3E: Ανοικτό το ενδεχόμενο αυξήσεων τιμών λόγω πληθωρισμού
Πέμπτη, 10-Φεβ-2011 09:29
Της Ρόης Χάικου
Πιο ακριβά θα κοστίζουν οι... φυσαλίδες στα αναψυκτικά της Coca-Cola 3E το 2011, αφού η διοίκηση του ομίλου σκοπεύει να επανεξετάσει τα δεδομένα σε κάθε μία από τις 28 χώρες που δραστηριοποιείται και να κινηθεί αναλόγως η τιμολογιακή πολιτική.
Ο κ. Δώρος Κωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola 3E και τα υπόλοιπα στελέχη του ομίλου ανέφεραν στους αναλυτές ότι "αυξήσεις τιμών θα γίνουν επιλεκτικά ανά χώρα και τις βλέπουμε στα όρια του πληθωρισμού". Και οι δηλώσεις αυτές πυροδότησαν σωρεία ερωτήσεων στο conference call, με τους αναλυτές να "πιέζουν" για περισσότερες λεπτομέρειες.
Όπως εξήγησαν οι επιτελείς της εταιρείας, η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζεται σε κάθε χώρα είναι συνάρτηση μιας σειράς παραγόντων, από τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, τα μερίδια αγοράς της 3E και πόσο δυνατά είναι τα brand της εκεί.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, η διοίκηση του ελληνικού ομίλου εξήγησε πως ο πληθωρισμός ποικίλει στις χώρες επικράτειας της Coca-Cola 3E, από μηδενικό σε κάποιες αγορές μέχρι και διψήφιο σε άλλες. Ο μέσος όρος του δείκτη τιμών καταναλωτή στις αγορές της 3Ε είναι 3,5% και σε αυτά τα όρια βλέπει η εταιρεία να κινούνται οι όποιες ανατιμήσεις.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Coca-Cola 3E θα προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των τιμών της σε όλες τις χώρες, αφού κάποιες αγορές όπως η ελληνική, η ιταλική, η ιρλανδική, αλλά και οι Ουγγαρία, Βουλγαρία και Ρουμανία ταλανίζονται από την κρίση και οι καταναλωτές δεν έχουν πολλές αντοχές, όπως αναγνώρισαν οι επιτελείς της εταιρείας.
Ειδικά για την Ελλάδα αναφέρθηκε ότι διατηρεί την ισχυρή της θέση στην αγορά, ωστόσο παραμένει επιφυλακτική για την πορεία της αγοράς, όπου το 2010 κατάγραψε κάμψη 11% στις πωλήσεις. Ωστόσο στο τέταρτο τρίμηνο της περασμένης χρήσης και λόγω της χριστουγεννιάτικης αγοράς, η Coca-Cola 3Ε κατάφερε να καταγράψει αύξηση κατά 2,4% του μεριδίου αγοράς της στις πωλήσεις από τα σούπερ μάρκετ έναντι του βασικού ανταγωνιστή της. Η εταιρεία αναμένει μια παρατεταμένη ύφεση στη χώρα, καθώς τα μέτρα λιτότητας που ανακοινώθηκαν το Δεκέμβριο του 2010 έχουν αρχίσει να επηρεάζουν περαιτέρω την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, καθώς και τη ζήτηση.
Γενικότερα την τάση αύξησης της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ την βλέπει να καταγράφεται εδώ και περίπου 3 χρόνια και όχι μόνο στην Ελλάδα. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην Πολωνία, όπου μέσα στο τρίτο τρίμηνο το 50% του όγκου πωλήσεων προήλθε από τα σούπερ μάρκετ. Αυτή η στροφή των καταναλωτών εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί σε όλες τις αγορές, αφού λόγω της οικονομικής κρίσης, ο κόσμος κατευθύνεται σε όποια κανάλια μπορεί να βρει τα ίδια προϊόντα σε καλύτερες τιμές.
Εμπορεύματα
Από που κρατάει επίσης υπ΄ ατμόν τη διοίκηση του ομίλου είναι και η πορεία των εμπορευμάτων (ζάχαρη, αλουμίνιο και pet), όπου και αναμένεται μεσοσταθμικά μονοψήφια αύξηση των τιμών τους διεθνών για το 2011. Ο όμιλος πάντως, όπως σημειώθηκε σχετικά, έχει κάνει hedging για το 85% των αναγκών του σε αλουμίνιο και το 70% των αναγκών του σε ζάχαρη, και τα 3/4 της έκθεσής του στα εμπορεύματα έχουν καλυφθεί.
roi.haikou@capital.gr