Ξεκινά το “project Τουρκία” για την Fourlis

Πέμπτη, 07-Ιουλ-2011 09:57

Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες ξεκινά να “γράφει το κοντέρ” της Fourlis στη Τουρκία. Με τις σχετικές προεργασίες να έχουν ήδη ολοκληρωθεί, στον έλεγχο της θυγατρικής Intersport Atletik (75% η ελληνική εταιρεία και 25% ο τοπικός συνεταίρος) περνούν 15 καταστήματα της αλυσίδας αθλητικών ειδών, τα οποία και θα αναμορφωθούν. Στόχος του ομίλου είναι να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της Τουρκίας σε περισσότερα από 50 καταστήματα τα επόμενα 5 έως 8 χρόνια.

Η συνολική επένδυση αναμένεται να φθάσει τα 26 εκατ. ευρώ για την πρώτη τριετία, ενώ οι επικεφαλής της εταιρείας θεωρούν πως τον πρώτο χρόνο πλήρους λειτουργίας στην Τουρκία, ο τζίρος μπορεί να φθάσει τα 20 εκατ. ευρώ και μελλοντικά με διπλάσιο δίκτυο να ξεπεράσει τα 60 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος διαθέτει 57 καταστήµατα Intersport σε Ελλάδα (35), Ρουµανία (16), Βουλγαρία (4) και Κύπρο (2) έναντι 55 στο τέλος του 2010, ενώ ο αριθμός των καταστημάτων αυξάνεται σε 77 με τη συμμετοχή της Τουρκίας.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2011 οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών έφθασαν τα 19,6 εκατ. ευρώ και ήταν οριακά μειωμένες (-1,3%) σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα σε Ελλάδα και Κύπρο παρουσίασε κέρδη προ φόρων 100 χιλ. ευρώ, ενώ στις υπόλοιπες χώρες (Ρουμανία, Βουλγαρία) εμφάνισε ζημιές προ φόρων 1,2 εκατ. ευρώ. Στο σύνολο του 2010, τα έσοδα από τα Intersport έφθασαν τα 81 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων σε Ελλάδα και Κύπρο έφθασαν τα 3,8 εκατ. ευρώ και σε Ρουμανία-Βουλγαρία οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,4 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση στη γειτονική αγορά εντάσσεται στη στρατηγική της Fourlis να μεγιστοποιήσει τα έσοδα από αγορές εκτός Ελλάδας. Συγκεκριμένα, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα μεσοπρόθεσμα το 50% των εσόδων του –από 20% σήμερα– να προέρχεται από το εξωτερικό όπου πέραν των Intersport, ο όμιλος υλοποιεί ακόμη μια επένδυση στη Βουλγαρία, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ στη χώρα μέσα στο φθινόπωρο. Υπολογίζεται πως οι επενδύσεις του ομίλου για το 2011, συμπεριλαμβανομένου του νέου καταστήματος στη Σόφια, της αγοράς της έκτασης στα Ιωάννινα και της επέκτασης στην Τουρκία, θα φθάσουν τα 70 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το νέο concept στη λιανική που απέκτησε η εταιρεία, την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων της φόρμας New Look, το Σεπτέμβριο αναμένεται να ανοίξει το πρώτη σημείο πώλησης στη χώρα. Συνολικά μέχρι το τέλος του 2011 ο σχεδιασμός προβλέπει τη λειτουργία 3-4 καταστημάτων στη Βουλγαρία και ενός στη Βουλγαρία. Η συμφωνία προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 20 περίπου καταστημάτων στη Ρουμανία και 5 περίπου καταστημάτων στη Βουλγαρία σε χρονικό ορίζοντα 5 έως 8 ετών.

Ν. Χρ.