HOL: Στα 61 εκατ. ευρώ η λειτουργική κερδοφορία το 2011

Πέμπτη, 22-Μαρ-2012 09:45

Με αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) και ενίσχυση των συνολικών ενοποιημένων εσόδων ολοκλήρωσε τη χρήση του 2011 η Hellas Online.

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας σημείωσε άνοδο 25% στα 61 εκατ. ευρώ το 2011 έναντι 49 εκατ. ευρώ που ήταν τo 2010.

Παράλληλα, αυξημένα κατά 9,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ήταν το 2011 τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα της HOL στα 233 εκατ. ευρώ. 

Οι ζημιές προ φόρων περιορίστηκαν σε  23,4 εκατ. ευρώ το 2011 από 32,4 εκατ. ευρώ το 2010, γεγονός που οφείλεται στα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους αλλά και στις μειωμένες αποσβέσεις.

Επίσης, κατά την εξεταζόμενη περίοδο η εταιρεία κατάφερε να αποπληρώσει 20 εκατ. ευρώ του τραπεζικού της λογαριασμού και να μειώσει τις υποχρεώσεις της προς τους προμηθευτές κατά 38 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας θετικές ταμειακές ροές.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2011, ο Διευθύνων Σύμβουλος της hellas online κ. Αντώνης Κεραστάρης τόνισε: «Στην διάρκεια του 2011 η εταιρεία εστιάστηκε στην περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών και στην ενδυνάμωση της ανταγωνιστικής της θέσης στην αγορά των τηλεπικοινωνιών. Οι ισχυρά θετικές ταμιακές ροές που εμφάνισε, μέσα σε ένα ιδιαίτερα αρνητικό οικονομικό κλίμα, χρησιμοποιήθηκαν για μείωση του τραπεζικού δανεισμού, καθώς και των συνολικών υποχρεώσεων, θωρακίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον ισολογισμό της hellas online. Η σημαντική βελτίωση σε όλους τους τομείς της λειτουργίας της επιχείρησης αντικατοπτρίζεται όχι μόνο στα οικονομικά αποτελέσματα, αλλά και στις σημαντικές διακρίσεις που απέσπασε στα Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών και τα Marketing Excellence Awards κατά την διάρκεια της χρονιάς. Το 2012, μας βρίσκει καλά προετοιμασμένους να αντιμετωπίσουμε τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, αλλά και το ευμετάβλητο επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα.”

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν τα μεγέθη της Hellas Online και της θυγατρικής της Αττικές Τηλεπικοινωνίες, η οποία απορροφήθηκε από την πρώτη στις 29 Δεκεμβρίου του 2011.

Τα αποτελέσματα του 2011 επιβεβαιώνουν την καλή απόδοση της hellas online στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιακών παρόχων, παρά την μείωση του ρυθμού ανάπτυξης των νέων ευρυζωνικών υπηρεσιών και των αντίξοων οικονομικών συνθηκών στη χώρα μας. Με υψηλό ποσοστό αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας και οργανικής αύξησης εσόδων σε σχέση με πέρυσι, και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, αφού έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις επενδύσεις για το 2ο μεγαλύτερο ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών στην Ελλάδα. 

Εξέλιξη Συνδρομητικής Βάσης
Q4 11
Q3 11
Q2 11
Q1 11
Q4 10
Ενεργοί συνδρομητές LLU
466.339
447.904
435.357
415.415
391.612
Καθαρές νέες συνδέσεις LLU
18.435
12.547
19.942
23.803
36.201
Μερίδιο αγοράς LLU
28%
28,35%
28,53%
28,47%
28,45%
Σύνολο ευρυζωνικών συνδρομητών
473.994
456.155
444.047
424.636
401.495
Καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις
17.839
12.108
19.411
23.141
35.728

Η συνολική LLU πελατειακή βάση της εταιρείας στο τέλος του 2011 ανήλθε σε 466.339 πελάτες, αύξηση 19,1% σε σχέση με το 2010, και εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 28 %.

Ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα 

 σε ευρώ
Q4 11
Q3 11
Q2 11
Q1 11
Q4 2010
Συνολικά έσοδα
59.874.883
59.513.934
56.888.839
56.386.457
57.903.680
EBITDA 1
12.711.951
15.792.672
17.553.043
15.020.231
10.744.885

Τα συνολικά έσοδα για το έτος αυξήθηκαν κατά 9,5% σε σύγκριση με πέρυσι και έφτασαν τα € 232,7 εκατ. από € 212,4 εκατ. το 2010. 

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα € 61,1 εκατ. με το περιθώριο EBITDA να φτάνει το 26,3% για το 2011, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη ισχυρή βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, σε σχέση με το 2010 όπου το EBITDA ανήλθε στα € 48,8 εκατ.

Οι αποσβέσεις μειώθηκαν στα € 67 εκατ. στο δωδεκάμηνο του 2011 από € 69 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι ζημιές προ φόρων περιορίστηκαν σε € -23,4 εκατ. το 2011 από € -32,4 εκατ. το 2010, γεγονός που οφείλεται στα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους αλλά και στις μειωμένες αποσβέσεις.

Επενδύσεις

Οι επενδύσεις της εταιρείας το 2011 ανήλθαν στα € 36 εκατ. (ήτοι 16 % επί του κύκλου εργασιών του 2011), σε σύγκριση με € 55,1 εκατ. το 2010 (ήτοι 27,5% επί του κύκλου εργασιών του 2010), ενώ έφτασαν συνολικά τα € 374,3 εκατ. από τις αρχές του 2006, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του δεύτερου μεγαλύτερου ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών στην Ελλάδα, τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση της διασύνδεσης με το εξωτερικό και της συνολικής χωρητικότητας καθώς και τη βελτιστοποίηση των τεχνολογικών συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών. 

Σήμερα, το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών της εταιρίας εκτείνεται σε περισσότερο από 4.166 χιλιόμετρα πανελλαδικά, παρέχοντας πρόσβαση σε περίπου 72% των γραμμών του ΟΤΕ με 317 συνεγκαταστάσεις σε κόμβους του ΟΤΕ.

Πρόσφατες Εξελίξεις

Στις 21 Νοεμβρίου 2011 ολοκληρώθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με καταβολή μετρητών η οποία ανήλθε συνολικά σε € 27.787.106. Η εταιρεία εισέπραξε το ποσό των € 15.787.106 μέσα στη χρήση. Στις 30 Δεκεμβρίου 2011 η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Εταιρίας αποφάσισε την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των € 2.608.696, με κεφαλαιοποίηση υποχρεώσεων και κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των παλαιών μετόχων υπέρ των πιστωτών των οποίων οι απαιτήσεις θα κεφαλαιοποιηθούν, με την έκδοση 8.695.652 νέων προνομιούχων ονομαστικών μετοχών, ονομαστικής αξίας € 0,30 η καθεμία, και τιμή διάθεσης € 1,15 ανά μετοχή. Τέλος,, ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της hellas online με την 100% θυγατρική της «Αττικές Τηλεπικοινωνίες ΑΕ» δια απορροφήσεως της δεύτερης από τη μητρική της εταιρεία.

Στο πλαίσιο των εμπορικών συνεργιών μεταξύ hellas online και Vodafone, ενδυναμώνεται η κοινή πελατειακή βάση και εμπλουτίζεται η διάθεση συνδυαστικών πακέτων κινητής, σταθερής και adsl internet.

Θετικά είναι τα δείγματα της νέα υπηρεσίας IPTV “hol video club” που λανσαρίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο και προσφέρει διαδραστικό, ποιοτικό on demand περιεχόμενο, εύκολη πλοήγηση και προσιτή τιμή. Σε λίγους μόλις μήνες, κατάφερε να προσελκύσει νέους συνδρομητές και καλή ένδειξη χρήσης. 

Τέλος, σημαντική είναι η συνεισφορά των εταιρικών πελατών στα έσοδα της hellas online, καθώς ισχυροποιείται περαιτέρω το εταιρικό πελατολόγιο της εταιρίας με την προσθήκη νέων πελατών όπως Postbank Green Institute, Roche, Infotrip, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κ.α. ή την αναβάθμιση των υπηρεσιών υφιστάμενων πελατών για την κάλυψη των τηλεπικοινωνιακών τους αναγκών.