Η "πληγή" της Πλαίσιο στη Βουλγαρία

Τρίτη, 15-Φεβ-2011 09:28

Το χέρι στην... τσέπη καλείται να βάλει η Πλαίσιο για να στηρίξει την θυγατρική στην Βουλγαρία, αφού η γειτονική αγορά αποδεικνύεται ιδιαίτερα σκληρή και η επίτευξη κερδών ακόμη δυσκολότερη.

Η Πλαίσιο Computers μέσα σε διάστημα δύο χρόνων έχει "ρίξει" σχεδόν 3 εκατ. ευρώ για να ενισχύσει κεφαλαιακά την ομώνυμη εταιρεία στην Βουλγαρία, αφού η νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που ανακοίνωσε θα είναι της τάξης των 850.000 ευρώ. Είχε προηγηθεί η ΑΜΚ στις αρχές του 2009 ύψους 2,1 εκατ. ευρώ

Όπως έχει αναγνωρίσει η διοίκηση της Πλαίσιο, η βουλγαρική αγορά αντιμετωπίζει προβλήματα, γι΄ αυτό εξάλλου και η ελληνική εταιρεία δεν έχει επεκταθεί περαιτέρω από το ένα κατάστημα που άνοιξε το 2005.

Στόχος της εταιρείας είναι η ενδυνάμωση της θέσης της Πλαίσιο στην Βουλγαρική αγορά, ωστόσο μέχρι στιγμής το δεδομένο είναι ότι η θυγατρική εκτός Plaisio Computers JSC στη Σόφια καταγράφει ζημίες. Το 2009 είδε τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 13%, στα 7,3 εκατ. ευρώ και τις ζημίες να διαμορφώνονται σε 381.531 ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο του 2010 ο κύκλος εργασιών ήταν 3,72 εκατ. ευρώ και οι ζημίες μετά φόρων 46.646 ευρώ. Αντίστοιχα, στο εννεάμηνο του 2009 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 5,34 εκατ. ευρώ, οριακά υψηλότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2009.

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την Plaisio Computers JSC, στην χώρα λειτουργεί και η Plaisio Estate JSC. Με έδρα επίσης, τη Σόφια δραστηριοποιείται στην αγορά, κτήση, εμπορία, ανέγερση, διαμόρφωση, πώληση, εκμετάλλευση, διαχείριση και ανάπτυξη οιασδήποτε μορφής ακινήτων.

Το επιχειρηματικό περιβάλλον της Βουλγαρίας έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως αφιλόξενο για την τεχνολογία, λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, του χαμηλού εισοδήματος των Βούλγαρων και της μικρής διείσδυσης των τεχνολογιών.

Από αυτή την αγορά εξάλλου επέλεξε να αποχωρήσει άμεσα - μόλις 5 μήνες μετά την είσοδό της- η αλυσίδα Public, προτού οι ζημίες της διογκωθούν. Η αλυσίδα είχε υλοποιήσει επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ για το ένα κατάστημα που λειτούργησε, από το "λουκέτο" του οποίου η εταιρεία έγραψε ζημίες 1 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, τα αρχικά σχέδιά της προέβλεπαν επενδύσεις της τάξης των 10 εκατ. ευρώ σε διάστημα τριών ετών.

Επίσης, και η Ηλεκτρονική "φλέρταρε" με την βουλγαρική αγορά και μάλιστα, λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση, αλλά εντέλει δεν έκανε το βήμα επέκτασης.

Ρ. Χάικου

roi.haikou@capital.gr