ΟΛΠ: Καθιέρωση τέλους ανά εμπορευματοκιβώτιο, μίσθωση λεωφορείων

Πέμπτη, 11-Αυγ-2011 14:43

Σε μίσθωση πέντε καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου (χαμηλοδάπεδα), τα οποία βρίσκονται ήδη στις εγκαταστάσεις του και θα τεθούν άμεσα στην εξυπηρέτηση των επιβατών – τουριστών, οι οποίοι διακινούνται με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά προχώρησε ο ΟΛΠ στο πλαίσιο της βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών στον τομέα της Κρουαζιέρας.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα λεωφορεία αυτά είναι σύγχρονα, μάρκας Mercedes-Benz Citaro, διαθέτουν οικολογικούς κινητήρες τελευταίου τύπου (euro 5 ως προς τις εκπομπές ρύπων), τρεις (3) δίφυλλες πόρτες, και συστήματα τελευταίας τεχνολογίας (EBS, ABS, ASR, Retarder,  ισχυρό κλιματισμό, υδατοπαγίδες, κάμερες εσωτερικής παρακολούθησης, οθόνες, αεροκουρτίνες κ.λ.π.) είναι δε άνετα και φιλικά προς το χρήστη και το περιβάλλον.

Τα λεωφορεία αυτά θα αντικαταστήσουν τα λεωφορεία του τύπου NEOPLAN τα οποία μέχρι σήμερα χρησιμοποιούσε ο ΟΛΠ. 

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΠ ήδη αντικατέστησε τους λιμενικούς-ελεγκτές των ηλεκτρονικών πυλών (X Rays) με εξειδικευμένο προσωπικό ιδιωτικών εταιριών, πρόσθεσε νέες πύλες Χ Rays και ταινιόδρομους, δημιούργησε ειδικό χώρο για τα ταξί και αύξησε τις αίθουσες αναμονής με νέους και αισθητικά αναβαθμισμένους χώρους.

Εντός, τέλος, του φθινοπώρου αναμένεται να λειτουργήσει και νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας στην περιοχή «Κανέλλου», διπλασιάζοντας έτσι τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας. 

Με την προσθήκη αυτών των πέντε νέων σύγχρονων λεωφορείων, ο ΟΛΠ υλοποιεί μία ακόμη δέσμευσή του προς τους χρήστες της Κρουαζιέρας για αύξηση ποσοτική και ποιοτική στον εξοπλισμό και τα μέσα που διατίθενται από το λιμάνι του Πειραιά στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, αλλά και ενισχύει την εικόνα και την ανταγωνιστικότητα της Χώρας μας στην προσέλκυση επιβατών κρουαζιερόπλοιων, η οποία αποτελεί κρίσιμη και επιτακτική ανάγκη για τον Τουρισμό και την Εθνική οικονομία.

Επίσης, στο πλαίσιο της αναβάθμισης του Εμπορευματικού Σταθμού του Πειραιά και σε συνέχεια της συμφωνίας μεταξύ των δύο διαχειριστών ΟΛΠ και ΣΕΠ για την εγκατάσταση και λειτουργία σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας ή ισοδύναμων μέτρων στην κοινή Ελεύθερη Ζώνη Τύπου 1- με στόχο την ένταξη του Πειραιά μεταξύ των ασφαλέστερων τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των ευρωπαϊκών λιμένων- αφού ελήφθησαν υπόψη:

1. O σχετικός κανονισμός 725/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και οι οδηγίες του I.M.O.
2.  Η ευρωπαϊκή εμπειρία και πρακτική.
3. Τα κοστολογικά δεδομένα της εγκατάστασης και λειτουργίας συστημάτων ISPS ή των ισοδύναμων μέτρων.
4. Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε την 10-8-2011 στα  Κεντρικά Γραφεία του Ο.Λ.Π. Α.Ε. μεταξύ Ο.Λ.Π. Α.Ε., Σ.Ε.Π. Α.Ε. και Δ.Ν.Ε. Οι εκπρόσωποι της Δ.Ν.Ε, διατύπωσαν την άποψη περί της ελάχιστης δυνατής επιβάρυνσης των χρηστών του λιμένα.
5.  Τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες της εγχώριας και παγκόσμιας αγοράς.
6.  Τα τέλη ISPS τα οποία καταβάλλονται σε όλους τους εμπορευματικούς σταθμούς των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών.

Αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:  

α. Η καθιέρωση τέλους ΙSPS Code ανά έμφορτο εμπορευματοκιβώτιο εισαγωγής ή εξαγωγής ανταποδοτικού των παρεχομένων υπηρεσιών.
β. Το τέλος ορίζεται σε 9,80 ευρώ, ποσό το οποίο καλύπτει μέρος του κόστους εφαρμογής των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας.
γ. Έναρξη καταβολής του ανωτέρω τέλους ΙSPS Code από την 15-9-2011.