ΟΛΠ: Υποβολή δύο έργων προϋπολογισμού €13,5 εκατ. στο ΕΣΠΑ
Δευτέρα, 26-Σεπ-2011 16:03
Δύο έργα συνολικού προϋπολογισμού 13.500.000 ευρώ υποβλήθηκαν μετά από Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ στο ΕΣΠΑ.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για τα έργα (α) Διαπλάτυνση κρηπιδότοιχου λιμένος Αλών και δίκτυα επιβατηγού λιμένα και (β) κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή Αγίου Νικολάου. Και τα δύο έργα έχουν προκηρυχθεί, εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ήδη εκτελούνται.
Ο ΟΛΠ ήδη περιλήφθηκε ως δυνητικός δικαιούχος στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 1 «Ενίσχυση των Υποδομών Προσπελασιμότητας – Ενέργειας» της κατηγορίας πράξης 01.30.01.01 με τίτλο «Ολοκλήρωση των λιμενικών υποδομών για τη βελτίωση της προσπελασιμότητας των νησιωτικών και παρακτίων περιοχών της Περιφέρειας Αττικής 2007-2013», τα οποία συγχρηματοδοτούνται από το ΕΤΠΑ, μετά από τροποποίηση της Πρόσκλησης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττικής.
Η ένταξη των έργων αυτών στο ΕΣΠΑ αποτελεί ένα θετικό γεγονός, δεδομένου ότι έχουν ήδη συζητηθεί και συμφωνηθεί άλλα τρία σημαντικά έργα, τα οποία αναμένεται να ενταχθούν εντός των προσεχών εβδομάδων.
Σύμφωνα με ξεχωριστή ανανκοίνωση, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε την επέκταση των χώρων ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων και σε τμήμα των κρηπιδότοιχων της Ακτής Μιαούλη, με ταυτόχρονη αναβάθμιση των χώρων της λιμενικής περιοχής.
Η Απόφαση αυτή ελήφθη δεδομένων:
(α) της αύξησης προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων και επιβατών κρουαζιέρας κατά τα έτη 2012 και 2013.
(β) της αναβάθμισης της λιμενικής περιοχής, από την οποία ήδη αποσύρθηκαν τα εγκαταλελειμμένα πλοία της εταιρίας Αγούδημου και στην οποία εντός του προσεχούς μηνός ξεκινούν τα έργα κατασκευής νέου κρηπιδότοιχου στον προβλήτα Αγίου Νικολάου (μπροστά από το παλιό Τελωνείο).
(γ) της ανακατασκευής της «Παγόδας» σε Ξενοδοχειακό συγκρότημα 5* και
(δ) της δημιουργίας τρίτου μικρού terminal για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας.
Η δημιουργία νέας ελεύθερης ζώνης επιβατών κρουαζιέρας αναμένεται να αναζωογονήσει μια ανενεργό περιοχή προς όφελος του εμπορικού κόσμου του Πειραιά και της ιστορικής οδού Μιαούλη.
Στο νέο χώρο αναμένεται να μπορούν να εξυπηρετούνται 1-2 κρουαζιερόπλοια των 240 μ.
Το έργο κρίθηκε αναγκαίο δεδομένου ότι η επέκταση του νέου λιμένος κρουαζιέρας, έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο Επενδυτικό Πρόγραμμα 2011-2015 του Ο.Λ.Π. Α.Ε., αναμένεται να παραδίδεται σταδιακά μετά από 3,5 χρόνια. Με τις δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων και τα τρία terminals επιβατών, η δυναμικότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του λιμένος κρουαζιέρας θα ανέρχεται σε έντεκα (11) πλοία και 20.000 επιβάτες ημερησίως, καθιστώντας τον Πειραιά ως τον μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Τέλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης ενημερώνοντας τα μέλη του Δ.Σ. για τις πολιτικές εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 – 2015 στον ΟΛΠ, μεταξύ άλλων ανέφερε:
1. Υποχρέωσή μας το 2012 είναι να ολοκληρώσουμε τη λειτουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, για το οποίο το Υπουργείο Οικονομικών αναθέτει εντός των ημερών σε Σύμβουλο τη σύνταξη της σχετικής πρότασης. Υπενθυμίζεται ότι για την επιτάχυνση των διαδικασιών έχει συμπεριληφθεί σε σχέδιο νόμου του εποπτεύοντος υπουργείου ειδική διάταξη νόμου. Αυτό θα ενισχύσει τις λιμενικές πολιτικές της Αττικής, τον ρυθμιστικό και επιχειρηματικό ρόλο του ΟΛΠ και θα δώσει νέες επενδυτικές ευκαιρίες.
2. Εντός του προσεχούς τριμήνου θα πρέπει ο μέτοχος να διαθέσει δια του Ταμείου ποσοστό 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ μέσω ΕΕΣ. Οι σχετικές διαδικασίες θα κινηθούν από το Υπουργείο Οικονομικών και το Ταμείο. Το θέμα αυτό δεν αφορά την εσωτερική λειτουργία του ΟΛΠ Α.Ε. προς το παρόν.
3. Η δύναμη του προσωπικού στον ΟΛΠ κατά την 01.09.2011 έναντι των οργανικών θέσεων που προβλέπονται από τον ισχύοντα Κανονισμό είναι μειωμένη κατά 803 άτομα. Σημειωτέον ότι τα δύο τελευταία έτη αποχώρησαν 280 άτομα. Το ποσοστό των αμοιβών επί των συνολικών εσόδων μειώθηκε στο 50,3% (από 71% που ήταν πριν από λίγα χρόνια) και επί των εξόδων στο 56%, ποσοστά τα οποία αντιστοιχούν στο μ.ο. των λιμενικών υπηρεσιών των λιμανιών της ESPO. Σημειωτέον ότι κατά το α΄ εξάμηνο του 2011 μειώθηκαν και οι αμοιβές υπερωριών και αργιών κατά 30% έναντι του 2010, οι δε συνολικές αμοιβές κατά 20,3%. Σημειωτέον ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. εφαρμόζει τη συνολική περιοριστική νομοθεσία του 2010 και 2011 επακριβώς.
“Στόχος της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε., τόνισε ο κ. Γ. Ανωμερίτης, είναι η περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων του Οργανισμού μέσα από οργανωτικές και λειτουργικές αναδιαρθρώσεις, εκλογίκευση των δομών εργασίας που οδηγούν σε αποκλίσεις ορισμένες μέσες αμοιβές και καθιέρωση του ρεπό σε όλους τους τομείς δραστηριότητας. Σε συνεργασία με τα συνδικάτα των εργαζομένων, θα επιδιωχθεί αύξηση περαιτέρω της παραγωγικότητας ορισμένων τομέων, έτσι ώστε ο ΟΛΠ να μην χρειασθεί να απολύσει ή να θέσει σε εφεδρεία μέρος του προσωπικού του, αν και ως γνωστόν εξαιρείται ως εισηγμένη στο ΧΑΑ ανώνυμη εταιρία από το μέτρο αυτό.
Σε κάθε περίπτωση, αν και πρόκειται για εταιρία η οποία λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες τον χρόνο με ειδικές συνθήκες λειτουργίας, δεν μπορεί μέσα σε μια γενικευμένη οικονομική κρίση να μην ακολουθήσει μέσα από συναινετικές διαδικασίες οδούς αναδιάρθρωσης των εργασιακών θεμάτων και μεγέθυνσης των αποτελεσμάτων της. Ο ΟΛΠ Α.Ε. είναι κερδοφόρα εταιρία και θα πρέπει να παραμείνει κερδοφόρα και τα επόμενα χρόνια με τομές εκλογίκευσης των βασικών της δραστηριοτήτων.”
Ήδη ο κ. Γ. Ανωμερίτης έχει καλέσει σε διάλογο από αύριο την ΟΜΥΛΕ και την Ένωση Λιμενεργατών για συζήτηση επί των προτάσεών του, τις οποίες απεδέχθη το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού.”