ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ανέλαβε έργο 70 εκατ. ευρώ στη Βουλγαρία
Δευτέρα, 23-Ιαν-2012 11:10
Την υπογραφή της σύμβασης σιδηροδρομικού έργου στη Βουλγαρία προϋπολογισμού της τάξης των 70 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επιβεβαιώνοντας πλήρως το σημερινό δημοσίευμα του Capital.gr.
Ειδικότερα, η κατά 100% θυγατρική της ΤΕΡΝΑ Α.Ε., υπέγραψε στις 19 Ιανουαρίου 2012 σύμβαση με το Βουλγαρικό Δημόσιο, που αφορά την μελέτη και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης, μεταξύ των σταθμών Dimitrovgrad – Harmanli.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 69.535.696 ευρώ και η διάρκειά του 30 μήνες.
Νωρίτερα, σε δημοσίευμα με τίτλο "ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ανέλαβε έργο 70 εκατ. ευρώ στη Βουλγαρία" το Capital.gr μετέδιδε τα εξής:
"Την ανακατασκευή τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου 70 περίπου χιλιομέτρων που βρίσκεται ανάμεσα στο Ντιμίτρογκραντ της Βόρειας Βουλγαρίας και το Σβίλεγκραντ στα ελληνικά σύνορα ανέλαβε η ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr.
Το έργο της τάξης των 70 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (136 εκατ. λέβα) είναι ένα από τα τρία τμήματα του υπό αναβάθμιση σιδηροδρομικού άξονα και οι υπογραφές μεταξύ των αναδόχων και του βουλγαρικού Δημοσίου μπήκαν την περασμένη Πέμπτη.
Τι περιλαμβάνει
Η θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει την πρώτη από τις τρεις συνολικά εργολαβίες που αφορά στην ανακατασκευή και ηλεκτροδότηση του τμήματος Ντιμίτρογκραντ - Χαρμανλί μήκους 36 χιλιομέτρων.
Η δεύτερη εργολαβία περιλαμβάνει την ανακατασκευή και ηλεκτροδότηση του τμήματος 38 χλμ Χαρμανλί-Σβίλεγκραντ (σύνορα Ορμενίου) και θα υλοποιηθεί από βουλγαρικών συμφερόντων εταιρεία. Η τρίτη εργολαβία αφορά στην κατασκευή νέων σταθμών και στην επέκταση των υφιστάμενων στο Σιμεόνοβγκραντ και στο Σβίλενγκραντ και θα υλοποιηθεί από την βουλγαρική Start Engineering.
Το έργο χρηματοδοτείται με κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του βουλγαρικού Δημοσίου. Όταν ολοκληρωθεί -μέχρι το 2014- η απόσταση Πλόβντιν-Σβίλετνγραντ θα διανύεται σε μία ώρα και ένα τέταρτο.
Το project είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην ευρύτερη της Βουλγαρίας περιοχή, καθώς θα συνδέεται με το τούνελ του Βοσπόρου ή με το «project του Μαρμαρά», όπως αποκαλείται από τους Τούρκους. Η ολοκλήρωση της σήραγγας, που κατασκευάζεται σε βάθος 60 μέτρων από την επιφάνεια του Βοσπόρου, θα επιτρέψει τη σύνδεση της Ασιατικής με την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης.
«Κυκλώνουν» τις γειτονικές χώρες
Ελλείψει κατασκευαστικού αντικειμένου στην Ελλάδα και με τις κατασκευαστικές εργασίες στα μεγάλα οδικά έργα να έχουν ανασταλεί, οι τεχνικοί όμιλοι πυκνώνουν την παρουσία τους στο εξωτερικό. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει διαφοροποιημένη παρουσία στη Βουλγαρία, καθώς δραστηριοποιείται στον κλάδο της ενέργειας και στο βουλγαρικό real estate, αναπτύσσοντας το συγκρότημα καταστημάτων και γραφείων City Tower στην «πλατεία Μακεδονίας», στη Σόφια.
Στην Τουρκία η Άκτωρ υπέγραψε πρόσφατα σε κοινοπραξία με την τουρκική Arbiogaz τη σύμβαση προϋπολογισμού 25,4 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για την κατασκευή της μονάδας που θα επεξεργάζεται τα λύματα της Σμύρνης.
Επίσης, Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν αναλάβει την κατασκευή οδικών έργων στη Σερβία, ενώ στη Ρουμανία οι δύο εταιρείες αναμένουν το «άνοιγμα» των προσφορών για το έργο της αναβάθμισης τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας που εκτείνεται από την Σιγκισοάρα μέχρι την περιοχή Κοσλάριο. Δεδομένου του μεγάλου προϋπολογισμού του, ύψους 257,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), το project είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις εγχώριες κατασκευαστικές.
Αλλά και στην Αλβανία, ο όμιλος Ελλάκτωρ κατασκευάζει τμήμα 31 χλμ της εθνικής οδού Τίρανα – Ελμπασάν, ενώ η εισηγμένη των Γ. Περιστέρη - Ν. Κάμπα διεκδικεί νέα οδικά projects".