Κ. Κουκούντζος: Γιατί πάει η Kleemann στην Κίνα

Δευτέρα, 27-Ιουν-2011 09:01

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Στόχος μας είναι εντός του έτους να έχουμε προχωρήσει στην παραγωγή του πρώτου ελληνικού ανελκυστήρα στην Κίνα, τονίζει ο γενικός διευθυντής της Kleemann Κώστας Κουκούντζος.

Ο ίδιος και οι συνεργάτες του κυρίως από το τμήμα πωλήσεων τις προηγούμενες ημέρες είχαν αλλεπάλληλες επαφές με πελάτες της εισηγμένης, οι οποίοι προσκλήθηκαν στο Κιλκίς, προκειμένου να δουν από κοντά το νέο πύργο δοκιμών της εταιρείας, τον πρώτο στην Ελλάδα και τον τέταρτο μεγαλύτερο ιδιωτικό στην Ευρώπη. Η ολοκλήρωση αυτής της επένδυσης, που ξεπέρασε τα 5 εκατ. ευρώ, δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να στοχεύσει πιο… «ψηλά», υπό την έννοια ότι θα μπορεί να κατασκευάσει ανελκυστήρες για ουρανοξύστες, με ταχύτητες της τάξεως των 6 μέτρων ανά δευτερόλεπτο. Ήδη στον 18όροφο πύργο ύψους 61 μέτρων έχει εγκατασταθεί ανελκυστήρας για πολυώροφα κτίρια, με ταχύτητα 3 μέτρων το δευτερόλεπτο, που μεταξύ άλλων έχει ήδη τοποθετηθεί στο υψηλότερο κτίριο της Ιρλανδίας.

Όμως εκτός από την είσοδο σε νέες «προϊοντικές» αγορές, ήδη η εισηγμένη , η οποία πέρυσι τον Ιούνιο ίδρυσε την κινεζική θυγατρική Hong Kong Elevator Systems Limited, προχωρά με ταχείς ρυθμούς στη δημιουργία μονάδας παραγωγής ανελκυστήρων έχοντας ήδη βρει τοποθεσία στη βιομηχανική περιοχή Κουνσάνγκ. «Ψάξαμε πολύ προτού επιλέξουμε την περιοχή», δηλώνει ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Νίκος Κουκούντζος, που έχει αναλάβει προσωπικά το project της Κίνας. Πράγματι σε μια ακτίνα 90 χιλιομέτρων, βρίσκονται εγκατεστημένες όλες οι μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου των ανελκυστήρων (Thyssen, Otis, Kone, Mitsubishi, Fujitech) και παράγεται πάνω από το 50% της παγκόσμιας αγοράς. Υπολογίζεται ότι στην Κίνα πουλήθηκαν πέρυσι 265 χιλιάδες ανελκυστήρες σε σύνολο 500 χιλιάδων παγκόσμιων εγκαταστάσεων.

Πάμε εκεί γιατί θέλουμε να πουλήσουμε στην Κίνα. Αυτός είναι ο βασικός μας στόχος. Δεν είναι ότι θέλουμε να κατεβάσουμε το κόστος ή γιατί είναι πιο φθηνή η επένδυση στη συγκεκριμένη χώρα. Μας ενδιαφέρει η συγκεκριμένη αγορά, ξεκαθαρίζει ο Κώστας Κουκούντζος και οι αριθμοί τον επιβεβαιώνουν. Η Kleemann συγκαταλέγεται μεταξύ των 7 σημαντικότερων εταιρειών της αγοράς ανελκυστήρων παγκοσμίως, ωστόσο το γεγονός ότι δεν είχε μέχρι σήμερα σημαντική παρουσία στην Κίνα της έχει κοστίσει: από μερίδιο αγοράς παγκοσμίως 3% έχει υποχωρήσει στο 1,5%, παρότι σε όλες τις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται έχει διατηρήσει τις δυνάμεις της.

Καταρχήν στόχος της εταιρείας είναι η αγορά των ανελκυστήρων σε πολυτελείς μονοκατοικίες ή συγκροτήματα πολυτελών κατοικιών, δηλαδή μια αγορά «ακριβών» ανελκυστήρων με υψηλά περιθώρια αλλά και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης με δεδομένη την ανάπτυξη της αστικής τάξης στη «Χώρα του Δράκου». Πέρυσι, εκτιμάται ότι πουλήθηκαν περίπου 4.000 ανελκυστήρες αυτού του τύπου στην Κίνα, ενώ και η Kleemann είχε καταφέρει – παρά το υψηλό κόστος των μεταφορικών και των δασμών – να κάνει κάποιες πωλήσεις «high end».

«Ξεκινάμε με παραγωγή δημιουργούμε show room και δίκτυο πωλήσεων, μηχανικοί μας θα πάνε από την Ελλάδα, ενώ ήδη έχουν εγκατασταθεί άνθρωποι της Kleemann που δουλεύουν το project από αρκετούς μήνες» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κώστας Κουκούντζος.

Εκτός όμως από την αγορά της Κίνας, το νέο εργοστάσιο της Σαγκάης, αναμένεται να αποτελέσει το εφαλτήριο για αύξηση των πωλήσεων στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας και της Ωκεανίας. Λόγω της απόστασης, είχαμε αναλάβει στο παρελθόν έργα π.χ. στη Σιγκαπούρη, τα οποία ήρθαν «οριακά» στο κόστος, με το εργοστάσιο στην Κίνα θα μπορέσουμε να μειώσουμε πάνω από 50% το μεταφορικό κόστος και να «χτυπήσουμε» έργα που στο παρελθόν δεν μπορούσαμε να αναλάβουμε. Με το εργοστάσιο στην Κίνα θα βελτιωθεί το κοστολόγιο για αγορές όπως η Ταϋλάνδη, η Σιγκαπούρη, το Βιετνάμ και η Αυστραλία, όπου ήδη η Kleemann πραγματοποιεί τζίρο της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ, λέει ο Νίκος Κουκούντζος.

Εκτιμήσεις για το 2011

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης, η ελληνική αγορά αναμένεται να παρουσιάσει υποχώρηση από τα 34 εκατ. ευρώ στα 28 εκατ., ωστόσο η ανοδική κίνηση ξένων αγορών όπως η Τουρκία, η Σερβία και η Βρετανία θα ισοσκελίσουν σε μεγάλο βαθμό ή και πλήρως τις «εγχώριες» απώλειες. Ειδικότερα στην Τουρκία οι πωλήσεις αναμένεται να φτάσουν τα 17 εκατ. από 15 το 2010, στη Σερβία στα 4,1 εκατ. από 3,3, εκατ. πέρυσι, ενώ σημαντική αύξηση αναμένεται και στη βρετανική αγορά, η οποία σε αντίθεση με την Ελλάδα, έχει εξέλθει πλήρως της κρίσης και ο τζίρος των 2,7 εκατ. του 2010 προβλέπεται να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 4 εκατ. ευρώ. Τέλος στη Ρουμανία αναμένονται πωλήσεις 3,1 εκατ. (2,9 εκατ. το 2010).