Ραγδαίες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα (update)
Δευτέρα, 11-Σεπ-2006 09:22
Του Σάββα Αθανασίου
Εντός των ημερών αναμένεται ότι θα καταθέσει ξένο fund, στο οποίο συμμετέχουν και Έλληνες εφοπλιστές και επιχειρηματίες δημόσια πρόταση για την εξαγορά της Attica Group ή ακόμα και της θυγατρικής της Blue Star Ferries, όπως έχει αναφέρει και στο παρελθόν το Capital.gr.
Πίσω από το ξένο fund φέρται κορυφαία προσωπικότητα είναι ο Ιταλός εφοπλιστής Άλντο Γκριμάλντι, ο οποίος διαθέτει ήδη το 2% των Μινωικών Γραμμών, ενώ ήδη έχει εξασφαλίσει ανάλογο ποσοστό στην Attica Group. Το Capital.gr επικοινώνησε με συνεργάτες του κ. Γκριμάλντι οι οποίοι δεν επιβεβαιώνουν την πληροφορία αλλά είναι γεγονός ότι ο Άλντο Γκριμάλντι ήδη έχει ναυλωμένο πλοίο της Hellenic Seaways, διακρατεί πάνω από 3 χρόνια μετοχές των Μινωικών και πάντοντε παρακολουθούσε στενά τα τεκταινόμενα.
Υπενθυμίζουμε ότι η Grimaldi Lines μαζί με τις Μινωικές Γραμμές είχαν δρομολογήσει από κοινού πλοίο στη γραμμή Γένοβα-Μασσαλία-Τυνησία.
Η δημόσια προσφορά, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι σε γνώση του μεγαλοεφοπλιστή και προέδρου της Attica Group Περικλή Παναγόπουλου, ο οποίος σχεδίαζε τους τελευταίους μήνες τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του στο χώρο της ακτοπλοΐας και γενικότερα της ναυτιλίας.
Τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα είχε προαναγγείλει στο γράφοντα ο γιος του Περικλή Παναγόπουλου, Αλέξανδρος, ο οποίος στην αρχή του καλοκαιρού είπε, «περιμένετε το Σεπτέμβρη, οι εξελίξεις έρχονται». Ο ρόλος του Αλέξανδρου στη νέα εποχή της ακτοπλοίας θα είναι αναβαθμισμένος μέσα από τις συγχωνεύσεις-απορροφήσεις-συνενώσεις που αναμένονται. Ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος είναι από τους καλύτερους γνώστες των προβλημάτων της ακτοπλοίας αφού εδώ και περίπου 2 δεκατετίες είναι στο πλευρό του πατέρα του Περικλή. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι ο όμιλος Παναγόπουλου θα παραμείνει και δεν θα αποχωρήσει από την ελληνική ακτοπλοία.
Υπενθυμίζουμε ότι η ΑΝΕΚ βρίσκεται σε διαδικασία αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου, συνολικού ύψους 240 εκατ. ευρώ (100 αύξηση κεφαλαίου και 140 εκατ. ευρώ σύναψη Ομολογιακού δανείου). Ουσιαστικά οδεύουμε για τις επόμενες εβδομάδες στη διαμόρφωση τριών ισχυρών ακτοπλοϊκών σχημάτων: Hellenic Seaways, ΑΝΕΚ, Minoan – Attica.
Πώληση 2 πλοίων από την Blue Star Ferries
Στην πώληση των πλοίων "Πάτμος" και "Ρόδος" προχωράει η Blue Star Ferries. Ειδικότερα η εταιρεία συμφώνησε την πώληση του "Πάτμος" προς την Attar Construction Ltd και την πώληση του "Ρόδος" προς την Taymouth Ltd.
Το τίμημα της πώλησης των δυο πλοίων ανέρχεται στα 3,03 εκατ. δολάρια, ενώ το κέρδος που προκύπτει για την ακτοπλοϊκή υπολογίζεται στις 100.000 ευρώ.
Προς πώληση το 33,3% της Hellenic Seaways που κατέχουν οι Μινωικές
Στις 30 Σεπτεμβρίου λήγει η προθεσμία που έθεσε η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών για την κατάθεση των τελικών προσφορών, τόσο από τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου όσο κι απ’ τον Πάνο Λασκαρίδη που έχουν καταθέσει ήδη προσφορές για την εξαγορά του 33,3% των μετοχών που διαθέτουν οι Μινωικές Γραμμές στη Hellenic Seaways.
Η απόφαση για την παραχώρηση του ποσοστού το 33,3% των Μινωικών Γραμμών είναι οριστική και η σχετική απόφαση ελήφθη στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. των Μινωικών Γραμμών.