα ποσοστό μείωσης της τάξεως του 6,8% στο κόστος πωλήσεων (σε 45,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 από 49 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011). Η υποχώρηση, όπως αναφέρεται στη λογιστική κατάσταση, οφείλεται κυρίως στη μείωση του κόστους προγράμματος, το οποίο μειώθηκε κατά 10% (σε 26,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 από 29,3 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011). Όσο αφορά το λειτουργικό κόστος, τα έξοδα διοικητής λειτουργίας μειώθηκαν κατά 9,5% σε 3 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης αυξήθηκαν κατά 4% (σε 1,3 εκατ. ευρώ). Το ίδιο διάστημα, οι ζημιές μετά φόρων ανήλθαν σε 8,9 εκατ. ευρώ (από ζημιές 2,5 εκατ. ευρώ το 2011).
 
Το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού της εταιρείας στο τέλος του εξαμήνου διαμορφώθηκε στα 97,5 εκατ. ευρώ (από 102,5 εκατ. το 2011), με το 40% να αφορά τα αποθέματα δικαιωμάτων προγράμματος και το 49% αφορά τα υπόλοιπα πελατών και λοιπών χρεωστών. Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 47 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 από 53 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 155 εκατ. ευρώ, το 38% των οποίων αφορά το λογαριασμό των προμηθευτών και το 55% αφορά τα βραχυπρόθεσμα δάνεια. 

Σημειώνεται πως στα βραχυπρόθεσμα δάνεια περιλαμβάνονται 10 εκατ. ευρώ που αφορούν μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις πληρωτέες την επόμενη χρήση. Τέλος, οι επενδύσεις σε πρόγραμμα και σε ενσώματα πάγια για το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανήλθαν σε 17 εκατ. ευρώ από 22 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011. Η Τηλέτυπος πρόσφατα προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αντλώντας συνολικά το ποσό των 10 εκατ. ευρώ με στόχο κυρίως την αποπληρωμή υποχρεώσεων σε προμηθευτές προγράμματος.  
 
Ν. Χρ.