FF Group: Διπλό μέτωπο σε Κίνα - ΗΠΑ
Πέμπτη, 20-Οκτ-2011 10:03
Με ταχύ ρυθμό προχωράει η επέκταση του δικτύου καταστημάτων της FF Group στην κινεζική αγορά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 125 σημείων πώλησης μέχρι το τέλος του 2011, από 108 στο τέλος του περασμένου Ιουνίου.
Το πλάνο αυτό συνδυάζεται και με το relocation υπαρχόντων σημείων πώλησης, όπως για παράδειγμα στο Χονγκ Κονγκ όπου πρόσφατα ο όμιλος έκλεισε συμφωνία για ένα νέο κατάστημα-ναυαρχίδα (flagship) σε σημείο μέγιστης εμπορικής προβολής. Εκτός του Χονγκ Κονγκ, η FF Group διαθέτει παρουσία σε άλλες 26 κινεζικές πόλεις, σύμφωνα όμως με τη διοίκηση έχουν εντοπιστεί άλλες 34 πόλεις που λόγω της μεγέθυνσης της κινεζικής οικονομίας αναπτύσσονται ταχύτατα πληθυσμιακά και έτσι θα επιδιωχθεί να αποκτηθεί παρουσία και σε αυτές.
Στο εγχείρημα αυτό η ελληνική εταιρεία διαθέτει δύο πλεονεκτήματα: την κατοχή full retail licence η οποία επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία κινήσεων σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές και τη στρατηγική συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Fosun, μέσω της οποίας πετυχαίνει να ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο την αναγνωρισιμότητα του brand της.
Η FF Group που ήδη μετρά δέκα χρόνια παρουσίας στην Κίνα έχει κάθε λόγο να ρίχνει το βάρος των προσπαθειών της στην ασία και ειδικότερα στην Κίνα. Σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, μέχρι το 2015 το 20% των αγοραστων ειδών πολυτελείας παγκοσμίως –κάτι που μεταφράζεται σε 27 δισ. δολάρια ετησίως– θα είναι Κινέζοι.
Ενδεικτικό του ενδαφέροντος του ομίλου για την αγορά είναι πως προγραμματίζεται η είσοδος και της Links of London στην Κίνα, ενώ από τα κεφάλαια που μπήκαν στα ταμεία του ομίλου μετά την είσοδο της Fosun στο μετοχικό κεφάλαιο (πλέον κατέχει επισήμως το 13,40% από το αρχικό 9,5%) περί τα 6 εκατ. ευρώ έχει προβλεφθεί να κατευθυνθούν στην επέκταση του δικτύου της Links of London στο εξωτερικό, με επίκεντρο την Ασία.
Σήμερα η FF Group πραγματοποιεί το 46,8% του συνολικού τζίρου στην Ελλάδα, έναντι 41% στην Ασία (συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας) και 10,3% της Ευρώπης, με την Ασία σταδιακά να αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα για τον όμιλο.
Η ενίσχυση του brand Folli Follie, πάντως, στο εξωτερικό δείχνει να αποδίσει και στο... εσωτερικό, ευνοώντας συγχρόνως και τα ΚΑΕ. Η αυξημένη τουριστική κίνηση κυρίως από τη Ρωσία, το Ισραήλ, την Ασία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και η ενίσχυση του τζίρου από την κρουαζιέρα είχαν εξαιρετικά θετική επίδραση στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου.
Την ίδια στιγμή με προσεκτικά βήματα συνεχίζεται η επέκταση και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Ο όμιλος προχώρησε πρόσφατα στην δημιουργία ενός ακόμη σημείου πώλησης σε κατάστημα της γνωστής αλυσίδας Lord & Taylor στη Ν. Υόρκη, ενώ στόχος παραμένει να δημιουργηθεί ένα δίκτυο 10 – 12 καταστημάτων, μέσω αποκλειστικής συνεργασίας με μεγάλα πολυκαταστήματα των ΗΠΑ.
Για το σύνολο του 2011, οι αναλυτές εκτιμούν πως ο όμιλος θα εμφανίσει έσοδα έλαφρά πάνων από το 1 δις. ευρώ και καθαρά κέρδη περί τα 100 εκατ. ευρώ (στα επίπεδα που έχει αναφέρει και η διοίκηση της FF Group), καθώς η επέκταση στο εξωτερικό και θετική πορεία του τουρισμού θα αντισταθμίσουν τις μεταπρώσεις στο εγχώριο retail. Αντίστοιχα το 2012 αναμένεται τζίρος στα επίπεδα των 1,06 δις. ευρώ, λόγω της ταχύτερης επέκτασης της Folli Folli στην Κίνα αλλά και της βελτίωσης των πωλήσεων της Links of London ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου.
Αναφορικά με το δανεισμό η διοίκηση εκτιμά πως θα διαμορφωθεί 2,6 φορές τα EBITDA για το 2011, χάρη στην κεφαλαιακή ενίσχυση της Fosun αλλά και θετικές ταμειακές ροές. Σημειώνεται πως ο καθαρός δανεισμός του ομίλου στο τέλος του πρώτου εξαμήνου ήταν 584 εκατ.ευρώ (από 652 εκατ.ευρώ στο τέλος του 2010), με στόχο έως το τέλος του 2011 να μειωθεί στα επίπεδα των 545 εκατ.ευρώ.
Ν. Χρυσικόπουλος