"Φουλ επίθεση" εναλλακτικών παρόχων απέναντι στη ΔΕΗ

Τρίτη, 30-Αυγ-2011 09:40

Του Χάρη Φλουδόπουλου

«Πυρετός» επικρατεί αυτές τις ημέρες στα επιτελεία των δύο μεγάλων εναλλακτικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ετοιμάζονται οι επόμενες κινήσεις ενόψει του φθινοπώρου.

Τόσο η Energa της οικογένειας Φλώρου, όσο και η Aegean Power του Βασίλη Μηλιώνη, ετοιμάζουν τις επόμενες ημέρες τη νέα επικοινωνιακή αντεπίθεση, η οποία σε αντίθεση με το πρόσφατο παρελθόν θα έχει σαφώς ευρύτερο αριθμό αποδεκτών. Οι δύο εταιρείες έχοντας ήδη εξασφαλίσει μια ευρεία πελατειακή βάση εμπορικών πελατών, επικεντρώνονται πλέον από το Φθινόπωρο σε δύο στόχους: Ο πρώτος αφορά στη διατήρηση και περαιτέρω διεύρυνση του υφιστάμενου πελατολογίου και ο δεύτερος στη δυναμική διείσδυση σε άλλες κατηγορίες πελατών, κυρίως οικιακών.

Η σχετική καμπάνια από την πλευρά της Energa ξεκίνησε πριν λίγους μήνες και η εταιρεία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για μερίδιο αγοράς 10% και 1 εκατομμύριο πελάτες μέχρι το 2013. Αιχμή του δόρατος για τη διείσδυση της εταιρείας στους οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούν τα πακέτα Home με κύριο χαρακτηριστικό ότι στηρίζονται στην τρίμηνη κατανάλωση και επιβραβεύουν με έκπτωση τους καταναλωτές που επιτυγχάνουν σταθερή κατανάλωση. Σύμφωνα με τη σχετική σύγκριση των τιμολογίων που είχε πραγματοποιήσει πρόσφατα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας οι καταναλωτές μπορούν να επιτύχουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, εφόσον οι καταναλώσεις τους κυμαίνονται στις 100 τελευταίες κιλοβατώρες του κάθε πακέτου (Home 900, 1400, 1900, 2500 και 3400).

Αλλά και η Aegean Power, ετοιμάζει την πρώτη καμπάνια της που θα έχει ως στόχο να αυξήσει τη διείσδυση της εταιρείας, η οποία -σύμφωνα με στελέχη της- προσθέτει στο πελατολόγιό της 15 με 17 χιλιάδες νέους πελάτες το μήνα. Η Aegean προσφέρει για τους οικιακούς πελάτες τα πακέτα Home Energy Pack, (1000, 1700, 2400, 3500, Unlimited και Basic) που διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατανάλωση. Η επικοινωνιακή αντεπίθεση της Aegean θα δίνει έμφαση τόσο στους επαγγελματικούς πελάτες όσο και στα νοικοκυριά, με στόχο να φτάσει μέχρι το τέλος του έτους τους 170 έως 200 χιλιάδες πελάτες.

Ταυτόχρονα οι ιδιώτες πάροχοι καταστρώνουν σχέδια για επέκταση των δραστηριοτήτων τους σε μεγαλύτερο φάσμα υπηρεσιών. Για παράδειγμα η Aegean συζητεί τη δημιουργία πακέτων ρεύματος-τηλεφωνίας, ωστόσο τα σχέδιά της έχουν καθυστερήσει στο αδειοδοτικό κομμάτι με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες υπηρεσίες να εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμες από το τέλος του έτους ή αρχές του 2012.

Να θυμίσουμε ότι την τελευταία διετία έχει συντελεστεί πραγματική κοσμογονία στη λιανική αγορά του ηλεκτρισμού. Έτσι ενώ το 2009 η ΔΕΗ είχε μερίδιο αγοράς 99,5%, το 2010 και χωρίς να υπάρχει υποχώρηση της ζήτησης, το μερίδιο της ΔΕΗ υποχώρησε στο 95,8% χάνοντας, το 3,7%. Η πίτα που «χάθηκε» από τη ΔΕΗ αφορούσε κυρίως στην εμπορική χρήση, όπου το μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ από 98% το 2009 έπεσε στο 85% το 2010.

Από την πλευρά της ΔΕΗ τέλος, εκτιμάται ότι και για το 2011 ο ανταγωνισμός θα συνεχίσει να επικεντρώνεται σε επιλεγμένες κατηγορίες πελατών στη χαμηλή τάση (κυρίως εμπορικών) και γίνεται λόγος για στρεβλώσεις που συνεχίζουν να υφίστανται. Ωστόσο η εφαρμογή των νέων τιμολογίων για το 2012 εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις στρεβλώσεις και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού.